ik kan eigenlijk niet meer wachten

Hoi meiden

Ik heb misschien een hele rare vraag.

Nadat wij op 18-05-07 onze zoon met 20 weken zwangerschap zijn verloren
wil ik eigenlijk zo snel mogelijk weer zwanger proberen te worden.
Nou zegt iedereen dat ik eerst mijn eerste menstruatie moet afwachten
en dat weet ik ook eigenlijk wel maar zolang kan ik eigenlijk niet wachten.

Ik ben nu nog een klein beetje aan het vloeien en heb maandag mijn
nacontrole in het ziekenhuis en als dan blijkt dat ik helemaal schoon
ben van binnen zou ik dan toch nog moeten wachten?

En kan het zijn dat doordat je nog zoveel hormonen in je lichaam heb dat
de kans dat ik zwanger word wat groter is?
Of zou ik eerst een test moeten doen om te kijken of die al negatief aan geeft?
Ik weet het allemaal niet meer kan iemand mij helpen?

Groetjes ilona (mama van Jayden*) 18-05-07

Hoi Ilona,

Ik zou het gewoon ter sprake brengen bij je controle.

Ik heb zelf vorig jaar oktober een miskraam gehad en toen een curretage ondergaan. Dat is dus wel een beetje anders als bij jou. Ik ben na de curretage meteen weer zwanger geworden en nu bijna 31 weken op weg. Het enige lastige was dat we dus niet precies wisten wanneer 'het' gebeurd was. We hebben toen via echo's de uitgerekende datum vast moeten stellen. Maar verder waren er geen redenen om een menstruatie af te wachten.

En weet je, ik denk dat wanneer je lichaam er nog niet aan toe is, je toch niet zwanger wordt. Maar goed, ik ben geen dokter dus eigenlijk kan ik niet zeggen wat het beste is.

Overleg het gewoon en dan weet je vanzelf wat het beste is.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Maike

hoi Maike   ik  heb op  8 mei een curretage gehad. maar heb nu weer het gevoel dat het weer raak is. nu is mijn vraag aan jou of jij mss weet wanneer ik een test zou kunnen doen. ik woord niet goe van die onzekerheid. alvast bedankt voor je reactie.

Hoi Fran,

Tja, het is natuurlijk per vrouw verschillend.
Ik heb ongeveer 6 1/2 week na mijn curretage getest. Toen zag ik nog niets. Een paar dagen later werd het een heeeeeel vaag streepje en weer een paar dagen later was het een dikke streep. Dat is toch wel een dikke 7 weken na mijn curretage geweest.
Als ik jou was, zou ik toch nog even wachten want voor jou is het nu dan zo'n 3 weken geleden.
Enne, ik had zo'n idee dat ik zwanger was doordat ik weer heel veel moest plassen. Dat had ik bij mijn voorgaande zwangerschap ook. Daardoor ben ik gaan testen.

Maar goed, ik ben ook het typje geweest van: als ik er nerveus van word, ga ik gewoon testen. Ik hou niet van onzekerheid.

Heel veel succes en hopelijk is het weer raak voor je!

Groetjes,
Maike

ha,

je kunt gewoon snel weer zwanger worden na miskraam, hoeft echt niet eerst een menstruatie af te wachten.
ik had het ook dat ik gelijk na mk zwanger wilde worden,   en had dan ook niets gedaan om te voorkomen. maar toen ik dus na 5-6 weken een test deed wastie positief, dus ik mn gyn gebeld en die zei hcg laten prikken
2 x met 3 dagen er tussen, alstie dan stijgt ben je zwanger.
maar hij daalde, dus was kniet zwanger. waren dus nog gewoon hormonen van 1e keer. kan wel 6-8 wekken duren voordat dat eruit is.
na dit gebeuren vond ik het toch heel lastig, dus heb eerst een neg test afgewacht voordat we verder gingen. want denken dat je zwanger bent en dan nog van t vorige vruchtje de hormonen is ook heel verwarrend, en je weet tgewoon niet meer dan waar je aantoe bent.

suc-6 en sterkte met de onzekerheden

groetjes

He meiden,

Je mag idd meteen weer zwanger raken na een mk.
Heb zelf gisteren negatief getest na mijn curettage van 2 weken geleden, dus ik weet dat ik zodra een posi test volgt, het een nieuwe zwangerschap betreft. Ook wel fijn om te weten.

Veel klusplezier gewenst en hopelijk zijn we allemaal snel gezond zwanger!

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan