Ik krijg een HSG onderzoek, wat is dit en doet dit pijn?

Zoals je hierboven al kunt lezen, krijg ik een HSG onderzoek.

Moet op de eerste dag van mijn volgende menstruatie bellen en dan plannen ze mij voor dit onderzoek in.

Ik weet dat velen van jullie dit ook gehad hebben en ik wil graag van jullie horen wat het precies is en hoe het was, pijnlijk of niet?

Ik hoor graag van jullie?

Veel liefs
Nataly

ik heb vorige week een HSG gehad en had daarvoor ook een oproepje geplaatst. mijntitel luidde "foto van baarmoeder en eileides, pijnlijk?!?! "
daar zijn een aantal reactie opgekomen van dames die het al meegemaakt hadden.
misschien kun je het even op zoeken, en heb je iets aan die reacties.
ze vertelde mij toen dat het een onaangenaam onderzoek was. Inmiddels ben ik een ervaring rijker en het was inderdaad een klote onderzoek.

er wordt contrasterende vloeistof in je baarmoeder gespoten en die vloeistof loopt dan als het goed is via je eileiders de buikholte in, ze kunnen dan op een foto zien of je ergens vestoppingen of verklevingen hebt.

ik had op aanraden van de meiden hier mijn man meegenomen en ik moet zeggen dat ik blij was dat ie er bij was om mijn hand vast te houden!
ik krijg morgen de uitslag, spannend!

heel veel succes!

groetjes Saarj

Hoi Nataly,

Ook ik heb afgelopen maandag een HSG gehad.
Het viel mij nogal tegen, maar ik zag er dan ook totaal niet tegenop.
Ik vond het inbrengen van het slangetje en het doorspuiten van de eileiders errug pijnlijk!!! Dat terwijl ze bij mij netjes open waren, ik kreeg meteen de uitslag. Maar het duurt maar kort, dus tanden op elkaar en aftellen.
Erna redelijk wat last van mijn buik wat geleidelijk aan minder werd, tot het 's avonds helemaal over was.
Ik kan je aanraden de dag vrij te nemen en rustig aan te doen!

gr. Astrid

Terug
Bovenaan