ik neem toch ontslag..

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden had ik het er al over dat ik er zo tegenop zag om weer te gaan werken. En dat ik eigenlijk moet werken. Toch heb ik er nog eens diep over nagedacht en er met mijn man en ouders over gepraat. En ik ben er uit. Ik ga voor het eerst in mijn leven geweldig onverstandig doen. IK GA STOPPEN MET WERKEN. Zo da's eruit. Ik weet dat we de centjes goed kunnen gebruiken, maar ik ben me er ook zeer bewust van dat ik maar 1 keer in mijn leven een ( eerste ) kindje krijg. Ik geniet zo ontzettend van mijn mannetje en ik vol me zo gelukkig! Mijn werk zal ik ook wel missen, maar over een jaar probeer ik er weer in terug te komen. Ik heb namelijk besloten dat ik het eerste jaar niet gaat werken. Tot mijn stomme verbazing konden de mensen waar ik het tegen gezegd had het goed begrijpen en waren het zelfs eens....Nu mijn werk nog..de directeur is namelijk niet aanwezig, maar ik denk dat het geen moeite zal kosten omdat ze toch moeten bezuinigen.

Liefs van een overgelukkige moeder,

Hanneke en Hjerre

Goede zet Meid,
Je zal geweldig kunnen gaan genieten en het heeft vele voordelen om lekker
zelf bij je kind te kunnen zijn. En vooral het eerste jaar is zo mooi, dat je er zeker niet te veel van moet missen. Ik heb vorig jaar mijn ontslag gepakt en heb er absoluut geen spijt van en wil ook niet anders meer. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik het nooit eerder gedaan heb....(mijn dochtertje is nu 3,5) maar ik kan nu lekker van mijn 2e gaan genieten. Ook heb ik om wat bij te verdienen en omdat ik het leuk vind een oppaskindje.
Zo kan ik de mensen helpen om hun kind  mee te laten draaien in een gezin en huishouden als zezelf werken zijn.  
Groetjes Nessie mv Alissa en Jari  

wat een goede stap!

ja financieel zal je het wel merken, maar als jullie het op 1 salaris kunnen redden en jij je er lekker bij voelt moet je dit gewoon doen. Ik kan alleen maar zeggen: gefeliciteerd!

Ikzelf wil wel weer aan het werk, maar niet meer dan 3 dagen in de week. Vorige week een hele discussie met mijn broer gehad. Volgens hem zijn er geen serieuze/interessante banen die je in 3 dagen kan doen. Wat een onzin. Ook ik sta volledig achter mijn keuze. Ik ben nu op zoek naar een baan omdat mijn contract niet verlengd wordt. Voordeel is dat ik tot 1 dec doorbetaald wordt en dus een maand extra verlof heb. Ik weet zeker dat ik een baan ga vinden omdat in mijn branche voor iemand met mijn ervaring de banen (gelukkig) voor het oprapen liggen.

nogmaals gefeliciteerd met je keuze.
geniet ervan!

groetjes Pauline

Durf te luisteren naar je eigen gevoel.
Als jij je gelukkig voelt is het helemaal geen onverstandige keuze, maar
juist een goede keus en moedig.

Geniet er lekker van.

Groetjes jama

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Die had ik echt effe nodig. Ik sta helemaal voor 100% achter mijn besluit en toevallig of niet Hjerre begon op het moment dat ik mijn ontslag doorgaf breed te lachen met geluid, schaterlachen! Geweldig gewoon!

Bedankt,

Hanneke en Hjerre

Deze discussie heeft mij toch wel aan het denken gezet. Ik moet over drie en een halve week alweer gaan werken en dat komt wel erg dichtbij... Stilletjes zag ik dat helemaal niet zitten. Financieel gezien wil ik niet stoppen met werken maar ik heb vandaag wel een balletje opgegooid bij mijn man of ik toch niet drie dagen zal gaan werken (ipv vier). Mijn man neemt in elk geval tot eind van het jaar op vrijdag vrij om voor de kleine te zorgen. We bekijken de situatie in die periode even maar waarschijnlijk ga ik dan drie dagen werken. Het was de bedoeling dat mijn man ouderschapsverlof op zou nemen maar dat doet hij liever als Lukas wat groter is. En mijn baan loopt over ongeveer anderhalf jaar toch af, en dan bekijken we de situatie weer opnieuw.

Annemieke en Lukas (8wk)

Terug
Bovenaan