Ik kan niet zwanger worden

Ik schrijf al mee sinds 2018 (toen via ander account). Deze zomer is eindelijk duidelijk geworden waarom ik niet eens 1x zwanger ben geraakt al die tijd. Na 12 jaar heb ik de diagnose endometriose en adenomyose gekregen. De ziekte is intussen dusver gevorderd dat ik in elk geval niet natuurlijk zwanger kan raken. Evt een operatie en daarna ivf is misschien mogelijk. Maar ivf heeft een extra groot impact op endometriose, wat alleen maar harder groeit door die hormonen. Bovendien is de kans om vervolgens een miskraam te krijgen groter door de adenonyose.

Ik heb besloten dit niet te doen en te leven met het feit dat ik nooit kinderen ga krijgen. Ik kan zeker leven met het idee. Het hoofddoel in mijn leven is nooit geweest om kinderen te krijgen, maar om gelukkig te zijn. En dat ben ik ook zonder kinderen. Ik wilde dit even van me afschrijven. Ik heb de afgelopen jaren super veel lieve berichtjes gekregen van jullie als ik weer in de NOD-topics vermeldde dat het weer niet gelukt was.
 
Wat een heftig verhaal Daniëlle! Ik weet ook niet goed wat ik tegen je kan zeggen want ik denk dat alle woorden tekort schieten.
Ik hoop dat je dit allemaal een plekje kunt geven en wellicht andere opties kunt bekijken zoals bijv adoptie of contact kan vinden met mensen in de zelfde situatie waarbij de operatie wellicht wel geslaagd is, want ongewenst kinderloos zijn is nogal wat.
Dikke knuffel en veel sterkte!
 
Hoi Danielle, ik had je bericht een tijd terug al ‘geliked’ en warempel overkomt mij bijna hetzelfde. Al een heel IUI traject achter de rug met het idee dat er geen oorzaak gevonden was voor onze onvruchtbaarheid. Doorverwezen voor IVF en de arts hier constateert adenomyose en endometriose. Ik ben even helemaal in de war. Wij hebben besloten om IVF wel te proberen. Maar ook voor ons geldt dat een kind krijgen en gelukkig zijn 2 verschillende dingen zijn. Ik weet niet of je dit berichtje ooit nog gaat zien, maar weet dat je niet de enige bent!
 
Terug
Bovenaan