Ik moet nog rustiger aan doen!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

vanmorgen ben ik bij de fysoitherapeute geweest. Ik ga nu al een aantal weken twee keer i.p.v. één keer per week. Ze heeft me op het hart gedrukt dat ik toch echt nog rustiger aan moet doen, omdat ik anders de laatste weken van mijn zwangerschap op bed moet blijven. Hoe moet ik dat doen met nog twee kinderen die gewoon naar school moeten? En ik wil zo graag alles schoon hebben in huis. Mijn man wil wel helpen, maar doet het niet zoals ik het zou willen en op het moment dat ik het zou willen. Erg ben ik he! De fysiotherapeute vergeleek mijn buik met die van zwangere Barbie. Daar is het ook net of de buik er op is geplakt. Normaal gesproken kan ze de baby ook aan de achterkant voelen, maar bij mij niet, zover draag ik naar voren. Nou ja, ik moet het maar nemen zoals het komt.

Groetjes van Marloes

Hallo allemaal,

vanmorgen ben ik bij de fysoitherapeute geweest. Ik ga nu al een aantal weken twee keer i.p.v. één keer per week. Ze heeft me op het hart gedrukt dat ik toch echt nog rustiger aan moet doen, omdat ik anders de laatste weken van mijn zwangerschap op bed moet blijven. Hoe moet ik dat doen met nog twee kinderen die gewoon naar school moeten? En ik wil zo graag alles schoon hebben in huis. Mijn man wil wel helpen, maar doet het niet zoals ik het zou willen en op het moment dat ik het zou willen. Erg ben ik he! De fysiotherapeute vergeleek mijn buik met die van zwangere Barbie. Daar is het ook net of de buik er op is geplakt. Normaal gesproken kan ze de baby ook aan de achterkant voelen, maar bij mij niet, zover draag ik naar voren. Nou ja, ik moet het maar nemen zoals het komt.

Groetjes van Marloes

Hallo allemaal,

Groetjes van Marloes

Hallo allemaal,

Groetjes van Marloes

Ik weet niet hoe ik deet nu weer voor elkaar heb gekregen. Ik wilde het maar'één keer plaatsen, maar goed.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes

Moeilijk hé, als je al kindertjes hebt rondlopen en je moet het rustiger aan doen.
Maarja het is niet zomaar dat dat advies jou wordt gegeven!
Tenslotte heeft iedereen meer baat bij een uitgerustte zwangere vrouw dan één met veel pijnklachten die uitgeput is.
Energie overhouden voor je man en kindertjes is veel belangrijker dan je huis schoon hebben.
Tuurlijk, sommige dingen moet je gewoon echt doen, maar beperk de extra dingen dan.
Ramen smerig....laat maar even zo, niemand heeft daar last van. Dat komt wel weer eens.
Veel klachten op een dag en je moet nog koken? Trek een blik soep open of gooi een pizza in de oven, niemand die je daar op zal aanspreken hoor.
Want koken bij het aanrecht vind ik zelf altijd erg inspannend en mij lukt dat ook niet altijd.
Ik weet niet hou oud je kinderen zijn, maar ik laat de afwasmachine ook voor wat het is, die ruimen de kinderen voor mij uit en in. Het is een rotbeweging voor mij( ik heb bekkenklachten)
Ook het stofzuigen besteed ik uit, maar ik heb de luxe van een aantal kennissen die mij in huis helpen, erg prettig.
Schoonmaken in huis gaat een stuk eenvoudiger met de moderne schoonmaakmiddeltjes als schoonmaakdoekjes, of krachtige spuitbussen voor je badkamer waardoor je haast niet hoeft te boenen. Het is wat duurder, maar je spaart je lijf er mee, vind ik persoonlijk.
Mijn was vouw ik zittend op en breng ik soms niet eens naar boven. Ik vouw het op in de mand en mijn man neemt de mand 's avonds mee naar boven als we gaan slapen. De volgende dag kan ik dan rustig alles in de kasten leggen.
Mijn wasmachine en droger vul ik ook zittend op een krukje.

Je ziet , er zijn best manieren om het wat rustiger aan te doen in huis. Alleen moet je niet teveel eisen hebben en genoegen nemen met wat een ander voor je wil doen. Dan maar even niet op jouw manier, een andere manier kan ook best goed zijn. En wat maakt het uit wanneer die wc gepoetst wordt? Als die maar elke dag even een borsteltje of doekje krijgt.

Ik hoop dat het je wat gaat lukken hoe je de dingen rustiger aan kunt gaan doen, want het is best moeilijk!
In ons gezin zijn al vier kinderen, dus smerig wordt het huis heus wel......helaas. Het hoognodige wordt gedaan en andere dingen schuif ik voor me uit. Bewaar ik voor momenten dat ik me sterk voel en verder niks hoef bijvoorbeeld.
Sterkte!

Annemieke ( 25 wk zwanger)

Terug
Bovenaan