Ik mag geen zuivel > hoe kom ik aan calcium?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik mag helaas geen zuivel omdat ik daar migraine van krijg, maar calcium is natuurlijk echt belangrijk om in te nemen tijdens de zs. <br /><br /></p><p>Heeft iemand ervaring met geen calcium mogen/nemen en wat je toen hebt gepakt als vervangend iets? <br /><br />Ik hoor het graag! Dankjewel ?</p>
 
Je kan altijd een supplement slikken. 
Maar er zijn best wel wat soorten voeding die zelfs meer calcium bevatten dan melkproducten hoor. Amandelen/amandelpasta, sesamzaad, chiazaad (pudding maken), tofu, sojabonen, donkergroene bladgroenten en broccoli hebben ook veel calcium, sommige soorten gedroogd fruit zoals vijgen en abrikozen. Verder wat vaker bonen eten. 
Je kan ook plantaardige melkproducten eten die zijn verrijkt met calcium. 
 
Dankjewel! 
Ja alleen ik lees dat je iedere dag 1 gram nodig hebt dus ik weet niet of ik dat red met alternatieve voeding! 
 
[quote quote=10541504]Dankjewel! Ja alleen ik lees dat je iedere dag 1 gram nodig hebt dus ik weet niet of ik dat red met alternatieve voeding![/quote]
Sneller dan met melkproducten dus. Maar je kan altijd een supplement bijslikken.
 
Ik at tijdens zwangerschap ook weinig tot geen zuivel en moest voor mij gezondheid calcium kauwtabletten nemen.

Gynaecoloog raadde mij de kauwtabletten aan van Holland & Barret.
Dan de 500mg 100 tabletten in blauw potje.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan