Ik maak mijn zorgen

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi

Mijn dochter wordt 21 april 11 maand en ze schuift klein stukje heel langzaam achter uit.Dit doet ze al meer als een maand en verder komt ze niet.
Als we haar recht op in zit stand zetten kan ze dit goed volhouden.
Maar verder qua ontwikkeling  is er weinig verandering.
Nu zijn we afgelopen zaterdag in de stad geweest om een leuk cadeutje uit te zoeken voor haar en toen zijn we een hoop meiden tegen gekomen van zwangerschap gym 2 keer per jaar komen wij nog bij elkaar.2 mei komen ze met z`n alle bij ons vind ik heel leuk,maar ik had gehoopt dat zei dan ook kruipen kon.Ik sprak ze dus en die zijn jonger als Aniek en die kruipen en gaan staan en ik zit maar te wachten.
Er zal toch niks aan de hand zijn met haar denk ik dan.!!!

Zijn er nog meer ouders waar hun kindje nog niet vooruit komen in kruipen?

Groetjes Willy

Hallo Willy,
Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ieder kind is anders. Elk kind maakt zijn ontwikkelingen in eigen tempo. Dit betekent niet dat er iets aan de hand is.
Mijn dochter ging pas kruipen toen ze bijna 1 jaar was(2 weken ervoor).
Ze wilde absoluut niet op de buik liggen. Ze kon al wel heel goed zitten maar van haar plek komen deed ze niet. We zijn intensief met fysiotherapie bezig geweest maar ze was heel eigenwijs. Ik weet ook niet of fysio veel heeft uitgemaakt. We zagen ook steeds geen verandering. Gelukkig heb ik me er geen enkel moment druk om gemaakt.
Soms slaan ze het kruipen gewoon over. Mijn zus haar kindje is een half jaar ouder dan mijn kindje. Die ging met  16 maanden  lopen en daarna pas kruipen.
Je schreef dat je dochter steeds een klein stukje achteruit schoof. Is dit op de buik?
Dan denk ik dat ze gaat tijgeren. Dit is de beginfase van kruipen. Zo zie je maar, de wil is er al. Nu moet ze er nog handig in worden. Let maar op. Als ze het eenmaal door hebben gaat het snel.
Ik zou zeggen geniet nog maar van de rust. Want als ze eenmaal kruipen is niets meer veilig in huis.
Groetjes Linda

Dat je dochter al een stukje achteruit  schuift betekent dat ze er echt mee bezig is. Het vooruit kruipen komt wel en dan is het net zo leuk!!!

heyhey

ik ben het met reisa en linda eens hoor, komt vanzelf wel.
moet je je ect niet duk over maken hoor!
natuurlijk is het minder leuk, als je iedereen ziet kruipen en jou kindje nog niet,
maar de een ontwikkelt zich sneller dan de aner.
enzoals reisa ook al zei, e is er el ee bezig, als ze achteruit kruipt, het is ds niet zo dat ze alleen maar stil ligt.
nee hoor, maak je geen zorgen,komt helemaal goed. ze is pas 11 maanden.
zou me meer zorgen maken als ze met 14 maanen nog niet kruipt.
(en dat zegt ook niet alles, want mijn stiefdochtertje heeft nooit gekropen, is in 1 keer gaan lopen)

liefs, do

zooooo sorry voor de hoeveelheid spelfouten.
mn toetsbord doet heel raar.
wilde dus zeggen: ze is er al wel mee bezig, als ze achteruit kruipt
haahaha

Terug
Bovenaan