Ik moet dit echt even kwijt......

A

Anoniem

Guest
Een oude schoolvriendin van mij is pas bevallen van een zoon. Zij heeft haar eerste zoon een naam gegeven die wij ook heel mooi vonden. Nou wisten we dat ze weer een zoon verwachtte. Wij verwachten ook een jongen en die naam van ons die hebben we al 5!!!!!jaar in ons hoofd!!! We hebben 2 dochters en we hadden bij allebei die dochters die naam al, maar het werd iedere keer een meid.

Wat denk je!?!?!?!? Nu heeft die oude schoolvriendin haar zoon hetzelfde genoemd!!! Ik baal echt ontzettend. Vooral omdat wij vonden dat die naam heel goed bij de naam van haar eerste zoon vonden passen. Dus dat voorgevoel dat hadden we al... Heel raar....   We hebben die naam dus al 5 jaar en ik moet nog een week voordat ik ben uitgerekend. Een andere naam bedenken is dus uitgesloten. We hebben al visitekaartjes laten drukken. Een geboortebord staat al geschilderd klaar enz...

Het vervelende is dat we op een dorp wonen en ze straks dus wel bij elkaar in de klas komen te zitten. Het is een hele aparte naam die hier nog niet eerder voorkomt dus ook dat is zo'n opvallend detail...

Ik weet het nou ook niet meer hoor. Het liefste zou ik nou zo een andere naam uitkiezen maar vanwege de tijd dat wij die naam al in ons hoofd hebben kan ik het nu niet meer uit mijn hoofd krijgen.

Pffff vervelend..sorry voor het gezeur maar ik moet het echt even kwijt.....

Groetjes

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat het probleem is...

Zal wel aan mij liggen, want ik ben nogal ''makkelijk'', met dit soort dingen...

Als jij ze zoon zo wilt noemen, is er toch niets aan de hand..

Er zitten wel meerdere jongens / meiden met dezelfde naam bij elkaar in de klas...

Ik zou me er niet zo druk om maken, wekt alleen maar ergenis op, en das toch nergens voor nodig. Fijn je eigen ding blijven doen.

Nens

Hoi Nova,

Ik zou me ook niet druk maken en gewoon jou zoon dezelfde naam geven. Het is een schoolvriendin en geen direkte familie.

Groetjes Ginny

Hoi Nova,
Als jullie die naam al zo lang in jullie hoofd hebben,zou ik er voor gaan!Anders gaat het misschien een andere naam worden waar jullie niet geheel achter staan en dat is echt zonde.Ik zou me er echt niet druk om maken!Succes met de laatste loodjes!
Groetjes Suus

Inderdaad! Gewoon de naam gebruiken die jullie zo graag willen!!!! Misschien dat jullie of zij over een paar jaar verhuizen of om andere redenen zien jullie elkaar niet meer zo vaak. En dan zou je nu een B-keuze nemen qua naam, terwijl je helemaal gek bent van jullie 1e keus. Gewoon doen!
Laat je de naam t.z.t. hier nog wel weten? Ben nu wel nieuwsgierig geworden.............
Succes, Patricia

Hallo,

Bedankt voor de reacties.. Het is wel zo natuurlijk maar ik baal er wel van. Het is hier maar een dorp natuurlijk dus er wordt al snel geroddeld. Onze tweede dochter heet Luna. Wij spreken dat letterlijk uit zoals het er staat. Dat was ook een naam die hier niet eerder voorkwam. Een maand na haar geboorte staat er een paar huizen verder ook een bord in de tuin ....wat denk je .....ook luna.....Toevallig spreken zij het uit als Loena.

Onze dochters zitten dus ook bij elkaar in de klas. En omdat wij toch altijd graag een naam hebben die je hier niet eerder hoort gaat ook deze keer die vlieger weer niet op.... En zeker na 5 jaar daar mee in je hoofd te lopen is dat echt balen....

Maar goed. Het is niet anders... Ik moet dus nog een week als het goed is. Ik laat zeker even weten wat het is geworden...

Groetjes Nova

Hallo,

Roddelen doen ze overal.. niets van aantrekken hoor!
Mensen weten het altijd beter, en vinden altijd wel wat om over te kletsen...

Laten waaien.

Nens

Ik snap je teleurstelling maar al te goed. Toch zou ik proberen er niet te veel over na te denken. De redenen hiervoor worden hierboven allemaal al genoemd.
Jullie hebben een goed gevoel bij die naam en dat is het belangrikste. Er leven zoveel mensen om je heen van directe familie tot verre kenissen, dat is nu eenmaal een risico.
Wij dachten een naam bedacht te hebben die bijna niet voorkomt. Maar nu ineeNs hoor ik overal om me heen die naam! Eerst baalde ik daar ook van, maar het maakt de naam niet minder mooi. En de meeste kennissen kennen jouw schoolvriendin waarschijnlijk niet eens.
groeten elKE

Terug
Bovenaan