Ik maak me zorgen

Onlangs werd bij het CB geconstateerd dat Amy haar oogjes niet goed gebruikt. Ze kijkt bv. mensen niet aan, terwijl baby's daar vanaf hun 6e week toch mee gaan beginnen. We werden doorverwezen naar de huisarts en die verwees ons weer door naar de kinderarts. De arts in opleiding haalde er zijn begeleidster bij en uiteindelijk werd besloten haar een VEP-test te laten doen. Een test waarmee getest wordt of de hersenen lichtflitsjes via de ogen registreren. Deze arts vond overigens ook Amy's motoriek niet goed voor een kindje van 14 weken, dus moeten we a.s. maandag ook nog eens naar de fysiotherapie.
Nu maak ik me behoorlijk zorgen. Ik zit constant maar te huilen. Zit Amy constant te dwingen naar me te kijken, wat alleen maar frustreerd, want dat doet ze niet. 30 november krijgen we de uitslag. Dus nog bijna anderhalve week in die enorme onzekerheid. Ik word er gek van. Heb vreemde dromen over Amy die dood gaat, over Amy die gehandicapt is. Knallende hoofdpijn is het gevolg.
In mijn omgeving proberen ze me gerust te stellen met opmerkingen zoals: ach, ieder kind is anders. De een is sneller dan de ander. Maar het helpt me allemaal niets. Ik maak me zorgen.
Audrey
 
Hoi Audrey, wat een zorgen he, om je kindje. Ik kan mij voor stellen dat je daar constant mee bezig bent.Maar je hebt inderdaad kans dat ze wat langzamer reageert voor een kindje van 14 weken maar dat er verder niets aan de hand is.Je wordt er op dit moment alleen enorm onzeker van en wilt gewoon horen dat alles goed is.Heel veel sterkte de komende week en hou ons op de hoogte! vr gr Ellen
 
hoi audrey ik wens je heel veel sterkte de komende tijd voor de onzekerheid het wachten is erg ik hoop dat alles goed komt groetjes marloes moeder van pim 6mnd oud
 
Hoi Audrey,
Ik las net je berichtje en ik wil je laten weten dat ik me het heel goed voor kan stellen dat je je ongerust maakt. Wij zijn ook met onze zoon in het zhs geweest voor de groei van zijn hoofdje ivm een naad die al dicht was gegroeid. Ik herken de stress en onzekerheid. Gelukkig was er bij onze kleine man niets aan de hand. Ik ga voor je duimen!
Laat je weten hoe het afgelopen is??
 
Hallo Audrey,

Natuurlijk maak je je zorgen om Amy, ik zou dat ook doen als het om mijn kindje zou gaan. Ik hoop dat je deze week meer duidelijkheid zal krijgen. Ik wens je heel veel sterkte en zal aan je denken. Laat evn weten hoe het het afgelopen is.

Groetjes, Moontje (moeder van Milan 5 mnd.)
 
Hoi Audrey,

Ik vind het heel erg voor je dat je nog zolang in onzekerheid moet wachten op de uitlsag. Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt!
 
Terug
Bovenaan