ik krijg er maar geen ritme in! Iemand tips??

ons zoontje is nu bijna 4 maand maar het gaat iedere dag weer anders. Eerder wilde ik hem op vaste tijden op een fles hebben, maar dan viel hij 10 minuten voor die fles in slaap. Dan maakte ik hem toch maar weer wakker. Nu laat ik hem dan maar eens slapen met het gevolg dat het hele "schema" in de war komt. Soms zit er dan geen 4 uur tussen de flessen maar soms wel 6 a 7 uur. Wat we dan doen is meer in de flessen doen (180) zodat hij geen 5 maar 4 flessen krijgt. Maar hij drinkt het dan nog niet op, nog niet echt trek. Ik moet zeggen dat hij het allemaal prima vind, maar is het niet veel fijner er een beetje een schema in te hebben?? Bij mijn oudste had ik dat al heel erg snel en dat beviel me veel beter, alleen nu is het gewoon lastiger. Hij drinkt al niet zo veel, maar ik merk gewoon dat hij na 4 uur nog geen trek heeft. Dus dan het flesje geven werkte ook niet echt. Dronk dan nog minder. En als ik het zo doe zoals hij het een beetje aangeeft dan is echt elke dag heel verschillend. Niet een half uur verschil maar soms echt een fles verschil. Misschien een vaag verhaal, maar voor wie het begrijpt...wie heeft er tips?? Ook drinkt hij erg onrustig zijn flesje leeg. Heel druk met handen en benen.

hij drinkt nu in principe 5 flessen van 150 leeg. (gemiddeld gezien)

groetjes Mel
 
Ik heb niet echt tips voor je.
Ik heb altijd op verzoek gevoed en op een gegeven moment kwam er vanzelf wat ritme in.
Er zat dat wel eens een half uur verschil in per voeding maar toch redelijk een schema. Maar wel haar schema en niet die van de klok.

Je zegt dat hij er geen last van heeft. Dus je wilt alleen voor jezelf een schema?
Je zou kunnen proberen om hem elke dag op dezelfde tijd wakker te maken, waarschijnlijk raakt hij hier na een tijdje wel aan gewend en wordt dan zelf wakker rond die tijd.

Maar hier had drinken geven op het moment dat ze niet echt wakker was ook geen zin, dan drinkt ze gewoon niet of nauwelijks.

Aan een strak schema raken ze echt wel gewent als je dat stug volhoud.
Maar persoonlijk volgde ik liever de behoefte van m'n kind.
 
Ha mellow,

Is het niet handig als hem tussen de voedingen nog lekker in zijn bed legt? Dus gewoon zo:

8.00 wakker maken en 180 +6
Om 9. 30 slapen
11.15 wakker maken
12.00 fles 180+ 6
13.15 slapen of eerder bij moeheid
15.30 uit bed
16.00 fles 180 + 6
17.00 naar bed
18.00 eruit
19.30 voordat hij naar bed gaat een nachtfles

Ik snap niet goed hoe het kan dat ie in slaap valt voor een fles. In de box ofz??? gaat ie niet slapen, wanneer je hem in bed legt??? Gaat ie huilen??? Je moet juist voeden als ze net geslapen hebben anders worden ze moe en drinken ze hem niet leeg. Hoe komt het dat je geen ritme krijgt??? Laat hem niet te lang op!! Bij het minste teken van vermoeiheid gelijk in bed leggen. Rond 4 maanden kunnen ze vaak niet langer dan anderhalf uur op zijn! Of is dat bij jou anders??
 
Mijn dochtertje van nu 4maanden heeft ook niet echt een ritme. Op mijn werkdagen maak ik haar om 7 uur wakker want anders kom ik te laat op werk.
Maar voor de rest maak ik haar nooit wakker voor een fles, maar rek ik ook nooit tussen flessen. Zo zat er gisteren dus 1 keertje vijf uur tussen, maar die ronde daarna maar 2,5 uur....
Mijn oudste had ook met 5 weken al een ritme waar ik rekening mee kon houden met afspraken ofzo... Maar nu zit het er blijkbaar niet in. Ze zijn ook nog zo klein en ze 'moeten' de rest van hun leven nog zoveel. Dus mn kleintje krijgt wanneer ze erom vraagt, zowel slaap als voeding... En ik pas mezelf aan......
 
bedankt voor jullie reacties.

@ bloempje: hij ligt juist heel veel in bed, slaapt ook best veel. Even na de fles valt ie in slaap, en dan wordt ie weer wakker. En vervolgens weer vlak voor de fles, of hij wordt dan weer heel moe.

Maar vandaag loopt het weer heel lekker. Heb toch besloten even vol te houden om hem op die vaste tijden te houden, merk dat, nu hij beter slaapt het ook veel beter loopt. Vanmorgen voor het eerst tot 07.00 geslapen, vanaf gisteren 23.30. Dus helemaal SUPER!!

Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan