Ik mag van mijn baby niet liggen

Hallo andere mama’s,

Ik heb een vraag. Mijn dochter is 8 maanden oud en ze word soms om 5 uur wakker en ik krijg haar dan ook niet weer in slaap. Om 5 uur heb ik nog geen behoefte aan koffie en ben ik nog moe. Dan wil ik ook een beetje op de bank liggen inplaats van zitten of rond lopen.

Mijn dochter is dan in de box aan het spelen en de box staat zo dat ik haar kan zien en zij mij. Als ik zit of rond loop dan heeft zij daar geen problemen mee maar ga ik een beetje liggen dan gaat ze gillen en maakt ze kenbaar dat ze dat niet leuk vind. Dus ik moet wel zitten of rond lopen.

Mijn vraag is of dit normaal is? Want ik heb vrouwen gevraagd die ik ken met kinderen en die zeggen dat dit dwingend gedrag is en dat ik dat moet negeren en mijn vriend zegt dat het normaal is en dat ik het moet accepteren. Wat denken jullie?

Groetjes

Onze dochter was sterk afhankelijk van de slaapcyclussen om in slaap te vallen. Betekende soms ook dat je snachts beter even met haar kon spelen, tot ze weer moe was, en dan pas terug stoppen. Baby die niet moe is in bed stoppen hebben we op de harde manier afgeleerd. Dwingend? Misschien. Noodzaak? Ja zeker.
Maar vanaf een bepaald moment hielp een flesje geven ook gewoon om verder te slapen.

Terug
Bovenaan