Ik krijg er wat van...

A

Anoniem

Guest
Potdorie zeg, ik krijg er soms wat van. Ik gisteren eens op onderzoek over melk en hoeveelheid. Blijkt er een groot verschil te zitten tussen het advies in NL en B! In NL: halfvolle melk 300cc. In B: volle melk 500cc!!! En gisteren had ik ook nog een klein dipje (te weinig slaap) en door dat verschil gelijk weer heimwee naar NL... Ach ja...

Die vitamine D (hadden ze me dus niet verteld, dus Froukje krijgt al 2 weken melk zonder vit D... Gisteren dus snel gehaald!), geven jullie dat op een lepeltje, of doeje dat bij in de fles?

Groetjes, Esther.  

wat raar he dat daar zoveel verschil in zit en behoorlijk verwarrend ook zeg! En wat beterft die vitamine d ik gaf het altijd gewoon op een lepeltje!
groetjes mira

Ik druppel de vit. D druppels altijd rechtstreeks bij Merijn en Siebe in hun mondjes, dan weet ik zeker dat ze voldoende druppels binnen krijgen. Als je het in de melk doet en ze drinkt het niet op, weet je nooit hoeveel ze heeft gekregen. Mijn ervaring is dat ze de anijssmaak best lekker vinden.

Vervelend ja, die verschillen tussen Ned. en België. Ik zou me gewoon aan de richtlijnen in Ned. houden. Alhoewel, je bent natuurlijk in België bij het CB of niet. Gewoon doen wat je als mama denkt dat goed is voor je kindje, dan kun je het in mijn ogen nooit verkeerd doen. Richtlijnen zijn maar richtlijnen hoor. Jij bent de deskundige!!!

Groetjes Fonske.

Hoi,

Wat ene gedoe he! Maar maak je niet druk, hier in NL zijn de verschillen per stad of dop al heel groot. Dus wat is goed, een paar jaar geleden moesten kindjes op hun buik, nu op hun rug, wat zal het zijn als onze kindjes kinderen krijgen onderste boven aan hun voetjes?

Zo ook met de melk, halfvol, vol, 300cc, 500cc... Tess lust geen melk, dus hier zeker geen 300cc per dag... tja wat doe je dan.. niets, gewoon lekker je kind in zijn/haar waarde laten. Je bent er echt geen slechte moeder door.

Over de vit.D ik heb er ook lang neit bij stil gestaan, want het zat in de poedermelk, nu ze die niet meer krijgt geef ik haar 2 tabletjes per dag. Dus niet zo moeilijk met druppeltjes, gewoon 's morgen en 's avonds een tabletje bij het uit en naar bed gaan. Dit gaat super, ze is er gek op. Verslikken kan bijna niet want ze zijn piepklein. Natuurlijk wel even wachten tot ze op zijn.

De druppeltjes die je hebt zou ik met een lepeltje of direct in de mond geven. De smaak is lekker (volgens Tess) dus het zal geen groot drama worden. En na een paar dagen is het een gewoonte.

Hopelijk krijg je snel weer een beetje rust en voel je je een stuk lekkerder.

Groetjes Nanda

Hey die tabletjes zijn ook een goed idee, helemaal als ze zo lekker smaken. Als de druppeltjes bijna op zijn maar eens informeren bij de apotheek, en anders haal ik ze wel in NL.
Wat betrefd die melk; ik denk dat als de volle melk op is ik toch naar halfvolle ga, en me dan wel aan de 500c aan ga houden (Froukje krijgt met haar twee flessen al 420 binnen, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten minderen...)
Ik woon idd in Belgie maar bij mij is het meestal toch nog Oranje boven hoor! Voor de kleine haal ik veel in NL: Bambix voor in de pap, koekjes, soepstengels, Diksap, ... Eerder ook haar voeding (bijna 2 euro goedkoper per pak), vaak kleertjes van bij de prenatal en Hema, ... Buren zijn vaak jaloers op de mooie spulletjes uit de NL winkels, alhoewel je hier ook leuke dingen kan kopen hoor! Qua pap en koekjes enzo word hier alles gezoet en alles is met smaakjes: vanille, honing, chocolade. Ik wil naturel! Zo af en toe iets met een smaakje vind ik prima maar niet altijd!
En ach ja dat dipje gaat wel weer over. Volgende week lekker een lang weekend naar mijn ouders!!!
Groetjes, Esther.

Hallo,

Ook hier af en toe onzekerheid. Hier in Duitsland gaat het ook allemaal anders. Laatst was ik bij de kinderarts (cb)  hier en ik kreeg het voedingsschema. Nou wat dar op stond.... Niet meer als 1 snee brood per dag, verder veel pap, hier allemaal (net als in België) gezoet of met smaakjes en om 14.30 warme hap!? Tja daar gaan we niet aan beginnen. Ik hou gewoon lekker het Nederlandse schema aan en dus ook qua hoeveelheid zuivel. Alleen de vitamine D verkopen ze hier dus niet, maar goed ik ben snel genoeg in Nederland en zo krijgt hij het dus toch. Ik vroeg het dan ook na mbt vitamine D en zei gaven het alleen op recept aan kindjes met een donkere huidskleur (hebben ook meer nodig, kijk maar op je flesje vit D).
Hoezo verschillen met tussen landen.

Groetjes Danielle

ik geef helemaal geen vit D, volgens onderzoek is het voldoende als je kindje regelmatig buitenkomt en dan minimaal met de handjes en het gezichtje in het daglicht komt.

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/vitamines/ vitamine_d_en_kindervoeding.html  wel even knippen en plakken, want het zijn teveel tekens.... en ik ben een beetje een digibeet

hier staat het allemaal in beschreven. Nou wij zijn elke dag wel buiten, dus die twee uur per week redden we wel.

liefs

Esther

Terug
Bovenaan