Ik kom geen ons aan in mijn zwangerschap??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Het klinkt raar en menig zwangere vrouw moppert over de aangekomen kilo's maar bij mij is het andersom. Ik ben nu 6 maanden zwanger en nog geen 1 ons aangekomen. Integendeel. Ik moet moeite doen om op gewicht te blijven en genoeg te eten!! Dat terwijl ik echt geen iele, slanke den ben. Met 7 weken droeg ik al positiekleding en ik heb een aardige, zichtbare  toeter.

Ik vraag me dus ook af hoe dit kan. Eet ons kindje zoveel? Nu vraag je je afwat ik zoal eet, wel ... zeker 6 boterhammen op 1 dag, een bord warm eten en fruit/liga's tussendoor. Zuivel en sapjes ... alles behalve een dieet.

Herkent iemand dit? En moeten de kilo's nog komen??

Groetjes Esther

Hoi Esther!

Helaas herken ik je verhaal niet... hihi.
Maar wilde toch even reageren. Ik doe juist ontzettend mijn best om de kilo's te beperken... eet nog hetzelfde als voor de zwangerschap (eerder te weinig dan te veel), Ben nu 21 weken en al 7 kilo eraan.

De vorige zwangerschap kwam ik veeeel te veel aan (ruim 20) en had ik veel moeite met het er weer afkrijgen. Vandaar dat ik nu een beetje oplet.
Dus voor mij heb jij een luxe probleem . Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je je ook daar zorgen om kunt maken. Ik weet wel dat je inderdaad meer energie verbruikt als je zwanger bent. Dus jou baby maakt lekker gebruik van jouw voedingstoffen. volgens mij verschilt het heel erg per vrouw. Geniet er maar lekker van!! chocolade, gebak, mmmm...

Liefs
Astrid

Hoi,

Mijn naam is Annelies en ik ben in de eerste 4 maanden van mijn zwangerschap 15 kilo afgevallen.
Ik ben nu 35 wkn zwanger en de laatse keer dat ik mij gewogen heb was ik nog 2 kilo onder mijn begin gewicht.(ong 30 wkn)
Nu moet ik morgen weer naar de verloskundige en ga ik daar weer is op de weegschaal staan want ik heb er thuis geen een.
Maar mijn verloskundige heeft me wel verteld dat als de kleine goed groeit er geen probleem is als je niet aan komt...
Zolang je maar geen dieet volgt is alles goed...

Hoop  dat je er wat aan hebt en anders meot je gewoon je verloskundige bellen want daar is ze voor...

Gr Annelies

hoi esther..
wat een mazzel zeg...
ik kom gemiddeld 30 kilo aan per zwangerschap, en na de bevalling
zit er dan nog zeker 26 kilo aan...waar ik echt mijn best voor moet doen
om dat er weer af te krijgen!! zelf weeg ik normaal rond de 57 kilo,
en het is wel zo dat dunne vrouwen sneller dik en zwaar worden,
als dikkere vrouwen...deze hebben al veel reserve van zichzelf!!
die komen uiteindelijk vaak maar een kilo of 7 aan..
ik zou zeggen....be happy...ik ben nu 9 weken zwanger en alweer
5 kilo aangekomen, dus dat beloofd weer wat haha
fijne zwangerschap nog..
liefs wenn

Bedankt voor jullie reacties! En ja Astrid, het is ook wel een luxe probleem maar toch maakte ik me een beetje zorgen. Het zal idd per vrouw verschillen Wenn en ja ik had ook hier en daar mijn spekjes reserves  . Het zou leuk zijn als die straks  als sneeuw voor de zon verdwenen zijn! haha ... nee, lijnen doe ik zeker niet al loop ik niet warm van choco en gebak. Ik las laatst iets bij prenatal over een avond waarbij ze de a.s. moeders trakteerden op augurken met chocolade??? of zou het augurken en chocolade zijn???  

Mijn VK maakt zich er niet druk over Annelies ... zolang de kleine goed groeit en  de zwangerschap verloopt  ok ... Ik had verwacht kilo's aan te komen en steeds als ik bij de VK kom en weer op de weegschaal sta, verwacht ik  meer gewicht. Volgens mij komt het niet zo vaak voor, in ieder geval had ik dit  nog niet eerder gehoord.

Jeetje Wenn, 26 kilo is heel wat maar idd als je normaal 57 kilo weegt en dunnere vrouwen sneller dik zijn .... het komt vast wel weer goed.

Fijne zwangerschap!

Groetjes Esther

Ja meid zolang het goed gaat met jou en je kindje zal het wel goed zijn toch? Het lichaam is een raar iets haha, ik kom ook 30 kilo aan en heb er nog steeds 15 bijzitten na 9 maanden..ik heb maat 48-50 maar ben gelukkig lang (183 cm) TERWIJL ik echt dus amper iets at in mijn zwangerschap het bleef maar komen, soms kan je er niets over zeggen, ik zou in mijn handjes klappen hoor YOU ARE THE LUCKY ONE!! je kindje groeit gewoon goed dus niets aan de hand!

Hoi Esther,

herkenbaar ook hoor: ik ben in totaal 9 kilo afgevallen en zit (met 19 weken nu) nog steeds 2 kilo onder m'n begingewicht. De laatste weken kwam het er dus langzaam weer wat bij, maar sinds een paar dagen zakt m'n gewicht weer. Terwijl buik en borsten op dit moment hard groeien, '(ik ben al van een B naar een D gegaan en onderweg naar een E, als ik het zo bekijk :-()
Was gisteren even bij m''n man op het werk en zijn oude chef zei gelijk: Jeetje, jij bent afgevallen zeg! Dat bijna oude gewicht zit dus op dit moment ergens anders dan waar het 4 maanden geleden zat... Ondertussen groeit de baby prima, is wat klein, maar adt zal eerder door werkstress komen dan door m'n eetpatroon. Ik eet niet veel, (nooit gedaan ook) maar probeer wel gezond te eten en slik extra vitamines, omdat ik vooral in de beginperiode alleen maar die beetjes van van alles en nog wat at wat ik naar binnen kon krijgen.... heb toen een hoop zooi gegeten.

Maar m'n VK zegt ook: zolang die baby groeit, maakt het niet uit. En idd, straks hoeven we het er niet af te lijnen, die extra kilootjes... en da's wel weer fijn. Elk nadeel heeft z'n voordeel, zullen we maar weer zeggen, :)

Jeetje, zo weinig aankomen!! Als de groei van je kindje goed is dan is er echt niks aan de hand, en daar hebben we de verloskundige voor, die dat lekker in de gaten houdt allemaal!!
Het bespaart je iig een periode van dieten ;)

Ik ga dus echt niet op die weegschaal staan, anders wordt ik echt depressief denk ik.. Ben een kleintje.. 1.63.. in verhouding wat langere benen, dus een wat kortere romp dus die toeter is er al snel..
Ik heb nog steeds dezelfde broek aan als in het begin van de zwangerschap.. maar nu zonder riem ;)
Ik heb echt de HELE dag trek en honger, dus probeer vooral fruit en brood te eten, maar ik ben er erg bang voor dat ik straks weer erg zwaar ben :(
Dat wordt weer een paar maanden streng sonja bakkeren..

Terug
Bovenaan