Ik maak me zorgen

Hey meiden,

Ik maak me sinds een paar dagen echt zorgen. En ik word er gek van!
Voel ik nou mijn kindje of zijn het wel gewoon mijn darmen?
Zou het hartje nog wel kloppen. Beweegt het nog wel.
A.s maandag gaan we weer naar de vk. Maar  dat duurd nog zo lang.
Het is ook al weer zo'n tijd geleden dat we ons kindje hebben gezien ( 8 weken geleden).
Het liefst zou ik gewoon elke dag even kijken/luister om gewoon te weten dat alles goed is.
Ik word gek van die onzekerheid

Ik ben zelf vrij nuchter aangelegd, dus maak me niet zo snel druk ook, maar ik herken het wel, die gedachte van: Hmm, zou het allemaal nog werken daar?
Je doet er helemaal niets aan, zal toch even afwachten moeten zijn...
Hoe ver ben je nu?

ik ben nu volgens de echo 16,5/17 weken zwanger, (we denken zelf echter 19 weken) en voel sinds vorige week ons kindje. Het begon met wat draai-bewegingen en inmiddels voel ik ook van die kleine kriebeltjes en plopjes, die niet mijn darmen zijn, (dat voelt anders, dat kruipt je hele buik door en had bij mij meestal het gevolg dat ik even moest ontluchten, ;-)).
De baby had vorige week ineens een groeispurt, want m'n buik groeide ineens een eindje (eindelijk, alhoewel nog bijna niemand ziet dat ik zwanger ben), dus daar zal het wel mee te maken hebben. Geeft gelijk een hoop rust: o, ik voel 'm, mooi, hij doet het nog dus, ;-)
Hopelijk dat jij de baby ook snel gaat voelen, :)

Hey Rozemarijke,

Ik ben normaal ook heel nuchter in sommige dingen. Ik denk altijd van het komt wel.
Maar de laatste dagen is het wel erg.
Morgen zijn we 17 weken.
Ik voel ook wel steeds gerommel en getik in mijn buik. maar dat is voornamelijk aan de linker kant. En het lijkt me niet dat het kindje alleen aan de linker kant beweegt.
Maar goed we moeten nog dus nog even afwachten.

Liefs bontrie

He Bontrie,

tja, wat die hormonen allemaal wel niet met je doen he? :-(
Lastig he, dat je dan niet weet wat je nou eigenlijk precies voelt? Als je 's ochtends op bed ligt, kun je je baarmoeder goed voelen, moet je maar eens proberen: als je weet op welke hoogte die ongeveer zit, weet je ook waar je de kriebels en schopjes zo ongeveer kunt verwachten, :)
Het zit sowieso nog een eindje onder je navel, als het goed is, (alhoewel er vrouwen schijnen te zijn bij wie dat anders is. Ligt aan de afstand tussen je navel en je schaambeen). Maar goed, als je dan ligt, dan voel je op een gegeven moment van iets harder, dat je ineens in zachtere buik gaat prikken, (de VK controleert dat ook bij elke controle, als het goed is). Als je dat voelt, weet je dus een beetje hoe hoog de baby ook zit en waar je iets zou moeten voelen, zodra je wat gaat voelen...
En ik zou je VK eens vragen of zij kan voelen waar je placenta ligt, (als die voor ligt, zul je de baby minder snel voelen). Zij kan je misschien maandag ook helpen om te voelen waar je baarmoeder zit, als je er zelf niet uitkomt, :)

Overigens: ik voel steeds voornamelijk aan 1 kant de baby hoor. Niet dat ie dan helemaal aan 1 kant zou liggen, maar als ie echt alleen met z'n beentjes schopt, voel je dat natuurlijk aan de kant waar de beentjes dan liggen... Gisteravond was het rechts, wat naar beneden, nu is het links wat omhoog... Hij heeft blijkbaar nog ruimte zat om rond te draaien, :-D

Als ik s'avonds op bed lig ben ik wel aan het voelen. Maar voor mijn idee zit mijn baarmoeder nog heel erg laag. Ruim onder mijn navel. Kan zijn dat ik het verkeerd voel. Want ik heb s'avonds ook heel erg last van een op gezette buik.
Zal het maandag eens vragen.

Dat moet op zich wel kloppen hoor, ruim onder je navel, ;-) Is bij mij ook nog steeds zo.
is echt pas als je buik goed gaat groeien, dat ie boven je navel uitkomt, dus...

Terug
Bovenaan