Ik maak me zorgen

Hoi,
zoals de titel het zegt, maak ik me wat zorgen. Ben morgen 7 weken zwanger en heb sinds zaterdag een heel weinig bruinverlies, zal ik het maar noemen. Soms lichtbruin en toen ik daarnet naar toilet ging was het vrij donker. Het gebeurt niet constant, maar af en toe, maar toch maak ik me heel wat zorgen. Ik ben bang dat het een beginnend miskraam is. Elke keer als ik iets voel, ga ik naar toilet en denk ik 'nu is het gedaan'. Maar het is me telkens nog bespaard gebleven, gelukkig. Ik heb geen pijnlijke steken of zo, wat last van het zeurende menstruatiegevoel en wat last van mijn darmen. Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken zolang het geen rood bloed is, maar toch, makkelijker gezegd dan gedaan
Ik heb gebeld voor een afspraak en woensdag mag ik gaan, dus heb toch al iets om naar uit te kijken. Ik hoop gewoon dat ik het haal. Ik lig maar wat te rusten en durf bijna niets uit te steken uit angst dat het dan gaat beginnen. Ook al weet ik wel dat het daar niet gaat aan liggen, maar het blokkeert gewoon heel m'n doen en denken.
Zo, moest het ff van me afschrijven.
Veel groetjes
Bisous
Alysse

Beste Alysse,

Ik denk nog niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik heb gelukkig geen ervaring met een miskraam maar wel met bloedverlies.
Inderdaad wat je al zegt, zolang het niet helderrood wordt en heel veel, zou er niet veel aan de hand kunnen zijn.
Je baarmoedermond is nu heel erg doorbloed, waardoor er snel adertjes knappen die daar kun je een klein beetje bloed van verliezen en dat is onschuldig.
Ik weet niet of je geslachtgemeenschap hebt gehad of moeilijke ontlasting? Daar kunnen die adertjes heel makkelijk van knappen.
rusten heeft eigenlijk weinig zin. En een miskraam hou je echt niet tegen.

Ik hoop voor je dat alles goed is.

Liefs Ris, 18 wkn van derde kindje

Hoi Alysse,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb tussen de 5e en de 10e week ook regelmatig (lees 1 tot 2 dagen per week) van dat bruinige bloedverlies gehad. eén keer zelfs 2 toiletpapiertjes vol. Achteraf bleek er niets aan de hand. Waarschijnlijk gewoon een adertje gesprongen o.i.d. Zoals Ris al schrijft het kan met gemeenschap of ontlasting te maken hebben. Ik had best moeilijk ontlasting en mijn verloskundige weet het daar aan. Ik had ook wat last van pijn onderin mijn buik, maar het kan inderdaad ook gewoon van je darmen zijn. Gelukkig dat je morgen even voor een controle mag dan ben je hopelijk gerustgesteld. Laat je nog weten of het goed was?

Groetjes van Corina

Hoi,
bedankt voor jullie reacties! 't Is goed om te weten dat het kan voorkomen. Ik ben vanmorgen nog eens goed naar toilet kunnen gaan en het heeft precies wat geholpen want ik voel precies minder druk. Ik vraag me wel heel de tijd af of ik me nu nog wel zwanger voel. De misselijkheid is wat minder, heb vanmiddag heel goed kunnen eten maar telkens ik iets gegeten heb, rommelen m'n darmen geweldig hard. Ik ben echt blij dat ik morgen op controle kan, ben volop aan het aftellen. Zal pas beseffen en voelen dat ik zwanger ben, als ik het echt heb gezien, denk ik. Duimen maar! Ik hou jullie zeker op de hoogte! Nogmaals bedankt!
Groetjes
Bisous
Alysse

Hey,

't Zal best goed komen. Als je nu geen bloed meer verliest en nog steeds geen helderrood bloed hebt gezien, dan is het denk ik niks ernstigs. Maar morgen weet je 't zeker. Moet je er al vroeg zijn? Sterkte, we duimen mee en we horen het wel.

Groetjes Corina 15 wkn zwanger van de 2e.

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap veel bloedverlies gehad. Van bruine, rose en oranje  afscheiding tot helderrood bloed. Zelfs met 22 weken nog een behoorlijke bloeding gehad. In het ziekenhuis zeiden ze dat dat waarschijnlijk gewoon bij die zwangerschap hoorde, ze konden er geen aanwijzing voor vinden. Ik heb verder een goeie zwangerschap gehad en een prachtige dochter gekregen.

Deze zwangerschap heb ik het nog helemaal niet gehad. Het verschilt dus ook blijkbaar per keer. Maak je niet te druk!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan