Ik heb weer wat

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Ik had weer wat   !!!!!!!
Afgelopen maandag ging ik eten warmen voor shanice in de magnetron en wat gebeurt er flinke steekvlammen uit de magnetron ik heb het gelijk uitgezet. Dat lukte gelukkig wel maar het gekke ervan is dt hij nog wel werkt maar ik durf niet meer. Ik heb zelf bij de brandweer gewerkt dus ik weet wat er kan gebeuren. Ik heb een nieuwe gekocht .
Krijg het gelukkig vergoed van de verzekering. Maar daar zou ik niet aan moeten denken brand in huis .
Tjonge hou het nog weleens op vraag ik me eigen af

Ik moest dit even kwijt
groetjes lisette

Jeetje meid, dan schrik je toch ook helemaal te pletter!!!!
Nou kan me goed voorstellen dat je hem niet meer durft te gebruiken.
Zou precies hetzelfde hebben.
En ik zou ook meteen een nieuwe hebben gekocht.

Nee ik zou er indd ook echt niet aan moeten denken, brand in huis.
Poeh zou dan echt niet weten hoe snel ik me mannetje uit huis moest halen.
En me hondje ook.

Maaaar gelukkig is het allemaal nog goed gegaan.

Liefs marielle

nou, dat heb je goed gedaan hoor! ik zou hem ook echt niet meer aan hebben gezet.

wel schrikken zeg.

had je iets verkeerds erin gezet dan? (plastic ofzow)

wel gelukkig dat je het vergoed krijgt. scheelt toch weer he.

liefs, do

Dat was schrikken!!!
Gelukkig is het goed gekomen.
Wij hebben 1,5 jaar geleden brand gehad hier in huis.
Hadden toen nog geen cv, maar een gaskachel beneden.Het was 's nachts erg koud en hadden bij de Gamma zo'n straalkacheltje gekocht voor op de slaapkamers.Na enkele weken niet te hebben gebruitk, weer 'ns aangedaan.Werd toen  's avonds laat  wakker...had het zoooo heet, ging rechtop zitten en keek midden in de vlammen.Manlief was nog beneden, het was 23:30uur en haalde net wat uit zijn auto om vervolgens naar bed te komen.Ik stak  mijn handen door de vlammen, (de brandhaard was vlak naast de deuren) en rende m'n kamer uit, brulde in het trapgat naar m'n man, rende door naar de kinderkamers, trok m'n meisjes uit bed en stormde naar beneden.Binnen een halve minuut stonden we in pyama op blote voeten in de voortuin.
Gelukkig heeft mijn man ervaring met brandblusapparaten, heeft regelmatig cursussen voorzijn werk, en weet dus goed hoe een brand(-je) te blussen.Wij hebben op elke etage een poederblusapparaat, dus toen ik beneden kwam rende hij naar boven en blusde de brand, terwijl ik 112 belde.
Enfin, we werden opgevangen door onze buren, die kwamen al aan zetten door mijn gegil.Brandweer en politie stonden met een paar minuten in ons huis, halve straat in pyama komen kijken....Wat een ellende was dat zeg.
Heb er maanden nadien nog vreselijke nachtmerries van gehad.En het vervelendste: dat geknisper en gekraak van brand bleef zo lang tussen mijn oren hangen.Kon dat zo oproepen.Met mijn oudste dochter (toen 5,5 jaar) zijn we een paar maanden naar een kinderpsycholoog gegaan, die was veranderd van een heel zelfstandig stoer meisje in een   angstig, bange-ig en aanhankelijk kind.Vond die stap niet zo moeilijk, het was duidelijk dat we er zelf niet uitkwamen met haar.Als ze onder de douche stond en ik zei dat ik even een handdoek ging halen, liep ze gewoon  bloot en nat achter me  aan.'s Avonds als ze om 19:00 u. in bed lag, gilde ze het uit en liep ze achter ons aan weer naar beneden.Mijn man en ik zaten dan om de beurt totdat wij naar bed gingen naast haar bed, anders viel ze niet in slaap.De psycholoog hielp geweldig en na een paar maanden was het over.
Maar kan echt zeggen dat brand echt hrt vreselijkste is wat ik heb meegemaakt, hoe angstaanjagend kan dat zijn....
Goed dat het in jouw situatie beter is afgelopen, en slim dat je een nieuwe heb aangeschaft!
Groetjes Roos.  

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik heb zelf bij het trainingscentrum gewerkt van de brandweer. Daar word les gegeven in bhv en nog veel meer zoals brand blussen. Het is wel erg leuk om daar te werken ik was de telefoniste/receptioniste ik heb er 5 jaar gewerkt ik mis het wel. Als er weer eens brand was geweest hoorde je weleens van die verhalen machtig was dat en als de blusploeg bij ons aan het trainen was en er was wat aan de hand gingen al die piepers af en gingen ze weer. Dan tijdens lunch zag je al die dienbladen zo nog staan. Uit het hele land van de brandweer kwamen ze bij ons trainen zelfs uit het buitenland maar dan off shore voor scheepvaart. Ik heb ook een eervol afscheidsfeest gehad toen ik mijn ontslag kreeg ik was toen zwanger van milton en heb leuke cadeaus gehad. Mijn baas zei ook dat ik altijd nog een van hun ben.  Maar roos inderdaad heftig hoor voor een klein kind is het echt iets om een trauma van over te houden december 2007 is er hier bij ons in de buurt een chineesrestaurant afgefikt zijn 4 of 3 kinderen bij om gekomen. Ik heb zitten janken echt waar. Ik heb dan ook heel veel respect voor mijn collegas want dat werk is mentaal en fysiek heel zwaar en dat word wel eens vergeten.Gelukkig is het goed afgelopen ik stond ook echt even sleutel in mijn zakken.Ik heb het gelijk uitgezet en stekker eruit .Weer een heel lang verhaal maar met een goed einde
groetjes lisette

Hoi Lisette,

wat zullen jullie geschrokken zijn!
Gelukkig is het goed afgelopen, je moet er niet aan denken wat er allemaal gebeuren kan als je er even bij weg was gelopen...

Gelukkig weet je dat zo'n apparaat niet veilig meer is en dat je dus een nieuwe moet kopen.

Veel sterkte met de verwerking van de schrik.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan