Ik kan niet meer...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik moet even iets kwijt, vorige week ben ik een week thuis gebleven omdat ik alleen maar erg verdrietig, moe en hangerig was...
Inmiddels weer 40u ah werk en wat blijkt; de collega die ik heb ingewerkt voor als ik met verlof ga, komt niet meer terug... en als ik naar de vk, arts of fysio moet doet mijn andere collega erg vervelend omdat ze mijn werk dan moet doen. Gek word ik ervan...
Ik ben moe, last van mijn darmen (race) en heb denk ik beginnende bi omdat mijn schaambeentje erg zeer doet, thuis kan ik al niet meer dan de kleine klusjes...
Ik werk via een uitzendburo en moet nog 4 weken, wat vinden jullie...
Mijn collega zei vorige week dat ik thuis zat; anders kom je voortaan toch later en ga je eerder naar huis? N. is er nu toch... (vervangster die dus niet meer komt) maar dat is nu natuurlijk niet meer aan de orde.. klotesfeer ook op mijn werk.
HELLUP!!!

X

Lizette,

Wat een vervelende situatie. Maar hoe gaan ze het nu opvangen als je met verlof gaat, moet dan ook die vervelende collega het overnemen?

Ik zou er die laatste 4 weken je er niet al te druk overmaken. Is het de bedoeling dat je er na je zwangerschapverlof weer naar terug gaat? Anders al helemaal niet meer druk overmaken en proberen je werk te blijven doen en probeer tegen die vervelende collega te zeggen dat je het vervelend vind maar er echt niets aan kan doen.

Heel veel succes die laatste weekjes

tebbe

Hoi,

Je hebt als zwangere werkneemster het recht op extra pauzes, dat is vastgelegd in de wet. Misschien kun je daar iets mee doen? Kijk voor meer informatie op de site van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
http://home.szw.nl/  (klik op 'veilig werken' en daarna onderaan op 'zwangerschap').

Sterkte!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

ze krijgen toch alles vergoed als jij je ziek meld. kunnen ze daar weer iemand anders voor aan nemen.
ik zou voor jezelf kiesen. dit brengt ook een hoop stress met je mee en das ook niet goed. luister goed naar je lichaam. eerst jij dan een ander hoor!
soms is dat moeilijk, maar als je t niet doet dan baal je daar misschien later van.
sterkte.

Je hebt inderdaad recht op extra pauzes, dus als ik jou was zou ik daar echt wat gebruik van maken. Die 'vervelende collega'   zal vast wel een beetje meevallen als ze vorige week nog aangaf dat je anders maar wat eerder naar huis moest gaan. Die baalt er vast ook van dat die vervanger er niet meer is. Geef dus gewoon aan aan de collega en aan je baas dat het iets te zwaar wordt om 40 uur te draaien en neem wat extra pauzes en ga een uurtje eerder naar huis, zij hebben er ook niets aan als je het helemaal niet meer trekt en daardoor twee weken eerder in de ziektewet moet ofzo, dus ik zou dat argument maar gebruiken als ze moeilijk erover doen. Mijn ervaring is trouwens dat je er vaak zelf meer mee zit dat je niet meer 100% kan gaan dan je baas, als je het aangeeft willen ze meestal heus wel meedenken om je wat te ontlasten!
succes ermee

groetjes Klarie
39w 5d

Hoi Lizette,

Ik zit een beetje in een vergelijkbare situatie. Vorige week ook een weekje verlof gehad omdat ik er even doorheen zat. Ik merkte eigenlijk hoe moe ik was,  ook hangerig en huilerig en eigenlijk kon ik niet echt de rust vinden thuis. Nu weer sinds afgelopen dinsdag aan het werk en ben nu al weer min of meer opgebrand. Vandaag zit ik alleen en kan ook geen pauze nemen want de afdeling moet bereibaar zijn.
Normaal gesproken werk ik met 2 andere collega's, waarvan 1 fulltime en de ander 3 dgn per week. Maar de collega die 3 dgn per week werkt is ruim een maand afwezig geweest ivm ziekte en werkt nu ook nog maar   4 uur per dag. De andere collega is even 2 dagen afwezig ivm tentamens.
En ik moet nog ruim  5 weken werken, maar ik ben bang dat ik dat niet red.  
Mijn advies is toch even te overleggen of het niet mogelijk is dat je werktijden worden aangepast en anders een deel in de ziektewet (ik weet niet hoe dit geregeld is als je via het UZB werkt).
Zelf werk ik ook via het UZB (fase A)  en ik weet dat je bij ziekte door zwangerschap volledig (dus 100%) uitbetaald krijgt.
Kijk inderdaad ook eens op de site van Sociale Zaken, zoals iemand anders al aangaf (ivm extra pauzes).

Heel veel sterkte en denk aan jezelf (doe ik ook te weinig).

Liefs, Noor
27 weken en 4 dagen      

Terug
Bovenaan