Ik heb zin in de bevalling!!

Ik heb er gewoon echt heel veel zin in! Mijn vorige bevalling was echt niet leuk. We moesten naar het ziekenhuis, mijn man was ziek, had 40 graden koorts. Die heeft ook gewoon liggen slapen op de verloskamer, waardoor we het helemaal niet samen hebben gedaan.
Ik kreeg weeenopwekkers met het infuus, spuitjes, katheters, allemaal verschillende zusters en uiteindelijk moest ik na 18 uur gelegen te hebben toch maar gaan persen zonder persweeen, als dat niet had gelukt was het een keizersnede geworden.
Mijn zoontje is er toen met een vacuumpomp uitgetrokken. Het was voor ons alledrie een nare ervaring.

Nu gaat alles ontzettend goed, het is een klein babietje, alles ziet er goed uit en we gaan deze keer voor een thuisbevalling. Ik heb mijn plekkie al gezien: op de oefeningenbal aan het bed met twee kussens onder mijn armen. Zo blijf ik verticaal, maar kan ik wel lekker rusten. Ik zie het helemaal zitten deze keer.
Ik heb er ook een heel goed gevoel over. De kaarsjes aan, samen onder de douche, overal lekker de verwarming aan. Mijn zoontje naar de oppas.
Ik heb er gewoon echt zin in.

Nog meer die er deze keer ook zo over denken?

Groetjes Gerrie.

Hoi Gerrie,

Ik heb er ook veel zin in. Mijn vorige (1e) bevalling verliep wel heel anders dan verwacht. Ik wilde graag thuis bevallen, maar mijn bevalling begon met het breken van mijn vliezen en het vruchtwater was echt groen.
Dus naar het ziekenhuis. Onze dochter bleek in stuit te liggen en dus kreeg ik een infuus om de weeën op te wekken, daarna is het allemaal heel snel gegaan. Maar ik moest wel een nacht in het ziekenhuis blijven. Toch vond ik het geen vervelende ervaring.
Deze keer wil ik weer graag thuis bevallen, maar ik hou er wel rekening mee, dat ik misschien alsnog naar het ziekenhuis moet. Van alle vrouwen die thuis willen bevallen eindigen er veel in het ziekenhuis. Ik heb van de vorige keer geleerd dat je rekening moet houden met alles.
Ik hoop voor je dat alles gaat zoals je graag wil en dat het een mooie ervaring wordt.

Groetjes

Ja ik herken het wel een beetje, kijk ook echt uit naar de bevalling.
De vorige bevalling vond ik echt een hel, raakte toen helemaal in paniek omdat
de ontsluiting maar niet opschoot en de weeënregistrator aangaf dat ik nauwelijks
weeën had, terwijl ik echt al dik in de weeën zat!!
Later bleek dat ook zo te zijn, maar ik dacht dat ik het nooit zou redden.

Dit keer wordt het weer een ZH bevalling, vanwege medicijngebruik, maar ik heb
nu een ruggeprik aangevraagd. En dat geeft me toch heel wat rust....het idee dat ik
niet meer zo giga hoef pijn te lijden.
Ik kan ook haast niet wachten om de kleine in m'n armen te hebben!!

groetjes Alies (33 wk)

Terug
Bovenaan