Ik kan niet meer...

Hallo,

Ik moet weer ff mn ei kwijt. zit er helemaal doorheen.
Tessa heeft donderdag dr 2e prikjes gehad, sindsdien blijft ze maar aan t huilen. Ze is alleen stil als je er mee rond loopt.. Daar komt nog eens bij dat ik hier in een gat van een dorp woon waar ik niemand ken.. Afgelopen weekend waren de laatste dagen van mijn verlof. Mijn vriend moest zaterdags beunen en we hadden afgesproken dat we zondag een dagje voor ons 3en zouden hebben. Lekker wandelen ofzo.. Komt ie zaterdag avond thuis zegt ie dat ie t karwei niet af kreeg dus hij moest zondags terug. Ik heb dus vanaf donderdag alle dagen alleen thuis gezeten met een huilend kind en een hond die in de pubertijd is. Gewel

hoi mama van tessa
vervelend heej.vooral als je constant alleen bent.
juist nu je je man zo hard nodig hebt komt het extra hard aan als het anders loopt he?
ik ben zo gelukkig dat mijn man een nieuwe baan heeft en meer thuis is.boas is ook niet de gezelligste sinds een dag of 3/4.hij krijgt 2 tandjes en is echt niet fit.veel huilen,kort slapen.hij ziet of lijkbleek,of heeft vuurrode wangen.kortom:een hoopje ellende.ik trek het nog wel,maar ik kan me goed voorstellen hoe mensen zich voelen die er doorheen zitten.gelukkig hebben we hier goeie nachten,dat maakt een hoop goed.vorige week waren hier meerdere topics van meiden die op hun tandvlees liepen door onrustige kindjes en gebroken nachten.misschien hebben ze tips,of kunnen ze je een hart onder de riem steken dat het tijdelijk is en straks weer beter gaat.kan ik ook wel zeggen,maar gelukkig niet uit ervaring.
sterkte en lucht je hart maar lekker hier.

Sorry ging ff iets mis.. Hier is de rest..

Geweldig zo de laatste dagen van je verlof doorbrengen!!!!!! Tot slot gingen we gister naar de vader van mijn vriend. Tessa heeft nog steeds wat verhoging van de prikjes. Pakt de opa Tessa op en loopt er mee rond. Buiten, zonder jasje! Ik zei dat ik dat niet wilde hebben komt er 1 of ander moeiwijf aan: die heeft t echt niet koud hoor, je moet een babytje tzelfde kleden als jezelf. Ik maak toch zeker zelf wel uit hoe ik met mijn kind omga!!! Maar goed. Tessa was binnen, ik heb haar de fles gegeven waarna ze krampjes krijgt. Ze gaat dan altijd persen en maakt daar een raar geluidje bij.. Komt de vader van mijn vriend binnen zegt ie: je laat je kind toch niet stikken!!!! en pakt haar uit mijn handen. Nu werdt ik echt kwaad zei rustig dat ze krampjes had en ben naar buiten gelopen, waar ik mooi een half uur tranen met tuiten heb zitten huilen en mijn 1e sigaret sinds de bevalling heb gerookt.. eenmaal weer op orde komt mijn vriend naar buiten lopen met daar achter zijn vader met Tessa! Ik zei nog een keer dat ik dat niet wilde hebben dat Tessa naar buiten kwam.. ik was dus weer de boosdoener want mijn vriend had tegen zijn vader gezegd dat t wel mocht! Ik was zo pissig en moest mn tranen bedwingen.. Ik was alles en iedereen helemaal beu.. Ik heb t helemaal gehad. Ik huil zowat de hele dag en weet met mezelf geen raad meer. Alsof ik Tessa ooit zou laten stikken! Dat doe je een kind toch niet aan! Kom ik dan echt over als een slechte moeder??!! Ik doe echt alles voor Tessa zij is mijn alles.. Ik dacht zelf dt ik t best goed deed voor een moeder van een eerste kindje aar hier wordt ik toch erg onzeker van. Ik kan t niet meer aan! De hele dag "alleen" thuis zitten met een kind dat de hele dag huilt en dan ook nog zo'n opmerkingen naar je kop geslingerd krijgen.. Ik ben gewoon helemaal op!

Groetjes Carla

natuurlijk laat je je kindje niet stikken,en natuurlijk ben je geen slechte moeder.mensen hebben altijd wat te zeggen.laat ze maar lekker kletsen.zij zijn het allang weer vergeten en jij raakt er verder door in de put.zonde toch?ik hoop dat het snel weer beter gaat meid.
sterkte.

Hè bah, wat een nare boel. Soms lijkt het alsof het allemaal tegelijk komt. Natuurlijk ben je geen slechte moeder. Alleen komen soms alle opmerkingen die je krijgt helemaal verkeerd aan. Gewoon uithuilen en opnieuw beginnen meid! en gewoon zeggen wat je dwars zit, dat scheelt een heleboel. in elk geval tegen je man zou je toch alles moeten kunnen zeggen? Hoeft ie geen commentaar te geven, alleen maar te luisteren.
En Marieke hier heeft ook de huileritus sinds een paar dagen. Vooral 's avonds. Hebben we ze eindelijk alledrie in bed, begint na een half uurtje de sirene op haar kamer... En er helpt niks idd, alleen maar als je ze vasthoudt. Misschien zit het in de leeftijd? (en in de prikjes!)

sterkte ermee,
Sabine

He meis,

Ik begrijp je helemaal. Jij en je vriend bepalen wat wel en niet kan met Tessa.
Gelukkig vraagt iedereen in mijn omgeving of ze Femke uit de box mogen pakken en of ze mee naar buiten mag. Ik moet wel zeggen dat ik een echte bitch kan zijn. Niemand durft haar te pakken zonder te vragen.
Even terug naar jou.
Nee, je komt niet over als een slechte moeder. De meeste mensen weten gewoon alles beter. Dat denken ze dan he.
Mijn schoonzus weet ook alles over opvoeden enzo, maar ze heeft zelf geen kinderen. Ja en zo heb je zoveel van die figuren he.
Mensen met kinderen vinden dat ze ervaring hebben en dat ze je alles moeten vertellen omdat jij net moeder bent.
Nou echt niet hoor!
Als moeder heb je een bepaald gevoel. Daar ga je op af en dat is vaak goed. Iedereen maakt fouten en daar leer je van.

Meis,... maak je niet druk. JIJ bepaalt wat er met Tessa gebeurd.

Succes, gr linda

Hoi Carla,

Natuurlijk ben je geen slechte moeder!!! Sommige mensen denken gewoon dat ze alles beter weten. Nou neem maar van mij aan dat jij het beste weet wat wel en niet kan bij jouw kindje. Zoiets voel je toch als moeder. Laat iedereen maar kletsen ( makkelijk gezegd ) Ik hoop dat je kindje zich snel weer wat beter voelt, dan voel jij je denk ik ook weer beter.

Liefs Monique

Terug
Bovenaan