Ik maak me zorgen om de baby!

Hoi meiden,

Ik heb al weken dat ik me vreselijk druk maak om de gezondheid van de baby, ik had het bij mijn eerste kindje ook wel maar nu voor mijn gevoel toch meer. Ik voel het kindje goed, de combinatietest en de 20 weken echo zagen er allemaal goed uit maar toch is het nooit 100% garantie! Af en toe wordt ik helemaal zenuwachtig van mijzelf terwijl ik gewoon lekker wil genieten kennen jullie dit gevoel ook of ben ik hier de enige die (over)bezorgd is? De ene dag heb ik het wel erger dan de andere dag moet ik er wel even bij zeggen.

Groetjes,

Puk

Hi Puk,

Heel herkenbaar je verhaal!
Ik heb er ook ontzettend veel last van!.
Ik maak me heel de zwangerschap al zorgen, ook omdat alles niet supervlotjes verloopt...
Bij de 1e had ik het veel minder, maar toen hadden we ook nog niet zoveel meegemaakt.
En je weet nu wat het is om een gezond kindje te hebben...
Ik besef me heel erg goed wat een wonder dat dat is en blijf maar hopen dat alles goed blijft gaan...

Herken je gevoel, maar het enige dat we kunnen is afwachten en toch proberen te genieten....

Grtjs,
mama Peet

Wat vervelend dat je zo onzeker bent, dat maakt het niet echt een ontspannen zwangerschap... Heb je een verloskundige bij wie je het neer kan leggen, die begripvol zou reageren? Misschien kan zij je hierin wat steunen.
Alleen maar wegdrukken van die angst helpt niet, denk ik.

Sterkte meid! Liefs, Kaskes

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben gisteren naar de vk geweest en heb dit met haar besproken. Ze zei dat ze nooit 100% garantie kunnen geven wat ik ook wel begrijp maar ze vertelde ook dat de meeste kindjes met evt. afwijkingen vaak een groei achterstand hebben en dat was bij mij absoluut niet het geval, het kindje groeide keurig en de uitslagen van de testen waren ook heel netjes dus al met al ben ik een beetje gerustgesteld maar ik zal echt blij zijn als de baby gezond geboren is!
Mama Peet ik was eigenlijk wel benieuwd waarom je zwangerschap niet zo vlotjes verloopt, ik wens je in ieder geval veel sterkte de laatste weken en ik duim voor iedereen dat we gezonde kindjes mogen krijgen!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan