Ik kan alleen maar huilen!

<p>Ik ben vannacht bevallen van mijn tweede dochter… mijn hart loopt over van liefde en kan alleen maar huilen omdat mijn oudste ineens niet meer mijn enige kleintje is. Ze is de oudste van de 2… ik kan het gewoon niet bevatten ? Ik probeer te slapen want heb nog geen oog dicht gedaan sinds de bevalling.  Ik kan niet slapen omdat ik zoveel liefde voel voor mijn meiden en daardoor voel ik me helemaal labiel en kwetsbaar. <br /><br /></p><p>Bij mijn oudste had ik dit helemaal niet, ik had toen een postnatale depressie en heb geen kraam tranen gehad. Zijn dit kraam tranen? Of moet ik iets serieuzer zoeken achter deze emotionele gevoelens? </p>

Ach schat, je bent pas net bevallen! Hormonen, adrenaline en heel veel liefde; het hoort erbij. Bespreek het met je man en morgen met de kraamzorg, vraag of ze je een beetje in de gaten willen houden, maar zolang het positief is, ook lekker van genieten. Ik had dit ook bij geboorte van mijn dochter; wat een liefde en wat een geweldig gevoel! Stuiterend als een klein kind na mijn verjaardag, uiteindelijk slaap je we weer.

Van harte

Lijkt op kraamtranen, dat is alleen maar gezond en zo stromen de overtollige hormonen er letterlijk uit. Lekker laten gaan en je laten vertroetelen door je man.

Gefeliciteerd met jullie tweede schatje. Heel herkenbaar hoor. Ik huilde op weg naar huis een dag na de bevalling, omdat de zon zo mooi scheen. Thuis omdat ik het liedje van haar slaapknuffel zo prachtig vond. En vervolgens omdat ze in het wiegje lag waar haar papa, tante en opa ook in hadden gelegen. Ik huilde ook echt om alles. Etenstijd was in mijn kraamweek en de week erna, huiltijd, om de meeste rare dingen. Lang leven de hormonen zullen we maar zeggen. Het hoort erbij en kan inderdaad best heftig aanvoelen, als je het niet verwacht. Geniet van jullie twee lieverds en de kraamtranen zullen snel afnemen hoor.

Ach meis wat een emoties komen daarbij kijken hè! Die kraamtranen ook ?. Van harte gefeliciteerd! En het feit dat je zo emotioneel bent zegt alleen maar wat een onwijs lieve, dappere mama je bent. Het is ook nogal wat om je (eerst enige kind) nu als grote zus te zien. Hopelijk lukt het je om wat rust te pakken en kun je lekker genieten van je mooie gezin!

Idd, wat iedereen zegt.. dit zijn hormonen en je bent net bevallen!

Ik beviel van m'n 2e kindje in het ziekenhuis, keizersnede ivm stuitligging. Ik moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven en m'n oudste dochter was toen 21 maanden oud en logeerde 4 dagen bij opa & oma omdat ik in het ziekenhuis lag met m'n baby en mijn man was ook veel in het ziekenhuis. Wat heb ik gehuild!! Omdat ik m'n oudste geen aandacht kon geven, ik haar 4 dagen niet zag en amper voor mezelf kon zorgen enzovoort. Ik voelde me mega schuldig dat ik met de baby in het ziekenhuis lag en niet bij mn oudste dochter kon zijn.
Zij heeft een heerlijke tijd gehad bij opa & oma en heeft me volgens mij geen moment gemist haha. Achteraf kan ik erom lachen maar op dat moment... huilen!!!

Komt goed,dit zijn zeker hormonen en kraamtranen. Geniet van je kinderen en geef het de tijd!

Terug
Bovenaan