Ik kom aan van de borstvoeding, wie nog meer?

Hallo dames,

Mijn dochtertje is precies 3 maandeb oud.
Nou ben ik deze zwangerschap ongeveer 10 kg aa gekomen, na de bevalling was ik er 7 kwijt. Ik helemaal blij ( bij mij andere 2 dochters kwam ik 20 kg aan en was ik er maar 5 kwijt en de overige kgs duurde een eeuwigheid).

Nu dacht ik dat ik met de bv wel zou afvallen, maar tot mijn schrik was ik na 6 weken wel 5 kg aangekomen.

Een vriendin vertelde dat ze bij al haar 3 kinderen pas na 7 maanden afviel..

Ik hoop dan maar dat dat bij ook het geval is.

Herkenbaar???

Ik kwam niet echt aan. Maar viel vooral niet af zo lang als ik borstvoeding gaf. De laatste 6kg gingen er pas af toen ik stopte (en toen ook vrij vlot en zonder dat ik er werkelijk iets voor deed)

Ik ben naar een diëtist geweest. Ik kwam namelijk ook aan ? zij heeft me geholpen mijn voeding beter af te stemmen op de vraag van onze dochter. Daarna viel ik wel af...

Geen ervaring, maar wat ik me afvraag is of je niet te weinig eet? Dan gaat je lichaam alles wat je eet opslaan in vetten als rereserves en kom je dus aan. Misschien eens met een diëtiste naar je voedingspatroon kijken?

Nou ik heb de afgelopen week mijn inname dus bijgehouden en ik zit gewoon tussen de 2000 en 2500 kcal per dag. Ik moet wel zeggen dat het wel gezonder kan.

Ik lees overal dat je met bv ongeveer 500 extra verbrand. Hmmm zou het door de hormonen komen

Hey ik heb nu ook een baby van 15 weken sn ja soms val je pas af wanneer je stopt met bv. Bij mijn 2 de kind jad ik 2,5 jaar lang bv gegeven en pas daarna kon ik afvallen. Nu geef ik ook bv en heb steeds honger en krijg ook weer mijn kg niet weg terwijl mijn baby om de 2 uur bv krijgt. Dus maak je niet druk alles op zijn tijd geniet ervan. Probeer gewoon niet teveel te snoepen.

Terug
Bovenaan