ik kan er niet meer onderuit...

A

Anoniem

Guest
maar morgen moet ik echt met m'n nieuwe functie beginnen...

Oke, ik mag blij zijn dat ik nog werk heb en dus niet op straat gezet ben (na overname)  maar ik word toch echt niet blij met m'n nieuwe job...
Enige reden dat ik het geaccepteerd heb is omdat ik nog steeds nix anders heb.
Blijf in elk geval flink doorzoeken!
werkgever is zelfs nu nog ' goed'   voor mij want ik mag naar een 'outplacement'bureau.
dat houd in dat ik helemaal binnenste buiten gekeerd word dmv testen   en gesprekken oa met psycholoog. Dat laatste zie ik   niet zo zitten..hou niet zo van dat gezaag...

Heeft iemand ervaring met zo'n soort bureau/onderzoek? Wat kan ik ervan verwachten?
Woensdag is m'n intakegesprek.

Sannemams...die met spanning afwacht  hoe de komende week gaat worden...

Ik heb geen ervaring met een outplacement bureau, maar ik ben binnenstebuiten gekeerd toen ik bij de politie solliciteerde. Ik weet niet of die testen ongeveer hetzelfde zijn, maar ik vond het niet zo erg. Alleen rollenspel vond ik lastig, en de medische keuring vond ik vreselijk....

Ik heb zelf de testen doorlopen bij de landmacht (door omstandigheden daar niet aan het werk gegaan, niets te maken met deze testen by the way ) en ik vond het nogal meevallen hoor.

Zo'n psych vraagt alleen wat standaard dingen en als je daar geen dramatische dingen op tafel gooit is het vaak een heel casual gesprek. Niks om je zorgen over te maken.

Groetjes, Marisa

Ik heb geen ervaring met zo'n bureau. Wel heb ik een aantal jaren geleden bij de politie gesolliciteerd en veel testen moeten doen en een gesprek met een psycholoog en rollenspel. Ik vond het niet erg hoor zo'n gesprek met een psycholoog.

Maar wel fijn dat je de mogelijkheid krijgt van je werkgever! Dennis die gaat 16 maart beginnen, want het bedrijf waar hij werkte ging failliet en hij stond letterlijk op straat. Dus je mag best een beetje blij zijn dat je nog werk hebt. Al begrijp ik je frustratie wel hoor.

groetjes Mariska

Haai,

Ook ik heb bij mijn sollicitatie (landmacht) met een psych gesproken, ik vond het wel meevallen. Het was gewoon een gesprek dat ze veel aan je vragen, en ik heb gewoon eerlijk geantwoord. Veel mensen doen daar altijd zo spannend over.. alsof ze in een donkere ruimte met een zaklamp op je hoofd vervelende vragen stellen...
Ook heb ik een vragenlijst ingevuld, en daarbij kijken ze of je niet bij dezelfde vragen, in andere vraagstelling verschillende antwoorden geeft etc..

Zorg dat je gewoon jezelf bent en  ben open en  eerlijk. Wel zou ik niet zelf allemaal uitgebreide verhalen op tafel gooien terwijl je met een korter antwoord genoeg zegt, ze vragen altijd door.

Nou succes! Evelien

Terug
Bovenaan