ik kan nog niet genieten..

A

Anoniem

Guest
Hallo (toekomstige) zwangeren!

Ik ben op dit moment ongeveer 6 weken zwanger, net een afspraak gemaakt bij de verloskundige maar ik kan nog niet helemaal genieten dat ik zwanger ben want ik ben namelijk bang dat er iets mis gaat...
Waarom weet ik niet.
Mijn moeder zegt dat als ie goed zit dat er niks kan gebeuren en ook mijn vriend zegt dat ik me niet te veel zorgen moet maken.
Achja.. hormonen??

Iedereen fijne zwangerschap xxx

ssuss

Hoi!

Jah, ik herken het helemaal.
Bij mij waren het niet alleen de onzekerheden, maar vooral... ik merk zo weinig...
Natuurlijk ben ik misselijk, overal pijntjes, maar die link wil er nog niet zo in bij mij...

Ik ben nu 13 wkn. gister de echo gemaakt, alles was goed...
Zo leuk om te zien... maar nog... het is nog zo onwerkelijk.. Denk wel dat het anders word als ik het kindje ga voelen..

Liefss...

Ja, ik herken dat gevoel ook wel! Ben nu ca. 9 weken zwanger en ben al 3x bij de gynaecoloog geweest vanwege buikpijn etc. Met 6 weken hebben we het hartje zien kloppen, maar daarna kreeg ik weer een (kleine) bloeding, dus weer paniek. Maar het bloeden heeft niet doorgezet en ik ben vre-se-lijk misselijk... Dat is naar, maar ook geruststellend! We krijgen langzaam een beetje vertrouwen - vandaag voor 't eerst een rompertje gekocht!

Volgende week weer naar de gyn  - als alles dan goed is, vertellen we het aan iedereen (de familie en beste vrienden weten het al). Maar tot die tijd... toch nog erg spannend! Ik denk dat, hoe langer de tijd verstrijkt, en hoe meer je met de zwangerschap bezig bent, je meer rust en vertrouwen krijgt dat 't goed komt.

Sterkte allemaal!
~Hilde

Hallo allemaal!

Gister voor het eerst een rompertje met een mutsje en schoentjes gekocht! Echt super zo klein!
En toen dacht ik; vanaf nu ga ik genieten, IK BEN ZWANGER!
Niet meer piekeren over als het mis gaat maar denken dat het goed gaat...

Geniet allemaal van jullie zwangerschap!

xxx ssuss(bijna 7 wk zw)

ik kon er pas van genieten, na mijn 14e week.
toen waren de ergste klachten wat over, ik voelde me fit worden. ik begon een buikje te krijgen!
babyspulletjes kopen
en ik begon er helemaal van te genieten toen ik bijna 16 weken zwanger was want toen begon ik het kindje te voelen!!!

ik heb de 1e 12 weken echt als een ramp ervaren, ik heb me nog nooit zo verschrikkelijk gevoeld. en ik voelde me erg schuldig tegenover mijn groeiende kindje!
ik twijfelde ineens of het wel gewenst was!
raaar!!
maar nu weet ik het zeker!! het is ontzettend gewenst!!!!
het was ook een geplande zwangerschap waar ik anderhalf jaar op moest wachten!

ik ben nu 17 weken zwanger en voel het nu regelmatig! echt geweldig is dat, dan voel je echt de liefde voor het kindje groeien!!

dus maak je geen zorgen, het genieten komt echt wel!

liefs Wilma

Ach, zo herkenbaar!
Ik kon het ook pas echt geloven na de 16e week. Dan weet je pas echt zeker, dat het wel blijft zitten. Toch heb ik mezelf positief gehouden door te denken, dat "slechts" 10% van de zwangerschappen fout gaat. Dat betekent, dat 90% van de zwangerschappen gewoon prima blijft zitten! Ik heb me altijd erg verzet tegen die negatieve benadering van mensen dat je het om de-kleine-kans-van-mogelijke-miskraam niet zou mogen zeggen tegen anderen voor 13 weken. Het meerendeel vd zwangerschappen gaat nl goed (tenzij er iets zoals een erfelijke aangeboren afwijking/ziekte in je familie voorkomt, die vaker gepaard gaat met sterfte van het ongeboren kindje, maar dat geldt gelukkig niet voor velen van ons)!

Nu heb ik eigenlijk wel makkelijk kletsen. Ik ben radioloog in opleiding en kon te pas en te onpas mezelf echo-en en telkens zien, dat het hartje goed klopte en het kindje bewoog. Dat heb ik dan ook bijna wekelijks (echo van enkele seconden, je hebt het heel snel gezien nl) gedaan tot het moment waarop ik mijn kleintje goed voelde trappelen. Trappelen = leven, dus geen echo meer nodig.

Succes. Ik hoop dat je gauw kunt gaan genieten!!!

pfff.ben dus niet de enige...

ik ben nu 14 weken zwanger van de tweede.
helaas heb ik vanaf de 5e week al bekkeninstabiliteit en zit sinds week 8 al thuis.
ik begeef me buiten de deur enkel in een rolstoel omdat ik eenvoudig weg niet uit de voeten kan.

heb nog niets gekocht voor de kleine.
ben reuze blij dat er een tweede op komst is en bid elke dag dat alles goed mag gaan.

toch kan ik er niet zo van genieten,
het enige wat ik tot nu toe prachtig vind is mijn al vrij dikke buik...
die groeit en groeit...

het zullen de hormonen wel zijn denk ik...

Hoi,

Ik herken dat ook. Heb in april een miskraam gehad en ben nu net 4 weken zwanger. Durf nog niet blij te zijn. Maar toen ik van de week misselijk was, dacht ik van toch maar even testen. En ja... positief. Nu was ik afgelopen maandag nog naar de gyn. geweest voor een echo. om te kijken of alles oke was na de vorige miskraam. Alles was oke. Geen bijzonderheden. Ik zat tegen mijn maandelijkse cyclus aan of was enkele dagen zwanger..... Nou dat kon ik moeilijk geloven. Hadden niet echt geoefend op uur en tijd. Had ze dat nog niet kunnen zien dan dat ik echt zwanger was.... Heb op 12 augusuts mijn laatste mensturatieweek gehad. maandag was ik dus 3 weken en 4 of 5 dagen of zo... Maar blij willen we nog niet zijn. Eerst een nieuwe echo met een kloppend hartje, alvorens wij gaan juichen. Wanneer is dit te zien op de echo. Hoor zoveel verschillende verhalen.

Succes allemaal

Kusss
M

Terug
Bovenaan