Ik krijg er geen fruit in!!

Hallo Allemaal,

Ik heb een zoontje van 2 jaar en hij weigert fruit te eten. Tenminste... stukjes vers fruit. Hij wil alleen knijpfruitjes, maar die zijn zo duur.
Ik probeer hem te laten proeven, maar dat weigert hij ook vaak. Ik hou het gezellig en positief en geef zelf het goede voorbeeld samen met zijn oudere broer door het fruit met smaak te eten. ALS hij iets proeft blijft hij er een half uur mee in zijn mond zitten en kokt als hij het uiteindelijk doorslikt...
Heeft iemand tips??

Groetjes Marjanka.
 
Gewoon de staafmixer of blender erop. Is goedkoper dan knijpfruitjes en dan krijgt hij wel fruit binnen. Het went vanzelf aan die grotere stukjes. Wat gebeurt er als je hem zelf een banaan in z'n handje geeft? Neemt hij er dan wel hapjes af? Mijn zoontje wilde eerst ook geen stukjes fruit, tot hij bij de groentekraam een hele appel kreeg en hij zelf mocht afbijten. Die appel was zo op!

Succes!
 
heey Marjanka,

Wat ik altijd deed is een fruit smoothie maken. Onze zoon wou ook geen melk drinken en dan deed ik gewoon fruit met yoghurt of melk en dan een smoothie maken zodat hij het met een rietje kon opdrinken. Na een half jaar begon hij zelf te vragen naar een stukje appel en banaan enzo.

Groetjes,

Miriam
 
Hallo Allemaal,

Nou uit de blender wil hij ook niet eten! Maar...de aanhouder wint...Hij eet sinds deze week wel banaan mits het een hele is...geen stukjes. Ik ga dat met de appel dus ook maar eens proberen ;-)
 
Hoi Majanka,

Ik heb ook even je vraag gelezen.
Ik heb zelf een zoontje van 2 hij heeft ook moeite gehad met fruit eten (thuis) Ik weet niet of je zoontje ook naar de creche of peuterschool gaat maar ik betrapte hem op fruit eten aan de tafel op de creche samen met andere kinderen eet hij het wel. Toen ben ik er thuis ook weer mee begonnen en nu eet hij alles hij vind het heerlijk zelfs!

Succes! MamaNatas
 
Voorheen bewaarde ik fruit in de koelkast. Tegenwoordig heb ik fruit op een fruitschaal liggen en doordat ze het ziet vraagt ze steeds vaker om een banaan, peer etc.
 
Terug
Bovenaan