Ik heb vanmorgen een miskraam gehad en ik heb zoveel vragen.

Hallo,

Ik zit zo`n beetje al jullie verhalen te lezen en het lijkt wel of iedereen het gelijk weer probeerde na de miskraam. Ik heb vandaag een miskraam gekregen na bijna 12 weken zwangerschap en ik zit bomvol met vragen. Echt van alles schiet er door mijn hoofd, zoals hoe zit dat met opnieuw zwanger worden, hoe lang moet ik nou wachten voor de volgende? Mijn gynecoloog zij 1 cyclus afwachten, maar moet dat wel? heb ik nu meer kans op een miskraam, hoelang blijven die krampen, wanneer stopt het bloeden, kan het zijn dat dat nu al verminderd of zit er dan nog wat, ik heb 3 pillen meegekregen maar het is vanmorgen al gekomen en de rest heb ik niet meer ingenomen of zou dat wel moeten?? Ik wil nog zoveel weten....

Groetjes Lonneke

Hoi Lonneke

Allereerst wat verschrikkelijk dat je dit is overkomen.Met 12wk houd je er
bijna geen rekening meer mee dat het nog fout zou kunnen gaan.Ik zelf heb
11mrt een miskraam gehad ook met 12 wk ik ben 13mrt gecurriteerd in het
ziekenhuis.Daarna heb ik nog een aantal dagen licht gevloeid maar daarna
niet meer.Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geweest maar dat kan nog
wel komen.Er zijn hier dames bij die wel steeds nog iets blijven vloeien,maar
dat is per persoon verschillend.De gyn heeft mij niets verteld of wij moesten
wachten met opnieuw zwanger worden of er gelijk weer tegen aan konden.
wij Hebben besloten om het gelijk maar weer te proberen.Dat zijn er meer hier
en er is al iemand weer zwanger gelijk naar de miskraam dus dat kan ook.
Als je twijfelt of je je medicijnen nog wel moet innemen bel dan de gyn even
die kan jou wel vertellen of je dat wel moet doen of niet meer.Je kunt hier altijd\
terecht met je vragen er is altijd wel iemand die reageert.Ik wens jullie heel
veel sterkte met het verwerken van jullie verlies en ik hoop dat je weer gauw
zwanger wordt mocht je dat gelijk weer willen.Maar neem eerst even de tijd
om alles op een rijtje te krijgen het is niet niks natuurlijk.Groetjes anita

hoi lonneke
ik had al eerder op een bericht van jou gereageerd,maar ik doe t nog een keer.
ik zit in t zelfde schuitje.ik kreeg met 9 weken een echo en daarop zag de vk een vruchtje van 6 wk.niet goed dus.ik ben afgelopen woensdag naar de gyn geweest en van hem heb ik cytotectabletten gekregen die ik in  moest brengen en eventueel na 24 nog een keer innemen.maar ongeveer 8 uur na het inbrengen van de eerste dosis had ik het vruchtzakje al in mn hand en heb de rest niet meer ingenomen.hoef jij ook niet te doen.meteen na het verliezen van het vruchtje werd het bloeden stukken minder en de krampen ook.na 3 dagen(zondag)kreeg ik weer een soort weeen en kwamen er nog wat grotere stukken baarmoederwand uit.ze noemen het stolsels maar dat vind ik een vreemde benaming want het zijn echt vleesachtige stukken,maar dat terzijde.ik ben nu 6 dagen verder en bloed nog heel iets,een lichte menstruatie,met af en toe kleine stukjes nog.de gyn adviseerde mij 2 menstruaties af te wachten omdat,ondanks dat er geen harde bewijzen voor zijn,er toch gedacht word dat de kans op een miskraam direct na een miskraam iets groter is.ik heb dat nagevraagd bij de vk en die zei:wacht 1 menstruatie af om je lijf en hormonen weer op de rit te krijgen.ik heb hier persoonlijk veel moeite mee.ik wil niet veilig vrijen,ik wil zwanger worden!ik heb er veel over gelezen en ik lees zowel dat vrouwen direkt na een miskraam of bevalling een nieuwe voorspoedige zwangerschap hebben gehad en vrouwen die 1/2/3 maanden na een mk zwanger raakten en weer een miskraam kregen.dus mijn   conclusie is dat t geen bal uitmaakt.wij gaan dus gewoon door en hoe groot is de kans dat t in een keer weer raak is..slechts 20%.maar t is wel een kans die ik niet laat liggen.het gaat een volgende keer wel heel spannend worden,of het nu meteen raak is of niet.want je word er wel even flink op gewezen dat het jou ook kan overkomen.
sterkte meid en doe wat je zelf wil.wie weet openen wij samen het januari 2007 forum.
groetjes kari

Hoi meid,

Ik wil jullie eerst even heel veel sterkte wensen...

En tsja, al die vragen, zo herkenbaar...

De komende tijd is er een van veel onzekerheid...

Ik wens jullie heel veel sterkte om deze tijd
door te komen en heel veel zonneschijn voor in
de toekomst...

Liefs, judith    

Hoi Lonneke,

Allereerst wil ik je heel veel sterkte toewensen met je miskraam ik weet uit eigen ervaring hoe verdrietig dit is. Ik heb vorig jaar september een miskraam gehad bij 7,5 week en ben 3 oktober gecuretteerd. Ik heb geen ervaring met pillen dus daar kan ik je niet mee helpen maar over het algemeen geld als je lijf schoon is stopt het bloeden met een week of twee indien de miskraam niet compleet is zul je blijven bloeden dus je moet het wel even in de gaten houden. Ik heb een week gevloeid en ben toen met spoed gecuretteerd wegens ernstig bloedverlies, 2 dagen na de ingreep stopte het bloeden op wat bruinige troep na was ik er dus snel vanaf. Na 4,5 week werd ik weer ongesteld en ik heb het een maandje afgewacht daarna weer geprobeerd zwanger te raken en na 3 maanden was ik weer zwanger en imiddels is dat al weer 11 weken maar ik moet ook eerlijk bekennen dat je nooit meer zo onbevangen in je zwangerschap staat want ik ben nog steeds erg bang voor een nieuwe miskraam ondanks 2 mooie echo's. Na een miskraam hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je niet meer zwanger kunt raken want dat is echt niet zo zelfs na een curettage niet, je lichaam is sterker dan je denkt en zodra je lijf er weer klaar voor is zul je echt weer zwanger raken. Ik raad je in ieder geval aan om bij twijfel over het verloop van je miskraam de gynaecoloog te contacten want zij/hij weet wel wat normaal en wat niet.

Veel succes en sterkte.

Liefs,

Puk

Hoi Lonneke,
Allereerst heel veel sterkte voor jullie..
Ik heb met bijna 13 weken een miskraam gehad, het was mijn 1e zwangerschap en ook ik zat vol vragen. Gelukkig kon ik bij mijn vk terecht voor al mijn vragen.
Zij zei tegen mij dat je niet perse hoeft te wachten om weer opnieuw zwanger te raken, maar het moet wel goed voelen..
Ik heb heel veel pijn gwhad wat schijnt te lijken op weeën. Volgens mijn vk zouden de krampen ophouden als je het vruchtje en vruchtzakje bent verloren, daarna zou he bloeden nog even aanhouden aslof je een menstruatie hebt. Dit is bij mij ook zo het geval geweest. Bij mij is alles vanzelf eruit gekomen en ben niet gecurreteerd. Ook he bloeden is vanzelf gestopt en ik ben nu 2 weken na mijn eisprong ongesteld geworden.
Gelukkig is bij mij de ellende van steeds blijven vloeien bespaard gebleven..
Het is dus per persoon verschillend hoe het gaat.
Maar zolang je nog vloeit en/of krampen hebt is er nog niet alles uit.. volgens mijn vk.
Stel gerust al je vragen hier en nogmaals heel veel sterkte!

Hoi Lonneke,

Verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken. Je denkt dat je bijna over die "veilige" 12 weken heen bent en dan gaat het mis.....
Zelf kreeg ik vorige jaar met 17 weken zwangerschap te horen dat het kindje in mijn buik niet meer leefde, dat was een hele klap! De miskraam kwam niet spontaan en uiteindelijk (na anderhalve week wachten!!!) werd ik in het ziekenhuis gecuretteerd. Daarna heb ik nog 2 dagen licht gevloeid maar dat verschilt heel erg per persoon hoor. Ze adviseerde me daar om 1 cyclus af te wachten voordat we weer zouden probereb zwanger te worden, maar dit hoeft niet persé. Wij zelf hebben wel even gewacht om mijn cyclus weer even "normaal" op gang te krijgen. Maar dat is iets dat julli vor jezelf moeten beslissen.
De gynaecoloog en de verloskundige zeiden tegen ons dat er verder geen verhoogd risico is dat je weer een miskraam krijgt. Gelukkig ben ik vrij snel weer zwanger geraakt en gaat alls nu hartstikke goed!
Wat betreft die pillen, dat zou ik niet weten maar je kan ook de gynaecoloog of de verloskundige even bellen. Zij kunnen je vragen zeker beantwoorden, gewoon doen hoor, die onzekerheid is zo vervelend!

Verder wil ik je veel sterkte wensen en ik hoop dat je dit verdriet uiteindelijk een plekje kunt geven (onderschat het niet!). Ik zelf heb best wel veel aan dit forum gehad, je kunt veel vragen stellen en de herkenning van anderen is prettig.

Groeten Landi

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties, dat doet echt goed.
Vandaag ben ik gaan werken, maar ik ben al weer thuis, was niet zo`n goed idee. Ik heb nog steeds veel krampen en van slapen komt er s`nachts ook niet veel terecht. Morgen moet ik ook nog naar 1 klant en dan denk ik dat ik weer naar huis ga en na de pasen wel weer verder kijk. Wat valt dat tegen zeg. Die pillen pak ik maar niet meer het is er nu toch al uit en ik wil graag weer een kindje dus het lijkt me niet echt goed als ik nog meer troep slik.   En als ik het zo lees, lijkt het me niet nodig om eerst veilig te gaan vrijen voor een maandje. En ik wil ook heel graag mee naar het januari forum.
Nu heb ik nog een vraagje, ik las ergens dat een te trage schildklier ook een verhoogde kans is op een miskraam en daar slik ik medicijnen voor, zijn er misschien meer van jullie die dat hebben?

Groetjes Lonneke

Terug
Bovenaan