Ik krijg binnenkort een HSG onderzoek, wie kan mij er een beetje over geruststellen......???

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben Esseltje en klets mee bij de kluskippies. Momenteel loop ik bij de gynocoloog ivm een infectie die ik gehad heb aan mijn baarmoeder.. Nu krijg ik binnenkort een HSG om uit te wijzen of er verklevingen aanwezig zijn.... Nu zij de gyn dat het geen prettig onderzoek is... WIE KAN MIJ een BEETJE GERUSTSTELLEN!!!!!

Als er geen verklevingen zitten, krijg ik clomid, om mijn eisprong te verbeteren, omdat de periode na mijn eisprong tot mijn NOD te kort is (7 a 8 dagen)....!!!

Liefs Esseltje

Hoi Essel..

Ik kan je niet helemaal geruststellen denk ik..
Maar 1 ding is zeker het is ff 2 minuten pijn en daarna is het over..
Ik was helemaal niet ingeligd en werd alleenn gezegd dat ik een hsg foto moest maken dus ik dacht o een foto meer niet, maar vroeg of me moeder mee ging want me vriend kon geen vrij krijgen dus ging me ma mee om daarna nog ff te gaan shoppen..
Nou ben achteraf blij dat me ma mee ging want had ff   toen het vloeistof in gespoten werd wel pijn.. Kon in me ma der hand knijpen als een klein kind haha..
Maar daarna voelt het weer goed je heb alleen een dag een soort van menstruatie pijn maar daar is goed mee te leven..
Ben de pijn nu helemaal vergeten dus komt goed..
Succes..

Groetjes sylvana

Hey essel..

Een HSG ja die heb ik ook gehad.. Ik was gelukkig van te vren ingeligt door een vriendin.. Een hsg voelt inderdaad vervelend. De een kan het beter hebben dan de ander. Ik heb erna niet zo veel last van gehad en een ander heeft er na goed veel last van..
Ik weet niet of je al weet hoe het in zn werk gaat?

Maar goed je gaat naar de rontgen afdeling en daar wacht je tot je woprdt opgehaald. Daar in de rontgenruimte wordt je verzocht om van onder uit te kleden. Je mag op zoon leuk bankje liggen en de gyn brengt een speculem (eendenbekding) in dan brengt hij nog een lang ding in en daarmee kan hij een soort vloeistof in je baarmoederspuiten en dan wordt er een foto van gemaakt. Dat speculem is even vervelend en je voelt het als de vloeistof wordt ingespoten.   Daarna mag je je weer aankleden je vloeit daarna ongeveer een dag dat is normaal!

Nou ik hoop voor je dat het bij jou ook wle mee valt. Je moet in iedergeval wel iemand meenemen je man of iemand anders. Dat is wel fijn voor je zelf! en neem lekker een dagje vrij zodat je lekker voor je zelf bezig kan zijn! vond ik wel erg fijn!

Liefs Mij

Bedankt voor jullie reactie...

Ik denk er toch nog even over na, en wil het misschien uitstellen tot januari en eerst met Clomid verder te gaan.

Maar dit is absoluut niet waar je aan denkt als je samen beslist voor kinderen te gaan...

Blegh, ben jaloers op de meiden die huppeke zwanger zijn....

Deze ronde is mijn laatste kans op met mijn 30e moeder te worden... dus ik hoop toch nog deze ronde aan te tellen, maar ik durf niks te hopen!!! Bang voor de teleurstelling

Liefs Esseltje

Terug
Bovenaan