ik maak me een beetje zorgen!

leuk typ je een heel verhaal, weg verhaal! rot forum! echt bloedirritant vooral als je snel chaggie bent!!!!!!

maar goed, ik heb steeds om het hetje een harde buik, steeds met opstaan uit bed, stoel of bank! en met het lopen!
gister ben ik nog bij de vk gehweest en daar was alles goed!
maar toch schrik ik er steeds van! het doet verder geen pijn en verder ook geen andere rare dingen!

ook vertelde de vk gister dat mijn baby al is ingedaald!! ben nu vandaag 27 weken zwanger! is dat niet vroeg? en kan het kwaad?

wie herkend dit?

liefs Wilma

27 wk0d

hoi wilma

dat van de harde buik met opstaan dat heb ik ook...
en volgens mij ook heel normaal...
zolang je de kleine maar goed voel bewegen is alles toch goed.....

en wat het in dalen betreft geen idee ik denk dat het bij iedereen anders is...
voor mij is het mijn 4de kindje dus zal het bij mij ook later in dalen...
en anders bel je de vk toch even..

succes mandy
28w en 6dg

Grrrrrrrrrr heb hetzelfde al twee dagen dat ik iets enthousiast aan het typen ben en dat het verhaal gewoon weer weg is!!!!

Ik kan je helaas niks vertellen over het indalen, wij moeten morgen ter controle en ben dan 25wkn en  5dgn zwanger.

Over harde buiken kan ik je wel het e.e.a. vertellen.
Harde buiken kunnen door stress en spanning ontstaan. Maar hoe verder je in de zwangerschap komt blijkt het ook wel het samentrekken kunnen zijn van je baarmoeder!
Het kan voorkomen dat je gewoon rustig ligt en het ineens komt, of als je moet plassen, als je overvolle darmen hebt, als je aan het wandelen bent of gewoon rustig zit.

Wat ik bemerkt heb is dat het mij helpt als ik bij een harde buik of m'n buik zachtjes masseer of er zachtjes over heen wrijf. Als het aanblijft helpt een lekkere warme douche of badderen ook wel. Bij sommige harde buiken moet ik al een soort gepuf ademhaling doen om het weg te krijgen.

Pas als je harde buiken gepaard gaan met bloedverlies of heeel veel  vocht  en dat je echt alleen maar moet puffen dan moet je echt je vk bellen!!
Althans dat is mij medegedeeld!!!

Grrrrrrrrrr heb hetzelfde al twee dagen dat ik iets enthousiast aan het typen ben en dat het verhaal gewoon weer weg is!!!!

Ik kan je helaas niks vertellen over het indalen, wij moeten morgen ter controle en ben dan 25wkn en  5dgn zwanger.

Over harde buiken kan ik je wel het e.e.a. vertellen.
Harde buiken kunnen door stress en spanning ontstaan. Maar hoe verder je in de zwangerschap komt blijkt het ook wel het samentrekken kunnen zijn van je baarmoeder!
Het kan voorkomen dat je gewoon rustig ligt en het ineens komt, of als je moet plassen, als je overvolle darmen hebt, als je aan het wandelen bent of gewoon rustig zit.

Wat ik bemerkt heb is dat het mij helpt als ik bij een harde buik of m'n buik zachtjes masseer of er zachtjes over heen wrijf. Als het aanblijft helpt een lekkere warme douche of badderen ook wel. Bij sommige harde buiken moet ik al een soort gepuf ademhaling doen om het weg te krijgen.

Pas als je harde buiken gepaard gaan met bloedverlies of heeel veel  vocht  en dat je echt alleen maar moet puffen dan moet je echt je vk bellen!!
Althans dat is mij medegedeeld!!!

Hai ladies,

Ik heb ook een tijdje veel last gehad van harde buiken. Bij mij had het met stress te maken. Ik ben toen op aanraden van de vk minder gaan werken en 's middags gaan rusten en toen ging het een stuk beter. Ik had nog wel af en toe last van een harde buik, maar dat schijnt normaal te zijn en geen kwaad te kunnen.

Nu ben ik met verlof en krijg ik alleen nog harde buiken als ik lang fysiek heb ingespannen.

Groetjes,
Laura

Hi Wilma,

Laat even je plasje checken, kan heel goed blaasontsteking zijn want die voel je op een bepaald moment niet meer. En dan trekt je baarmoeder samen.

Groetjes,
Nous
(dochter van 1 en 2 e op komst)

Ik had bij de eerste en nu weer best veel harde buiken. Na het plassen vaak en als ikplat op mijn rug ga liggen, als ik in bed stap bijvoorbeeld.
En als ik te lang heb gefietst of gewandeld.

Zolang het daarbij blijft heb ik het gevoel dat het komt door te lange tijd spanning op de banden en zo. Verder probeer ik ht dan wat rustiger aan te doen.

Maar helemaal voorkomen, lukt mij niet.

greet

Terug
Bovenaan