Ik kom hier toch maar even kletsen.....

Hoi allemaal!

Ik was al een tijdje actief op het zwanger worden forum, maar ik denk dat ik toch hier maar kom kletsen....
Even mijn verhaal. Mijn naam is Ginger en ben 30 jaar en al  mama van een zoontje van 20 maanden. Ook bij hem erg lang bezig geweest, daarom op tijd begonnen voor een tweede....
Vanmorgen ongesteld geworden, al ruim een jaar hetzelfde liedje. Balen dus weer...
Afgelopen maandag ben ik bij de gyn geweest. We hebben een fijn gesprek gehad over mijn cyclus , de gezondheid van mijn man en mij en over hoe nu verder.
Vanmorgen heb ik mijn bloed laten prikken om mijn hormoonwaardes vast te laten stellen. Gisteren heeft mijn man zijn zwemmertjes weggebracht. Daar hebben we nog niets van gehoord. 21 mei moet ik terug voor een reeks inwendige echo's om de groei van follikel en eisprong te volgen (als dat allemaal wel goed gaat).

Zucht...had gehoopt dat het niet zover hoefde te komen...Maar geod dat zal wel bij iedereen hier zo zijn!

Ik word er in elk geval erg onzeker van. Misschien dat ik hier af en toe kan komen kletsen? Het is toch anders als je al zo lang bezig bent.....

Heel veel liefs en iedereen heel veel sterkte!

Ginger

Hoi Ginger,

welkom op dit forum, en ja het praat zeker anders met mensen die al langer bezig zijn dan met meiden die nog moeten beginnen of net bezig zijn.

Je schreef dat je van je zoontje ook langer bezig was, zat je toen ook in de MM?
Nou, heel veel succes en je kunt hier gewoon je hart luchten als dingen niet zo lekker lopen.

Groetjes Belle

Hoi Belle,

Bedankt voor je welkom! Voor mijn zoontje was de start bij de gyn gemaakt. Inwendige echo's gehad: niets vreemds gevonden. Mijn man zijn zaad was onderzocht ook dat was toen goed.

Ik heb een gecompliceerde bevalling gehad met een flink abces 6 weken daarna. Wie weet heeft dat wat vervelends opgeleverd??? Mijn man is opnieuw getest omdat de gyn het te lang geleden vond (3 jaar).

Er is toendertijd niet verder gehandeld omdat ik vrij snel na mijn eerste bezoek bij de gyn zwanger was. De gyn heeft het ook nooit gesnapt! Toch tussen de oren? In elk geval wordt ik niet snel zwanger ondanks een perfect regelmatige cyclus en de gyn blijft dat vreemd vinden. Vandaar dat er nu uitgebreid gekeken gaat worden (wat dat dan ookmaar in mag gaan houden).

Ben jij al lang bezig? En is er al een oorzaak gevonden?

liefs,

ginger

Hoi Ginger,

Mijn man en ik zijn nu al 3 jaar bezig voor een eerste kindje. En er is bij ons niks mis, zeggen ze. Soms lijkt het mij wel fijn als ze wel weten wat het is dan kunnen ze er tenminste gericht mee aan het werk. Wij mochten pas na ruim 2 jaar proberen beginnen met "echt"behandelen.
We hebben nu 3 IUI zonder hormonen achter de rug en 2 met hormonen en nu heb ik even een pauze ingelast. Ik merk nu dat die hormonen wel iets met je doen (misschien ook puur tussen de oren).

Wel fijn dat je zo regelmatig bent. En wat betreft het spontaan zwanger worden, onze gyn zei toen tegen ons dat er tot 2 jaar een grote kans was dat (wanneer er niets mis is) dat je spontaan zwanger wordt.
Goed van de gyn dat ze het zaad van je amn weer gaan onderzoeken, je weet toch niet hoe dingen veranderen. En dan weet je dat tenminste zeker. En het onderzoek is verder niet vervelend, toch??

Veel succes,

Belle

o, ja ik ben 31 jaar jong.(misschien wel leuk om te weten)

Hallo Ginger,

Welkom hier. Het is fijn om hier met mensen te kletsen die weten hoe het is om niet vanzelf zwanger te raken.
Ik hoop dat je hier niet al te lang hoeft rond te zwerven en dat je snel naar het zwanger forum mag verhuizen.

Heel veel sterkte
grtjs
mama Peet

hoi Ginger,
had je berichtje bij mijn topic gezien en dacht ik zal hier ook even reageren.
Balen zeg dat het niet wil lukken. Gek genoeg had ik het idee dat als die 1e er eenmaal is dat het dan makkelijker gaat. Je weet dan in ieder geval dat het mogelijk is. Maar inmiddels heb ik al genoeg verhalen gelezen dat het zo toch niet werkt. Dat geeft niet echt hoop voor de toekomst, maar goed ik zit dan ook nog op de 1e te wachten. Eerst maar hopen dat die er mag komen!!
Ik hoop dat je dezelfde weg kan volgen als bij je 1e toen je net bij de gyn zat en dat je dus snel weer zwanger bent.
Tot die tijd zal ik je hier waarschijnlijk regelmatig tegenkomen. Hopenlijk kunnen we elkaar en de andere meiden een beetje steunen.

liefs Patricia

He meiden!

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik voel me al heel welkom hier......
Het is idd echt anders praten als je al langer bezig bent..... Ik begrijp de andere meiden echt wel als ze roepen : ik ben al zoooo lang bezig (en dat na een paar maanden) en er is nog niets. Maar anderzijds vind ik dat ook erg vervelend. Iedereen wil graag een kindje en het wachten duurt altijd lang.
Ik ben ook blij dat ze ons beiden weer helemaal onder de loep nemen, als er iets is zullen ze het dan ook wel vinden. Ik voel me ook op mijn plek bij de gyn.

BELLE: wat vervelend als er niets gevonden wordt en het lukt toch niet! Het lijkt me ook een zware weg hoor, al die IUIbehandelingen, ik neem mijn petje voor je af!

PATRICIA: Het blijft een feit dat een eerste kindje geen garantie is voor een tweede. Dacht ik ook, maar goed het is dus niet zo... Volgens de gyn is het wel een heel groot pluspunt, zo ook mijn regelmatige cyclus. Wie weet heb ik bij mijn zoontje gewoon wel erg veel geluk gehad, misschien komt het door de stress dat het nu zo lang duurt (als dat kan). Ook jij veel succes!

Alle anderen: bedankt voor je reactie en hopelijk komt er gauw iemand met goed nieuws, dat geeft mij in ieder geval weer hoop (en natuurlijk lichte vormen van jaloezie...). Iedereen veel succes en tot gauw!

Liefs,

Ginger

Terug
Bovenaan