Ik kan de hele dag JANKEN!!!!!

Hoi dames,

Het zullen waarschijnlijk wel hormonen zijn maar ik voel me echt vreselijk labiel.
Ik heb vandaag wel 6 keer een huilbui gehad en waarom? ik weet het  echt niet er hoeft
maar een klein dingetje niet goed te gaan of daar zijn de tranen weer.
Mijn vriend weet zich echt geen raad meer hij doet zo zijn best maar het heeft gewoon
geen zin.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik hier totaal geen last van maar dat haal ik nu dubbel en dwars in.
Ik ben ook vreselijk ontevreden en heb nergens zin in maar na een hele dag bank hangen
en s'middags zelfs op bed dan wordt het eigenlijk alleen maar erger.
Ja ik hoor jullie denken onderneem dan wat maar echt het lukt me niet om me er toe te zetten.
Nu ik dit zo zit te tikken zou je bijna denken dat ik in een depressie zit ojee ik hoop het niet.
Zijn er nog meer die dit herkennen? en ik ben nog maar 17w en 4d dus nog niet eens op de helft oeeeffff.

Groetjes van een treurige debora.

Ik herken het. Het kunnen hormonen zijn. Maar heb je je schildklier al eens laten testen (kan door simpele bloedtest), komen schildklierproblemen in je familie voor?
Want een trage schildklier geeft ook deze klachten.
Ik kwam achter mijn schildklier probleem tijdens mijn 1e zwangerschap. Omdat mijn moeder het had zijn ze het gaan testen. Maar van mijn moeder was het nog maar net bekend. Dus ik had het misschien al toen het van mijn moeder niet bekend was (terwijl zij het volgens mij al jaren had). Ik merk wel verschil, hoor, in mijn stemming! Ik heb meer zin in dingen en ben vrolijker.
En misschien is je bloedwaarde niet hoog genoeg voor behandeling buiten de zwangerschap, maar wel hoog genoeg voor behandeling tijdens de zwangerschap. Want de waarde willen ze tijdens de zwangerschap veel lager hebben dan daar buiten.

O, de gynaecoloog zei volgens mij dat een trage schildklier in de zwangerschap kan ontstaan en daarna weer over kan zijn. Want het gaat allemaal om hormonen en dat heeft invloed op elkaar.

'Ik ben ook vreselijk ontevreden en heb nergens zin in maar na een hele dag bank hangen
en s'middags zelfs op bed dan wordt het eigenlijk alleen maar erger.
Ja ik hoor jullie denken onderneem dan wat maar echt het lukt me niet om me er toe te zetten.
Nu ik dit zo zit te tikken zou je bijna denken dat ik in een depressie zit ojee ik hoop het niet.'

Nou, dat had ik precies hetzelfde!

OOooooooo meiden....

Ik vrees dat t de hormonen zijn... Tijdens m'n 1ste zwangerschap had ik hier ook last van... Nu heb ik er geen tijd voor met die ukken, om na te denken...
Het gaat ook weer voorbij, gelukkig!
Ik ga vanavond naar een seminar Zwangerschap en Psychologie. De psychologe is een goede bekende en jonge mama die ook een depressie heeft meegemaakt (na de geboorte). Ik zal kijken of ik nog 'tips' krijg...
M'n schildklier is bij elke zwangerschap nagekeken (nu begrijp ik pas goed waarom) en was nix mis mee, standaardprocedure hier.
sterkte meiden!!!!

De schildklier wordt hier niet standaard getest. De TSH, die iets maakt zodat de schildklier gaat werken, mag niet te hoog zijn. 3 of 4 is erg goed. Maar in de zwangerschap willen ze die rond 1, daar voelen zwangeren zich het beste bij. En de 1 heeft meer last van een hogere TSH dan een ander, ook nog eens.

O, foutje: iets in de hersenen maakt TSH. TSH is ook weer een hormoon.

Als de TSH in het bloed erg hoog is, heeft de schildklier blijkbaar
veel TSH nodig om gestimuleerd te worden tot de productie van zijn
eigen hormoon. Dan is de schildklier te traag.

Hoi Bo

Ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar volgens mij kan dit super vervelend zijn, het enige wat ik merk is dat ik emotioneler ben en sneller tranen kweek bij het tv kijken.
Ik moet dan vaak ook om mijzelf lachen, daar heb ik normaal dus echt totaal geen last van.
Laat je schildklier dus ook maar even nakijken, misschien komt het inderdaad daar vandaan.

Groetjes Alice
18w4d

Terug
Bovenaan