Dat was schrikken!!!
Gelukkig is het goed gekomen.
Wij hebben 1,5 jaar geleden brand gehad hier in huis.
Hadden toen nog geen cv, maar een gaskachel beneden.Het was 's nachts erg koud en hadden bij de Gamma zo'n straalkacheltje gekocht voor op de slaapkamers.Na enkele weken niet te hebben gebruitk, weer 'ns aangedaan.Werd toen 's avonds laat wakker...had het zoooo heet, ging rechtop zitten en keek midden in de vlammen.Manlief was nog beneden, het was 23:30uur en haalde net wat uit zijn auto om vervolgens naar bed te komen.Ik stak mijn handen door de vlammen, (de brandhaard was vlak naast de deuren) en rende m'n kamer uit, brulde in het trapgat naar m'n man, rende door naar de kinderkamers, trok m'n meisjes uit bed en stormde naar beneden.Binnen een halve minuut stonden we in pyama op blote voeten in de voortuin.
Gelukkig heeft mijn man ervaring met brandblusapparaten, heeft regelmatig cursussen voorzijn werk, en weet dus goed hoe een brand(-je) te blussen.Wij hebben op elke etage een poederblusapparaat, dus toen ik beneden kwam rende hij naar boven en blusde de brand, terwijl ik 112 belde.
Enfin, we werden opgevangen door onze buren, die kwamen al aan zetten door mijn gegil.Brandweer en politie stonden met een paar minuten in ons huis, halve straat in pyama komen kijken....Wat een ellende was dat zeg.
Heb er maanden nadien nog vreselijke nachtmerries van gehad.En het vervelendste: dat geknisper en gekraak van brand bleef zo lang tussen mijn oren hangen.Kon dat zo oproepen.Met mijn oudste dochter (toen 5,5 jaar) zijn we een paar maanden naar een kinderpsycholoog gegaan, die was veranderd van een heel zelfstandig stoer meisje in een angstig, bange-ig en aanhankelijk kind.Vond die stap niet zo moeilijk, het was duidelijk dat we er zelf niet uitkwamen met haar.Als ze onder de douche stond en ik zei dat ik even een handdoek ging halen, liep ze gewoon bloot en nat achter me aan.'s Avonds als ze om 19:00 u. in bed lag, gilde ze het uit en liep ze achter ons aan weer naar beneden.Mijn man en ik zaten dan om de beurt totdat wij naar bed gingen naast haar bed, anders viel ze niet in slaap.De psycholoog hielp geweldig en na een paar maanden was het over.
Maar kan echt zeggen dat brand echt hrt vreselijkste is wat ik heb meegemaakt, hoe angstaanjagend kan dat zijn....
Goed dat het in jouw situatie beter is afgelopen, en slim dat je een nieuwe heb aangeschaft!
Groetjes Roos.