ik maak me wat zorgen!

Hoi,

Ik ben vandaag 11 weken en 1 dag zwanger,en voel me prima daar is niks mis mee natuurlijk.
Maar ik merk er verder helemaal niks van.Ik kan al mijn kleren nog prima aan,en het lijkt juist wel of mijn buik dunner word(zal wel niet).
Ook voel ik nog niks boven mijn schaambeen uitkomen voel echt constant.
Ik heb met 8 weken een termijnecho gehad en die zag er goed uit ons kindje was toen 1,8 cm groot.Ook mijn zwangerschapskwaaltjes nemen al af,bijna niet moe meer,en meer eetlust enzo.Misschien maak ik me bang om niks.Wie steld mij gerust?En anders kan ik altijd de verloskundige nog bellen,maar daat wacht ik dan nog even mee.




groetjes Lena
 
Hoi meis,

Je hoeft je echt NERGENS zorgen om te maken!! Ik zag de eerste lichamelijke veranderingen (grotere buik) zelfs pas na de 18e week! Dit zegt helemaal niets over hoe goed je kindje groeit want mijn kindje loopt zelfs voor op de groei. Ik zal het nog sterker vertellen.. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en ik kan nog steeds een paar oude broeken van me aan (wel met elastiek aan de bovenkant maar toch). Ook had ik dat ik na de 11e week een hele periode heb gehad waarin ik me helemaal niet zwanger voelde, omdat het zo goed ging allemaal. Geniet er maar van zou ik zeggen want ik kan je zeggen dat de laatste loodjes behoorlijk zwaar zijn en die zware weken dus echt nog wel komen. Geniet er van!              

Groetjes F. (sept. forum)
 
Hoi,

Bij mij was het precies hetzelfde. Het duurde heel lang voordat ik het kon zien en als ik kleding aan had zag nog niemand het. Bij 5 maanden zagen mensen die het niet wisten nog niet, maar de baby groeit prima.

Groetjes
 
Hoi Lena,

Heel herkenbaar hoor, wat je schrijft. Ik had na 12w5d een echo en tot die tijd echt zoiets ven 'ik merk niet dat ik zwanger ben en voel er ook niets van'. Ook geen kwaaltjes of klachten. Dat duurde eigenlijk tot ik ongeveer 16 weken was, toen voelde ik de baby opeens. Tot die tijd was het: ik heb een test gehad en een echo gezien maar verder...
Met 18 weken begon ik een klein beetje te groeien, maar dat gaat zo hard, ik ben nu 20 weken en heb echt een zwangere buik! Maar in de eerste 15 weken was het ook heel onwerkelijk voor mij en merkte ik er niets van. Maar alles gaat verder prima met de kleine, dus ik maak me verder geen zorgen.
Het komt vanzelf wel!
groetjes KLarie
 

Hoi Hoi

Heel herkenbaar jouw verhaal, op 17 maart van dit jaar kwam ik erachter dat ik zwanger was en dat al bijna 11 weken.
Ik had totaal niks in de gaten gehad, was wel sneller moe maar omdat ik toen best veel stress had dacht ik eigenlijk dat het daar door kwam.
Ik heb me vanaf dat moment ook alleen maar zorgen gemaakt, ik had geen kwaaltjes en je zag maar niks aan me.
met 18 weken heb ik mijn kindje voor het eerst gevoeld en begon ook mijn buikje te groeien, met 20 weken kon je het goed zien.
nu achteraf, ik ben nu 35 weken zwanger, ben ik blij dat ik weinig last heb gehad, nu bij de laatste loodjes heb ik het wel wat zwaarder hoor! maar nog steeds eigenlijk te weinig om over te klagen.
heb sinds week 30 klachten aan mijn bekken en s``nachts slaap ik niet meer zo heel denderend maar verder?
mijn vriendin is nu 19 weken zwanger en die heeft echt overal last van dus......dat is ook niet leuk!
Omdat ik in het begin maar 1x in de 5 weken naar de vk moest heb ik een bellytalk gehuurd, zodat ik ook thuis naar het hartje kon luisteren en dat is me goed bevallen.
omdat mijn vriend vanwege het werk ook niet altijd meekon was het ook een goede oplossing voor hem.
als je het niet vertrouwt kun je altijd de vk bellen maar ik denk zelf dat je je niet zo veel zorgen moet maken!

liefs sarah
 
Hallo lieve mensen,

Bedankt voor jullie reactie,s Ik hoop dat als ik naar de verloskundige moet,maar dat duurt nog best lang dat alles dan goed is.Ik was alleen nog benieuwd of jullie het al snel konden voelen boven je schaambot uit? Mijn buik is echt nog onveranderd terwijl die een paar weken geleden wel eens opgeblazen kon zijn. Wat ben je toch snel in paniek he?

Maar toch hartelijk dank. Liefs Lena
 
hoi Lena,

Probeer je echt geen zorgen te maken. Iedereen heeft dit gevoel wel. Na de 10e week nemen de kwaaltjes af (ik had ze totaal niet meer) en je merkt lichamelijk ook nog niet veel. Die bal in je buik moeten echt je darmen zijn geweest want het is echt nog te vroeg om in dit stadium al je baarmoeder te voelen groeien. Ik had pas na de 18e week dat ik veranderingen merkte aan mezelf en ik maakte me ook zo'n zorgen voor die tijd. Laat je niet gek maken door vrouwen die met de 10e week al niet meer in hun oude broeken passen.. dat verschilt per persoon. Wat ik al zei, ik ben nu 37 weken en pas nog steeds in oude broeken en mijn kindje loopt zelfs voor op de groei.

Sterkte en probeer vooral te genieten!!

X F
 
Terug
Bovenaan