ik kan de verzorgingsproducten lijst niet meer vinden

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Er stond hier toch ooit een lijst op met verzorgingsproducten?
Ik heb alles afgezocht maar kan hem echt niet meer vinden.
Zullen we dan maar een nieuwe lijst aanmaken want ik moet (bijna) alles nog kopen
Ben ik de enige die nog niet alles klaar heb staan?

Het enige wat ik heb zijn vochtige billendoekjes en luiers.  In mijn kraampakket zat douchegel slaap zacht van Zwitsal.  Kan ik dat alleen 's avonds gebruiken  voor het naar bed gaan of is dat onzin?  

- Wat is beter; doucheschuim, zeepvrije douchegel, badolie??????????
- Wat is beter; creme of bodylotion?????
- shampoo (is dat nodig)????????
- sudo-creme
- vaseline
- haarlotion

Zoals jullie zien, heb nog een hoop ??????? staan.

Wie helpt mij en vult de lijst  aan zodat ik lekker kan gaan shoppen?

Kruimel

oh ja, en welk merk gaan  jullie gebuiken, Zwitsal of eigen merk?
Ik lees ook dat sommige Weleda gaan gebuiken maar die ken ik eigenlijk niet.

hoi,

de beste en zachtste merk voor je babyhuid is Natusan, er zitten minder geparfumeerde spul in dan Zwitsal waar je kind snel op gaat reageren, dat was bij me dochtertje toen zo nu niet meer, maar Zwitsal zal ik de eerste maanden niet gebruiken als tip.

Manal 33wk en 2dg

oh nog wat over je lijst ben helemaal vergeten

wat je eigenlijk en niet meer nodig hebt is

-shampoo
-bad/douchgel
-bodylotion/bodyoli
-vasaline/sudocreme

dit zijn de meeste producten die gaat gebruiken en ga je zelf wel merken

Manal

Hoi Kruimel,

Ik moet ook nog deze producten voor ons kindje kopen. Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit wat je gaat gebruiken. Kijk gewoon ook zelf wat je lekker vindt ruiken en wat je prettig in gebruik lijkt).    De kv liet tijdens de intake wel weten dat als je zelf een gevoelige huid hebt je beter geen Zwitsal kan gebruiken.Hier zouden bepaalde stoffen in kunnen zitten waar je kindje dan op zou kunnen reageren. Ze liet ook weten dat alle producten die op de markt zijn goed zijn en jezelf moet beslissen wat je koopt. Via de kraamzorg heb ik ook een lijstje gekregen en dat hou ik dan maar gewoon aan.

Dit is wat ik ga gebruiken:

- Natusan Top-to-toe wash
(geschikt voor huid en haar en kun je gebruiken in bad of onder de douche)

- Natusan baby oil aloa vera
(gebruik ik nu tijdens de zw-schap zelf ook en voelt erg prettig aan en trekt snel in)

- luiers New Born van Pampers
- luierdoekjes Sensitive van Pampers
- sudo creme (hoor ik alleen maar zeer positieve verhalen over in mijn omgeving)

Groetjes Sylvia

Hallo!

Bij de geboorte van mijn dochtertje heb ik ook even gepuzzeld maar nu gebruik ik al tijden met veel plezier de producten van SebaMed Baby, hier zit een heel licht, aangenaam geurtje aan en is als enige babyproduct PH Neutraal dus nog zachter voor het huidje als Natusan, Zwitsal zou ik persoonlijk niet gebruiken, er zit zoveel parfum in dat steeds meer kindjes hier allergisch op reageren.
De producten die ik gebruik:

- Badschuim (je hebt dan geen aparte wasgel meer nodig, door het schuim worden ze al schoon voor zover ze al vies zijn...)
- Shampoo
- Bodymilk (heel licht smeerbaar en trekt snel in)
- Creme (is iets dikker als de bodymilk, gebruik ik voor het gezichtje)
- Sudocreme voor rode billetjes

Groetjes Rian

Hoi kruimel!

Ik ga weer de produkten van zwitsal gebruiken hoor!! Mijn zoontje heeft hier nooit verkeerd op gereageerd (ik gebruik het nu nog voor hem) en mocht dat deze keer wel zo zijn (baby's kunnen nl op alerlei produkten reageren, ook met weinig parfum !!) kun je zo weer overschakelen!

Ik heb het volgende  in huis gehaald : baby olie , zeepvrije wasgel, wasgel (als ze flink gepoept hebben om de billen mee schoon te wassen), shampoo (ik gebruikte die bij mijn zoontje 1 keer in de week omdat hij al een bos met haar had!), body olie (kun je ook lekker me masseren, dat vinden de meeste baby's wel lekker)  en body lotion, sudo creme (die gebruik ik bij iedere luierwisseling Bowen heeft nooit rode of kapotte billen gehad!)

Verder gebruik ik de luiers van pampers en billendoekjes van pampers sensitive.  

Wat mijn tip is, haal niet meteen van alles 3 flessen, maar gewoon 1. Mocht je kindje reageren is het niet zo zonde van je centjes!!!
En als het op dreigt te gaan is het zo bijgehaald!
Ben benieuwd waar je voor je kiest!!!

Liefs, Marielle

Oja, de haarlotion heb ik ook gekocht, puur voor het lekker ruiken van de haartjes!!!!

Terug
Bovenaan