Ik kan niet meer slapen na nachtvoeding.

<p>Hey, mijn dochter van 13 weken word altijd wakker voor een nachtvoeding. De laatste tijd kan ik hierna niet meer slapen. Ik ben dan elke nacht ongeveer een uur bezig met haar, en als zij eenmaal slaapt ben ik gewoon klaar wakker. Soms lig ik wel 2 uur wakker en zij word dan een uur later al weer wakker. Soms slaap ik zelfs helemaal niet meer. Ik word daar nu wel echt heel erg moe van. Heb al van alles geprobeerd: een kop slaap thee drinken, een crackertje eten, of juist niets eten. 10 minutjes een saai boek lezen. Het lijkt niet te helpen. Wat moet ik nu doen? Mijn vriend kan het snachts helaas niet over nemen dus dat is ook al geen optie</p>

Heel herkenbaar. Als ik snachts wakker word gemaakt slaap ik onmogelijk meer in. De periode na mijn dochters geboorte heb ik weken niet geslapen. Tot ik er letterlijk gek van werd. Toen ben ik noodgedwongen aan de slaappillen gegaan. Ik vroeg in de avond naar bed. Vriend deed de avond en eerste gedeelte van de nacht (tot 2 uur ongeveer). Daarna was mijn slaappil uitgewerkt en deed ik de rest.
Ik zou je dit niet perse aanraden, maar als je alles hebt geprobeert is het misschien een laatste redmiddel.
Probeer rustig te blijven (niet te druk maken om het wakker liggen). Een warm drankje, boek of rustig muziekje kan misschien helpen? Er bestaan ook mindfulness apps. Die helpen je te ontspannen.
Veel succes!

Hoi, helaas is het echt bagger als je de nachtvoedingen doet, ik zit hier zelf ook mee en zal er voorlopig ook niet van af komen. De slaapritme van mijn zoontje is inmiddels veranderd, maar als ik pech heb word ik nog wakker uit mezelf op zijn eerdere voedingsmomenten en dan ben ik echt een uur of 2 bezig om weer in slaap te komen. Ik ga niet uit bed en ga wat lezen totdat de slaap vanzelf weer komt. 
Ik ga ook veelstelaat naar bed , kortom, totaal niet blij met deze verandering! 

Zo herkenbaar. Onze dochter is nu 9 weken oud en ik moet ook altijd de nachtvoedingen doen behalve in het weekend gelukkig. 
Sinds een week slaap ik ook heel moeilijk weer in. Nu heb ik mezelf 2 nachten een kruik gemaakt en merk dat het wel iets helpt, doordat ik het lekker warm heb val ik iets sneller in slaap! 
Inderdaad rustig blijven is de beste optie. Onze dochter heeft een goed ritme en drinkt en slaapt op vaste tijden, ik slaap nu gelijk me haar in de ochtend ook nog even, zo houd ik het tenminste vol! 
Succes, er komt een nacht dat ze doorslapen Haha! 

Zo herkenbaar! Heeel frustrerend. Het enige wat voor mij helpt is zo slaperig mogelijk blijven, k zet voor ik naar bed ga al zoveel mogelijk klaar bijvoorbeeld. En ik hou het bed warm( meestal gaat manlief gewoon aan mijn kant liggen haha). 

Ik lig soms ook heel lang wakker... 

Ik heb het ook. Ik probeer ook alles goed voor te bereiden, ik zet ook iets te eten en drinken klaar. Verder hou ik de lichten zo veel mogelijk uit en probeer ik mezelf warm te houden met een hele dikke badjas en een kruik mee naar bed. Als het echt niet lukt neem ik wel eens een slaappil van de huisarts. Vermoeiend he, het is hopen dat je kindje snel gaat doorslapen.. 

Herkenbaar! Inderdaad de tips zoals hierboven; zelf ook niet teveel wakker worden door van tevoren alles klaar te zetten en geen lichten aan te doen. En ik ga zelf soms al om half 10 naar bed (man doet dan de late avondvoeding) zodat ik in ieder geval genoeg slaap heb gehad. En bedenk dat het maar tijdelijk is, er komt een tijd dat ze gaan doorslapen ;-) bij ons was dat ineens bij 16 weken. Sterkte!

Herkenbaar! Inderdaad de tips zoals hierboven; zelf ook niet teveel wakker worden door van tevoren alles klaar te zetten en geen lichten aan te doen. En ik ga zelf soms al om half 10 naar bed (man doet dan de late avondvoeding) zodat ik in ieder geval genoeg slaap heb gehad. En bedenk dat het maar tijdelijk is, er komt een tijd dat ze gaan doorslapen ;-) bij ons was dat ineens bij 16 weken. Sterkte!

Terug
Bovenaan