Ik kan alleen maar meisjes krijgen..

Beste Moeders, En/ Of Vaders

Ik ben afgelopen Juni bevallen van een prachtige dochter.. Waar ik super blij mee ben.

Nu wil ik graag over een tijdje nog een kindje. Ik wil zo graag ook een jongetje krijgen.. Maar dat gaat niet lukken.

Wij hebben al 5 generaties meiden in onze familie.
Mijn overgrootmoeder heeft 2 meiden, Mijn oma, Haar zus, Mijn Moeder, Mijn tante en afgelopen augustus is mijn achternichtje zelfs bevallen van een meisje.

Is dit nou puur toeval? Of kan onze familie echt geen meisjes baren? De man bepaalt toch wat voor geslacht het word?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Meisjes zijn geweldig maar een jongen lijkt me ook zoo leuk.

Groetjes Annemieke, Mama van Allyssa

Hoi,

Je kunt zeker ook jongens krijgen, want wij vrouwen bepalen het geslacht niet. Dit doen namelijk de mannen met hun zaad. Er is dus nog hoop. Al zijn meisjes wel heel leuk.

ps: Thijs is ook de eerste jongen sinds zeer lange tijd.

Groetjes,
Bloemetje79 (moeder van Thijs en Sophie)

Nou ik heb 2 jongens en had ook graag eens een meisje gewild maar goed ik ben blij dat ze beiden gezond zijn dat is het allerbelangrijkste toch? Ik heb eens gehoord dat als je een meisje wilt je moet vrijen voor je vruchtbare dagen (vrouwelijke zaadcellen zijn langzamer maar overleven langer in de baarmoeder t.o.v. de mannelijke zaadcellen) en als je een jongetje wilt tijdens de vruchtbare dagen vrijen (mannelijke zaadcellen zwemmen sneller) Ik heb op mijn vruchtbare dagen gevreeen dus het zou kunnen kloppen maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in en wie weet wordt de 2e  bij jou  wel een jongetje!

Groetjes,

Puk

Hoi,

Er zijn ook al berichten dat het eetgedrag van de vrouw van invloed kan zijn  op het geslacht, omdat het eitje onder invloed van bepaalde voedingsstoffen ontvankelijker zou zijn voor mannelijke dan wel vrouwelijke zaadcellen. Of we er ooit achter komen hoe het nu precies zit? Ik weet niet wat je dan zou moeten eten om meer kans op een zoon te hebben. Feit blijft dat de zaadcel het geslacht bepaald.

Wij hebben in elk geval de twee keren dat ik zwanger ben geworden op de dag van de eisprong gevreeën (ik voel die altijd heel goed) en hebben 2 zonen. Dus Puk, de theorie die jij opschreef klopt bij ons allebei. We zijn niet bewust voor zonen gegaan hoor. Maar nadat het 2 jaar had geduurd voordat ik zwanger was van onze eerste zoon, was ik nu bewuster met m'n eisprong bezig en met resultaat, want ik was nu na 3 maanden al zwanger.

Groetjes,
Susan

Hoihoi!!

Op dit moment worden hier in Brabant waar ik woon, alleen jongens geboren.... zo vreemd!! Ons ventje komt later echt in een jongens klas!! Ik blijf het heel apart vinden, dat jongens-meisjes verhaal... ik zou het zelf echt erg vinden als ik geen meisje zou kunnen krijgen, dus ik begrijp het wel als jij geen jongen kunt krijgen... maar helpen kunnen we je er niet mee. wel zwijmelen bij alle andere baby's. Ik zwijmel bij alle jurkjes en schattige dikke maillotjes.... en roze haha!!! Dat zul jij wel bij blauw hebben...

Hej!
Met onze oudste zoon had ik geen idee over tijden, eisprogen etc.
Met zoon 2, had mijn man het bij het juiste einde, dat ik PRECIES mijn vruchtbaarste dagen had, en dat bleek dus idd zo!!   (in 1x raak zeg maar, hi,hi,hi)
Met onze dochter, had ik vééééél meer gelezen, gewoon uit nieuwsgierigheid en interesse. Er zijn idd 100.000 do's en don'ts als je ze mag geloven. Of het komt omdat we 'het' toen op de klassieke manier deden (hi,hi) tja, geen idee, ik heb ook geen diëten gedaan of zo. Ik was gewoon blij met de zwangerschap vanwege het kindje. Ik hoopte wel op een meisje, eerlijk is eerlijk, maar ja t is toch 50-50.
Mijn vader komt uit een gezin van 8, al zijn zussen hebben in elk geval 1 of meer jongens, alle broers en mijn vader hebben allemaal meisjes. Dus toen  mijn oudste nichten van mijn vaders kant, dus van zijn broers, snappen jullie het nog, ha,ha,ha) allemaal weer  jongens kregen en ik dus ook, dacht ik dat dit de trend was in de familie. Maar ik heb m doorbroken door toch een meissie te krijgen. Ik ben de enige, maar zo zie je maar dat mijn man toch bepaalde wat ons kindje werd!
Jeetje wat een verhaal....
Groetjes Pippi

Hoi,
Een collega van me heeft hetzelfde. Zij kan ook alleen maar meisjes dragen. Het zou zo kunnen zijn dat je, zodra je bevrucht was van een jongen, je al heel snel een miskraam hebt gehad zonder dat je hier vanaf wist omdat je het wellicht voor een menstruatie hebt aangezien. Het klopt dus dat de man het gelacht bepaalt maar op deze manier kun je dus alleen de zwangerschap van meisjes voldragen.

Liefs,
Marian

Hallo Allemaal

Mijn eerste bericht hier! Ik ben op 4 augustus bevallen van een meisje - ons eerste kind - en vond dit onderwerp erg grappig. Ik ben zelf de 3de van 4 dochters en mijn 3 zussen hebben alledrie eerst een meisje gekregen en daarna  een jonge. Die 2 zussen  met een 3de kind hebben dan weer meisjes gekregen.....Ik was dus niet verrast toen  ik bij de  20weken echo  in verwachting was van een meisje. Toevallig hebben de vaders - op een na- geen zussen of broers  dus vergelijking daar hebben wij niet echt. Ik ben echt in een keer zwanger gerakt maar mijn jongste zus heeft aardig wat hulp nodig gehad (hormonen ect.) voor nummer 1 en 2. Ok ben erg benieuwd of ik deze traditie "moet" volgen bij een tweede kind...

Mor 74

Terug
Bovenaan