Ik kon het niet loslaten...

Hallo!

Ik moet dit even van me af schrijven, het laat me niet los en manlief kan ik het eigenlijk ook niet zo goed vertellen, hij wil er niet over nadenken.

Het is namelijk zo dat een teamgenootje/vriendin van mij een zoontje heeft van 9 maanden. Haar broer heeft een zoontje van 8 maanden. 1,5 week geleden werd dat zoontje suf en lam. Ze zijn er mee naar de huisarts en toen naar het ziekenhuis gegaan. Het kleine manneke bleek een hersentumor te hebben. Ze hebben een gedeelte kunnen verwijderen, maar niet alles. Het manneke is op de IC beland en lag aan de beademing.
Vorige week hebben ze aanvullend onderzoek gedaan naar de kwaadaardigheid van de tumor en of het uitgezaaid was. Nou bleek het beide het geval te zijn. Het was dus kwaadaardig en het was uitgezaaid in het ruggemerg.
Ze hebben vrijdag een gesprek gehad en de arts vertelde dat ze wel chemo konden geven, maar dat kon pas als hij 3 jaar oud was. Ze moesten hem hiervoor 3 jaar in coma houden en met de vraag of het ooit nog iets zou worden. Geen kans dus eigenlijk.
Ze hebben toen besloten de behandeling te stoppen en zaterdag is hij bediend en half 11 's avonds hebben ze de morfine opgehoogd en is hij rustig ingeslapen.

Pfoe, ik ken het hele manneke niet (wel van vertellen, natuurlijk), maar het grijpt me zo aan... Het laat me niet los.
Iedere keer als ik mijn eigen kindjes zie, prijs ik me de gelukkigste moeder op deze aardbol. Maar ik besef dat iedere dag een geschenk is.
Deze mensen die zaterdag de ergste dag van hun leven hebben meegemaakt,  stonden 2 weken geleden ook nog ver van deze ellende af.

Jullie kunnen niks met dit verhaal, maar ik moest het ergens opschrijven. Dan maar bij jullie.
Bedankt voor het lezen...

Liefs Jeske
(mama van Ilse, 2,5 en Stan, 12 april 1 jaar!)

pfff kan me voorstellen dat je dat heel erg aangrijpt, ik krijg er ook een brok van in mijn keel.
Dan besef je weer hoe gelukkig je moet zijn als moeder van twee gezonde kinderen.

Heel veel sterkte en je kunt je verhaal altijd hier kwijt hoor.
Liefs sandra

Nee, logisch dat dit je niet loslaat. Dat raakt je in je hart. Wat vreselijk dat je zo iets al ouders moet meemaken. Ik hoop dat ze ergens kracht vandaan krijgen om hier doorheen te komen. Wat een nachtmerrie.
Liefs Nelleke

Jeetje, dat is toch wel de nachtmerrie van iedere ouder, iets mis met de gezondheid van je kindje.  Dat kun je ook niet zomaar loslaten maar dat geeft toch ook  niets.
Je kunt alleen maar hopen dat deze mensen in staat zijn om het verlies in de loop van de tijd een plaatsje te geven.  

Liefs Daniëlle.  

Jemig, wat een verhaal. Zo denk je nog een supergelukkig en gezond gezinnetje te hebben en 1,5 (!) week later is het over en uit!! Wat gebeuren er toch vreselijke dingen in het leven! Hopelijk kunnen ze  het op termijn een plaatsje geven, maar punt blijft.....een kind overleven is gewoon onmenselijk!!

Groetjes  Fonske  

Getver wat vreselijk! En ik net maar mopperen op Hjerre omdat hij niet wilde luisteren.......Jemig, dat zoiets zo snel kan gaan! Ineens je geluk aan diggelen!
Dit is gewoon niet te bevatten.
Ik hoop dat de ouders en familie alle kracht krijgen die ze nodig hebben om dit enorme onbegrijpelijke verdriet een plaatsje te geven.

Hanneke

Hallo Jeske,

Ik heb je verhaal vanochtend gelezen en ik moet zeggen dat het mij ook niet loslaat. Heb er vandaag nog een paar keer een brok om weggeslikt.

Op dit moment ligt het jongste zoontje (4) van kennissen van ons in het ziekenhuis, al 2 weken lang. Opgenomen met erge hoofdpijn en ze zijn nog steeds aan het onderzoeken wat het is. Eerste diagnose was ook een tumor, maar ze willen eerst al het andere mogelijke uitsluiten voordat ze in zijn hoofd gaan opereren.
De ouders zitten in zo'n onzekerheid, echt vreselijk. Maar te moeten beslissen dat de stekkers er bij je kind uit moeten, zoals in jouw verhaal....gruwelijk. Het leven kan zo hard en oneerlijk zijn.

Sterkte (ondanks dat je het kindje niet hebt gekend)
Ellen mv Julian

Moeilijk he, zulke verhalen. Zeker nu je zelf moeder bent.

Ik denk dat ik je gevoelens wel herken. Afgelopen december is bij een vriendin haar baby in de buik overleden. Ze was 37 weken zwanger. Voor je gevoel horen kinderen gewoon niet te overlijden. Ze hebben nog zoveel te ontdekken en te leren....

Sterkte voor alle betrokkenen!
Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan