Ik kwam een artikel tegen over ADHD

A

Anoniem

Guest
Hey dames,

Ik wil hier helemaal NIEMAND mee kwetsen of   ook maar het idee geven dat het niet goed is wat ze doen maar ik wil het artikel  wel graag met jullie delen.
Ik ben er nogal van geschrokken!
Stel namelijk dat het wél zo is dan zitten kindjes dus voor niets aan de medicatie!!

Lees het maar eens als het je interesse wekt!
Ik krijg de link hier niet geplakt erg lastig dus ga naar:

http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/kinderen
Vervolgens even ADHD in de zoekbalk toetsen dat is de snelste manier
Het gaat om het artikel "Adhd en andere labels die kinderen opgeplakt krijgen"

Er staan nog meer artikelen in die misschien interessant zijn.

Nogmaals ik wil hier verder niets mee zeggen! Het is puur informatief bedoeld!

Groetjes Sas

Eerlijke mening van mij, sorry als ik mensen voor het hoofd stoot hiermee.
Er zijn veel kindjes druk en krijgen idd medicatie (ik ken er een paar). Maar die ouders voeden die kinderen niet op en dan krijg je drukke kinderen ja...

En niet alle kindjes heb ik het over hoor.

groetjes Maris

Mijn neefje schijnt ADHD te hebben, maar hij heeft alleen maar uitspattingen als hij thuis, bij ons is hij hartstikke lief, en hij doet alles voor ons. Ik denk ook dat het een stuk te maken heeft met opvoeding! Er zal echt wel een klein percentage zijn dat inderdaad een stoornis heeft, maar om ze nou vol te proppen met medicijnen, ben daar zo tegen!!

Wil niemand kwesten hiermee, maar dit is hoe ik het zie, Mijn neefje is nu van de Ritalin af, want hij wil graag bij de landmacht, maar kwam niet door de keuring door de medicatie! Dus dit jaar even opnieuw proberen en nu hij volwassen word is hij een stuk rustiger!

Groetjes
Angel

Ik heb dus wel een kind die ADHD heeft. Al willen sommige mensen anderen niet voor het hoofd stoten, je doet het uiteindelijk wel. Want hoevaak ik al niet gehoord heb: Joh, geef hem maar een paar dagen aan mij..Of meer van dat soort opmerkingen. Dat is niet leuk, juist omdat wij zo ons best doen om hem wel goed op te voeden. Natuurlijk zijn er ook kinderen met ADHD die geen goede opvoeding krijgen, maar  er zijn ook genoeg "gewone" kinderen die dat niet krijgen.     Ik merk bijvoorbeeld nu al verschil in hoe Eline nu is en mijn zoontje toen hij die leeftijd had. Terwijl ze beiden dezelfde opvoeding krijgen.

En mensen schijnen ook te denken dat er al snel bij een druk kind de diagnose ADHD word geplakt.Ik kan je verzekereren dat het in ieder geval bij ons niet zo is gegaan. Wij zijn anderhalf jaar bezig geweest met onderzoeken bij verschillende instanties en psychiaters e.d. voordat de diagnose is gesteld. Eerst is een heleboel uitgesloten (hoogbegaafdheid, zwakzinnig, IQ testen, bloedtesten, gezinsomstandigheden etc etc) Daarna zijn wij op oudercursus gegaan en heeft mijn zoon ook verschillende cursussen gehad. En daarna hebben we besloten om toch medicatie te gaan geven, in eerste instantie wilden we dat namelijk niet. En toen is er eerst weer onderzoek geweest in het ziekenhuis, of zijn hart wel gezond was. Dus er word ook niet zomaar Ritalin voorgeschreven, ik kan bijvoorbeeld geen herhalingsrecept bij de huisarts ervoor krijgen. Ik moet daarvoor weer echt naar de GGZ. Hier in deze omgeving zijn ze daar dus wel erg voorzichtig mee hoor! Iedere drie maanden word zijn gewicht / lengte gecontroleerd, en zijn bloeddruk opgemeten.

Er zullen heus wel kinderen tussenzitten die wel het stempel "ADHD" hebben gekregen, maar die dat niet hebben. Dat is een slechte zaak. Maar om nu bijna alle ADHD kinderen en ouders over 1 kam te scheren, is natuurlijk niet eerlijk.

Wij hebben onze ouders en zussen allemaal een info boek over ADHD gegeven. Want bepaalde opmerkingen waren we wel zat. Zo van, ja, maar zo druk is hij toch niet, of ieder kind is weleens druk. Mensen snappen vaak niet wat ADHD is. Die denken dat dat een kind is wat constant in de gordijnen hangt. Zo is het helemaal niet. Ons kind heeft bijvoorbeeld meer een concentratie probleem. "normale" mensen hebben een filter in het hoofd, als je een boek aan het lezen bent, hoor je niet de vogeltjes buiten, of het stoort iig niet. Bij mijn zoon komt alles binnen, niet alleen het vogeltje, maar ook andere geluiden. En de drukte uit bij hem heel erg in het onrustig zijn. Hij kan niet op zijn stoel zitten en alleen maar eten. Hij moet altijd met zijn bestek tikken of dat soort dingen.

Sorry, is nogal een lang verhaal geworden, maar ik wilde effe het eea verduidelijken!

Oja, mijn zoontje is vaak bij anderen ook heel lief en rustig, dat is hij thuis namelijk ook. ADHD kent namelijk verschillende varianten.

Nog even iets, (ja sorry, blijf maar reageren)

Dat artikel begint al over tja, 50 jaar geleden waren er geen kinderen met ADHD. Nee, 50 jaar geleden wisten de meeste kankerpatienten ook niet dat ze kanker hadden. Omdat het toen nog niet zo goed te onderzoeken was, bestaat het dan ook niet?

Besef wel, een ieder kan van alles op het internet zetten. Als je op ADHD googled krijg je ontelbaar veel verwijzingen, de ene site zegt zus, de ander zo.

Gelukkig bij mijn zoon werkt de ritalin wel, zodat hij beter mee kan komen op school. Anders had hij misschien naar het speciaal onderwijs gemoeten, terwijl hij nu, door die medicijnen hele goede resultaten behaald!

Hoi Moonpoontje,

Ik heb best een harde reactie geplaatst, maar weet ook wel dat er heus kinderen zijn met ADHD. Maar in mijn omgeving hebben er in 1 gezin alle 2 de kindjes adhd. En die kindjes worden dus echt gewoon niet opgevoed. En dan wel medicijnen gebruiken.

groetjes maris

hey Moonpoontje,

Ik denk dat ik het ook vooral geplaatst heb voor die mensen die erg snel medicatie voorgeschreven hebben gekregen en zelf misschien twijfelen of een HA te snel een diagnose gesteld heeft. Dus meer voor ouders die zélf twijfelen of het wel ADHD is eigenlijk...
Waar ik een beetje bang voor ben/was dat die pet van ADHD steeds groter wordt en zodra er een druk kindje op school of buro of waar dan ook komt, gelijk onder die pet geschoven wordt. Zo van: het zal wel ADHD zijn...
Ik hoop aan de ene kant dat ze overal zo grondig te werk gaan als bij jullie, al kan ik me voorstellen dat het voor jullie een (te) lange tijd is geweest misschien.

Vind het wel fijn dat het voor mij nu ook weer wat duidelijker is geworden, want ik schrok echt een beetje van het artikel, zo van het zal toch niet echt zo zijn dat ze die kids voor niets volstoppen??

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan