Ik maak me erg zorgen

Hooi
Ik maak me heel erg zorgen… ik ben op dit moment 4-5 weken zwanger maar ik heb helemaal geen symptomen…
Hele lichte gevoeligheid van m’n borsten..
Maar ik ben niet misselijk of andere symptomen betekend dit day het fout gaat ?
 
Ob wat jammer dat je je zo zorgen maakt. Ik heb ook helemaal geen symptonen gehad en ben nu bijna 35 weken zwanger. Zegt echt helemaal niks of je ze wel of niet hebt.
Probeer wat afleiding te zoeken en lief zijn voor jezelf!
 
Nee dat betekent niets. Niet iedereen krijgt symptomen en ook bij heel veel mensen begint het pas laat. Je hebt nu nog erg weinig hcg in je lichaam. Ik kreeg m’n eerste hele lichte symptomen pas tussen week 6 en 7.
 
Welnee symptomen zeggen niks. Ik ben nu zwanger van een 3e kindje. In al m'n zwangerschappen nooit misselijk geweest, nooit spugen, nooit extreem moe. Niks!! Hooguit wat gevoelige borsten maar ook niet elke dag. Toch heb ik 2 gezonde dochters en nu 15 weken zwanger van nummer 3.

Zolang je geen bloed verliest moet je er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat!! En je bent nog zo pril zwanger, t kan heel goed dat je over 1 of 2 weken ineens wel mega misselijk bent ofzo! Dus geniet er gewoon van!
 
Nee hoor, zoals al eerder gezegd wordt betekent het niet dat het fout zal gaan.

Ik heb 9 maanden geen klachten gehad, behalve vermoeidheid, en een gezonde dochter op de wereld gezet!

Geniet er van dat je tot nu toe geen klachten hebt, het kan namelijk ook heeel anders zijn! ?

En de onzekerheid hoort er denk ik een beetje bij, ook dat had (en heb) ik ook gehad. Mocht je je echt zorgen maken, kun je altijd terecht bij je verloskundige, zij kunnen misschien extra controles doen om je gerust te stellen, anders ga je jezelf misschien alleen maar onnodig gek/druk lopen maken, wat alleen maar meer energie kost!
 
Probeer er echt van te genieten. Misschien ben jij een van die gelukkigen die zonder kwaaltjes door de zwangerschap heen komt. Maar ook dikke kans dat als je kwaaltjes krijgt, dat die pas later komen (of noemenswaardige vormen aannemen). Bij mij begon de misselijkheid meestal pas tussen 5 en 6 weken en daarna is het bij mij telkens de hele zwangerschap kwaaltjesbingo geweest zegmaar. Ik ben nu 15 weken en moet nog steeds bijna elke dag overgeven (al lijkt het ergste nu wel voorbij), bij mijn zoontje duurde dat ook tot 18 weken, om vervolgens bekkenklachten te krijgen en de zwangerschapsjeuk is ook alweer aanwezig (hoera tweede trimester) en middagdutjes tegen de vermoeidheid zijn inmiddels standaard onderdeel van mijn dag. Overigens had ik hier ook last van bij de zwangerschappen die wel misgelopen zijn en ver genoeg kwamen om die kwaaltjes te ervaren.
Kortom het zegt niet zoveel: probeer te genieten van de goede dagen die je nu hebt, niemand kan zeggen hoe lang het nog zo blijft. ;) 
 
Terug
Bovenaan