Ik krijg die laatste fles er maar niet af

Iemand tips om de laatste fles te laten vallen? Hij krijgt 's morgens een fles, tussen de middag een pot fruit met 2 belegde boterhammen (ja ik kon er ook niet meer onderuit hahahah) met een beetje drinken. om een uur of 5 groente met wat pap na.
om 7 uur gaat hij naar bed. Hij wil de fles niet voor hij naar bed gaat, Ik heb geprobeerd om de fles te laten vallen, maar dan komt hij om 1 uur brullend van de honger. Ik heb nu een week geprobeerd om steeds vroeger die fles te geven, maar om half 10 laat hij de helft staan en komt dan alsnog 's nachts. Ik vind het zelf geen probleem om hem om 23.00 uur de fles te geven, maar blijkbaar is het niet helemaal normaal. Iemand tips voor me?

Krijgt hij 's ochtends alleen een fles? En krijgt hij iets van tussendoortjes? Wellicht als je 3 hoofdmaaltijden en een aantal tussendoortjes geeft (op zich het 'normale' schema voor kids vanaf 1 jaar) dat het wel lukt? Tussendoortjes hebben ze op een gegeven moment echt nodig. Het schema hier, misschien heb je er iets aan, is al een hele poos:

ontbijt: 1 boterham + fles 150ml
tussendoor: fruit met bekertje sap
lunch: 2 boterhammen + fles 150 ml
tussendoor: koekje (of ander tussendoortje) + beker sap
avondeten: potje olvarit + toetje (100 ml)
voor het slapen gaan van de kids drinken wij altijd koffie en eten we een koekje. Tim krijgt dan ook nog altijd iets.

Hij gaat dan om 19.00 uur, tegelijk met zijn broer naar bed en slaapt dan tot 7 uur de volgende ochtend.

Groetjes
Ingrid

het kan zijn dat hij hem nog nodig heeft.
Ethan heeft zins kort zijn schema omgegooid.
6uur fles
8 a 9uur brood met halve fles
12uur brood met halve fles
3uur fruit met drinken
5uur avond eten
7uur fles

En soms komt hij zelfs in de nacht nog voor een fles.

Ethan zit nu in een groeispurt en na overleg mag ik geven op verzoek

Sven is 9 maanden en krijgt om half 10 ook nog een flesje hoor. Onze oudste had dit nooit nodig maar hij is gewoon anders.
Ach laat het maar lekker zo. als ie om 1 uur ligt te brullen daar schiet je toch ook niks mee op. Lekker geven hoor.
Je kunt natuurlijk ook de fles afbouwen, door steeds de verhouding te veranderen. Dus hetzelfde water maar steeds een schepje minder. Ik zit nu al op fles van 120 cc en daar doet ie het nu prima op, maar dit hoefde ik een maand geleden ook niet te proberen, hoor.

Doe wat goed voelt ook al roept het cb dat ie er allang af moet. Jammer dan, niet ieder kind is hetzelfde en kan rond deze periode al zonder die extra fles.

Ik zou hem geen pap na geven na zijn groente, dan begrijp ik wel eerlijk gezegd dat hij om zeven uur geen zin heeft in een fles.

Hier is het schema van ons.

s ochtends +/- 6.30.7.00 papfles 210 ( gewone melk met pap erdoor)

Dan rond 9.30.10.00 een koekje en sap.

11.30.12.00 2 broodjes met sap

13.30.14.00 fruit en sap

soms tussendoor nog een keer een koekje of soepstengel

17.00 groente

19.30 pap fles (gewone melk met pap) ongeveer 180

Kindjes hebben van deze leeftijd ( volgens het cb nog maar 300 ml melk nodig.) De rest halen ze uit het andere eten

Ben toevallig vd week geweest en toen zeiden ze dit.

Hier is van aan avond fles al heeeel lang geen spraken meer. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes

Hier jorn zijn schema :

06.30 1 broodje en een fles thee met melk 180cc
09.30 fruit en sap
12.00 Fles 180 cc opvolgmelk
14.00 1 broodje
15.30 koekje/rijstwafel/soepstengel en sap
17.30 warm eten + toetje
19.00 Fles 180 cc opvolgmelk met pap

Ik zie wel dat de meeste niet maar 1 fles krijgen. Maar ook gewoon meerdere keren of 2 flessen per dag. Dan laat ik het lekker nog zoals het nu is. Ik vond het zelf al geen probleem om hem die laatste te geven, maar heb me weer teveel aangetrokken van de omgevingsgeluiden. Moet een nog bredere rug aanschaffen denk ik. ahahahaah. Mijn kereltje krijgt lekker zijn flesje nog wanneer hij wil. Van het cb mocht het in ieder geval wel, maar iedereen vond het zo raar dat ik hem 's avonds laat nog uit bed haalde. Bedankt voor alle adviezen in ieder geval.

Terug
Bovenaan