Ik maak me zorgen!

Hello zwangere vrouwen.

Ik maak me zorgen! Ik heb behoorlijk veel overgewicht, en nu ik zwanger ben let ik er erg op. Maar ik blijf maar aankomen! In 3 weken ben ik 3 kilo aangekomen! En ik doe zo ontzettend me best om gezond te eten. En ik koop ook geen chips meer of snoepjes. Ik eet alleen maar fruit als ik lekkere trek heb. Maar telkens kom ik aan :( Moet volgens de verloskundige ook naar de Gyneacoloog ivm overgewicht. Wat moet ik nou doen!!!! Ik kan wel huilen :( Voel me zo'n mislukkeling.

liefs.

Hai,

Ik begrijp heel goed dat je je zo voelt maar voel je zeker geen mislukkeling!!
Je lijf is op dit moment heel goed voor je kindje aan het zorgen. En als jij van jezelf weet dat je geen troep eet maar zeer gezond zo te lezen moet je jezelf niks kwalijk nemen.

Zelf heb ik ook last van overgewicht en heb net voor dat ik zwanger raakte eindelijk de kilo´s eraf gekregen van mijn 1e zwangerschap en mijn zoontje is nu 2. Ik zie mezelf nu ook groeien en eerlijk gezegd maakte het me nu niks uit omdat ik zwanger ben!! De een komt meer aan dan de ander en daar heb je geen invloed op als je jezelf maar niet volpropt met troep.
Probeer het jezelf niet teveel aan te trekken die eeuwige strijd tegen de kilo´s komen na je zwangerschap wel weer.
Vergeet niet te genieten!!
Liefs Susan

:) Dankjewel, doet me goed om het te lezen.

Maar ik maak me niet zo zorgen om hoe ik eruit zie, maar meer om of mijn lijf dit wel aan kan. Met overgewicht bedoel ik niet een kilo of 10... Ik heb echt wel 30 kilo overgewicht. En een Bmi van 39. Misschien is het helemaal niet realistisch maar... Ik ga toch niet dood als ik nog meer aankom? Misschien klinkt het belachelijk hoor! Maar ik ben gewoon bang dat ik dan net zo ongezond word als al die mensen die je op tv ziet die 400 kilo wegen.

Liefs.

Je gaat zeker niet dood! Om je gerust te stellen mijn Bmi is op dit moment 34 en ik was met mijn 1e zwangerschap nog zwaarder. Ik heb toen geen problemen gehad alleen op het eind een verhoogde bloeddruk door slecht slapen en overlijden van mijn schoonmoeder.
Probeer het iets positiever te bekijken je krijgt misschien extra controle voor je kindje en jezelf en misschien wel extra echo´s dat is helemaal leuk!!!
Als je lichaam het niet aan zou kunnen was je nooit zwanger geraakt!!
Neem de extra aandacht voor lief en ga genieten! Je kan er nu niks aan doen alleen je best om je kleine gezond te laten groeien.
En onthoud 1 ding je bent echt niet de enige met overgewicht die zwanger is.
Rustig aan dit moet een mooie tijd zijn.
Liefs Susan

hoihoi

ik breek ff in vanaf dec forum ;)

mijn bmi is ook boven 30..hoeveel weet ik niet...maar wel dat ie er boven zit...wil t ook eigenlijk niet in detail weten...dus k vind t prima zo..hahah..

dus ik heb bij VK ook een soort van extra onderzoek...24 weken geloof ik..moet ik weer bloedprikken...om te kijken hoe mijn suiker dan is...voor nu...was hij gelukkig PRIMA :) dus dat was fijn om te weten..
ik zit nu op rond de 13 weken zwanger..en ben 3kilo aangekomen...of t komt door de zwangerschap..of niet...daar hoe ik me niet extreem mee bezig...ik let gewoon op wat ik eet en wat ik drink...meer kan ik toch niet doen..en idd...na de zwangerschap weer tijd om me daar druk over te maken...

gelukkig ben ik vóór de zwangerschap 10kilo afgevallen...dus dat was wel beter..anders had ik misschien nog wel ene hogere bmi gehad..

mijn tante is echt tonnetje rond...en vroeger nog erger...zij heeft 2 gezonde kinderen gekregen :) dus t overgewicht hoeeft echt geen kwaad te kunnen...qua zwangerschap...

meid..probeer je niet te druk te maken..let op wat je eet/drinkt en beweegd....dan zou t gewoon goed moeten/kunnen gaan...

kus hilmar

Heey

Ik breek even in van het november forum...
Ook ik heb overgewicht BMI 33. Ik dacht dat ik heel veel was aangekomen, ben ik bijna 3 kilo afgevallen....
Ook ik krijg extra onderzoeken tussen 22 en 26 week...gewoon voor de zekerheid...op dit moment is alles perfect...gister de kleine nog even bewonderd tijdens een pretecho...maak je niet te druk over je overgewicht...ze zullen je hooguit extra in de gaten houden met evt. Extra echo's. Kun je het dus ook vaker zien:)
Gewoon goed eten en drinken en dan moet het goed komen...

Liefs

Terug
Bovenaan