ik heb zo'n raar voorgevoel...

A

Anoniem

Guest
Heel raar, ik ben pas 35 weken....maar ik heb in mn hoofd een bepaald gevoel alsof het er  NU echt aan zit te komen. Serieus een bepaald 'slowmotion' achtig gevoel.
Ook ben ik als een gek het ene na het andere 'afwerk lijstje' aan het afwerken en loop ik de hele dag met een poetsdoek in huis. Wie herkent dit gevoel? Ik heb al drie keer gechekt of ik alle belangrijke telefoonnummers in mn tel heb staan. (door zwdementie vergeet ik t steeds)
Terwijl mn buik eigenlijk redelijk rustig is. Het komt echt uit mn hoofd dat gevoel. Misschien psygisch omdat mn vorige kindje over drie dagen geboren werd. Terwijl ik daar juist niet aan probeer te denken.....ik ben heel onrustig...bezorgd...ligt paniekerig op dit moment....Ga maar snel de laatste was vouwen en strijken....

Liefs MamaLina

Dag mama Lina,

Heel herkenbaar je gevoel. Toen ik bijna 36 wk zwanger was, kreeg ik ineens ook die kriebels en alles moest voor mijn gevoel af en klaar staan. Nou alles is klaar..... ben nu 38 wk zw (bijna 39) maar mijn gevoel klopte dus niet. Wel prettig dat er niks meer hoeft en nu heb ik zoiets van: het komt wanneer de beeb er klaar voor is.

We verheugen ons er wel enorm op. Geniet van de laatste fase van je zwangerschap.

Groetjes Sylvia

Haha, dat noemen ze nou nesteldrang. Probeer je er niet al te druk over te maken. Ik heb het ook al een week of 2.

Ik geef er lekker aan toe en loop de hele dag onzinnige dingen te wassen en te strijken.

groetjes Empe

Ik denk dat het inderdaad weleens heel goed kan komen doordat je vorige kindje te vroeg is gekomen. Je wilt er deze keer helemaal op voorbereid zijn. Ik hoop voor je dat de kleine nog even lekker blijft zitten totdat het "legaal" naar buiten mag komen.

Syl

Hoi mamaLina,

Ik loop ook alles 100x na in huis. Lijstjes nakijken, schoonmaken etc etc.
Wordt soms echt gek van mezelf.
Alles staat al klaar maar toch blijf ik maar bang dat ik dingen vergeet.

Ik ben a.s. donderdag 38 wkn dus het kan in principe ieder moment gaan gebeuren en IK WIL GEWOON HELEMAAL AAN KANT ZIJN tegen die tijd.

In tegenstelling tot jij heb ik helemaal nog niet het gevoel dat het snel gaat gebeuren. Het is nog hardstikke rustig in mijn buik en ik "spring" nog lekker rond.
Vanmorgen bij de VK geweest en zij acht de kans ook groot dat ik overtijd ga lopen.
Dus we zien wel.

Kruimel

Hoi Mamalina,

Ik ben nu 38 weken, maar ik had/  heb het ook hoor. Nu weer even wat minder, maar ik liep me de afgelopen weken voortdurend helemaal gek te maken met wat er allemaal nog moest. Terwijl het allemaal eigenlijk al geregeld is. Ik werd er echt gestresst en erg onrustig van soms. Ik probeer het steeds maar te relativeren en aan de hormonen te wijten, maar soms denk ik echt dat ik een beetje doordraai.

Afleiding zoeken helpt bij mij het best. Even de stad ingaan, mezelf trakteren op iets lekkers, bij een vriendin langs, puzzelen (doe ik normaal echt nooit, maar nu is het echt een uitkomst!) etc.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit veel minder trouwens, toen was ik heel rustig en relaxed die laatste weken.

Allemaal nog even volhouden meiden!

X
Roosmarijn

Hallooo

Zoo herkenbaar! Loop de hele dag te piekeren en na te denken....
Heb ook een soort voorgevoel dat ie eerder komt dan de uitgetelde datum,
heel vaag, en waar ik dat op basseer? geen idee...misschien door de vele buikpijn
en het rommelen van......ach wie zal het zeggen...
Echt soms gedraag ik me of elk moment de vliezen gaan breken......
ben echt alleen daar nog maar mee bezig.....erg he?
Terwijl het nog weken op zich kan laten wachten....
en dus zit dr niks anders op dan:afwachten........

Groetjes Jo

Ik hoop echt voor je dat het tussen de 37 en de 40 weken   komt maar ga er niet al te veel van uit.
Mijn collega riep dit ook steeds en die liep een week over tijd terwijl ik bij mijn 1e steeds zei het komt toch 3 weken te laat en nergens last van had. Mijn dochter is 3 dagen te vroeg geboren. Dus ik blijf nu weer braaf roepen dat het later komt dan valt het hopelijk allemaal weer mee.

Monique

Terug
Bovenaan