ik ook 20 wnk echo gehad

We zijn net terug uit het ziekenhuis.
En van de ene kant opgelucht, aan de andere kant wat onzekerheid.
BIj een 20wkn echo kunnen, zoals jullie weten,  softmarkers ontdekt worden.
Omdat ik een stevige mama ben, kun je die meer zien dan bij slanke mama's.
Nu hebben ze tijdens de echo 1 softmarker ontdekt en deze zit in 1 van de hartkamertjes.
De echoscopiste zei al dat dit heel vaak voor komt. We hebben nu dit gezien is wel het recht op een medische hartecho in Nijmegen, maar zij vertelde dat ik me eigenlijk geen zorgen moest maken.
Dit komt bij ongeveer 8 van de 10 baby's voor. En in de meeste gevallen is het helemaal niks en is je kindje gewoon gezond.
De verloskundige heeft me net gebeld en ook zij bevestigde dit verhaal.
Ze gaf aan dat zelfs overwogen wordt om dit vlekje niet eens meer een indicatie te laten zijn voor een extra echo in Nijmegen.

Ik moet nu voor a.s. donderdag beslissen wat ik wil. Als ik naar Nijmegen wil, dan kan dat op korte termijn en gaan ze dit voor me regelen.
En anders moet ik gewoon gaan genieten, want het zag er verder gewoon heel goed uit.
Alles er op en er aan en het kindje zat binnen de marges van de groei die het moet hebben. (was wel aan de kleine kant, maar dat was over de hele linie, dus niks zorgwekkends!)

Dus nu ff dubben en denken wat ik er mee zal doen....
Mijn gevoel zegt nu niks doen en proberen te genieten, maar ik ben zo bang dat ik daar straks op terug kom en dat het dan te laat is...
Ik laat het ff bezinken en slaap er eens een nachtje over.

We weten overigens niet wat het is. De echoscopiste had het wel gezien, maar we hebben toch gezegd dat we het niet wilde weten...

Gr. mama Peet

Het zit je niet echt mee hè? Vervelend joh! Wat kunnen de gevolgen zijn van een softmarker?
Ik heb zelf een "gaatje in mijn hart" en wilde voor dit kindje (en bij onze dochter toen ook) graag weten of het hartje in orde was. Als het niet zo was, zou ik namelijk in het ziekenhuis moeten bevallen, maar dan zou ook gelijk alle hulp bij de hand zijn die er nodig was.
Als dat je keuze zou zijn, is het natuurlijk handig om te weten. Als er verder toch niks met die kennis gedaan kan worden, dan kan je het net zo goed niet weten.

Sterkte met het maken van je beslissing!

Hoe is het met je blaasontsteking en je bekken? Wat zeiden ze op school?

Liefs, Kaskes

hallo Kaskes,

Tja, deze zwangerschap loopt niet zo heel soepeltjes, maar we maken er maar het beste van.
We gaan geen extra onderzoek laten doen.
We hebben het internet afgespeurd en daar wordt bevestigd dat het gewoon heel vaak voorkomt en in bijna alle gevallen helemaal niks voorstelt.
We hopen maar van harte dat dit bij ons ook het geval is.
W.s. zouden we in Nijmegen niet veel wijzer worden dan nu, w.s zou het alleen maar bevestigd worden.

De blaasontsteking is denk ik wel over, maar dat weet ik niet zeker... Ik heb er iig geen last van.
Hoop alleen niet dat ik er een schimmelinfectie aan over ga houden, want dat heb ik de andere keren wel gehad... Dus ik hoop maar dat dit nu niet het geval is.
Met mijn bekken gaat het best wel goed.
Op school gaat het redelijk. Ga op zijn tijd zitten en dat werkt toch wel goed... Flink afwisselen tussen zitten, staan en lopen.
draag nu ook zwangerschapsondergoed en dat is ook wel prettig. Houdt mijn buik toch wat meer bij mijn lijf en dat scheelt ook enorm.

Hoe gaat het met jou?
Liefs, Peet

Als je het zo voor jezelf kan laten rusten, lijkt het me een hele goede beslissing. Dat is het belangrijkste voor jullie, dat het je rust brengt!

Gelukkig gaat het met je blaasontsteking in ieder geval beter. Ik heb van de week nog wel aan je gedacht: had donderdag pijn in mijn buik, heel laag, alsof ik harde buiken had maar alleen onder in. Later trok het weg. Ik denk dat de kleine een beetje te hard een bedje voor zichzelf gemaakt had op mijn bekkenbodem ;-)

Wat fijn dat het met je bekken wel vooruit gaat. Grappig hoe je het zegt: Het houdt mijn buik wat meer bij mijn lijf. Dat gevoel heb ik ook wel eens.
Bij de eerste zwschap deed ik aan streetdance en als we dan een pirouette moesten draaien, dan kreeg ik het gevoel dat die buik erachter aan zwabberde, haha. Toen ben ik er maar mee gestopt. Ik kwam aldoor 2 tellen later uit de draai dan de anderen!

Met mij is het erg wisselend. Deze week wat meer pijn, vorige week een mentale dip... De gastouder was ook nog ziek en door al het gebrek aan regelmaat werd onze dochter ontzettend vervelend en dwars. Ze rende soms echt van me weg. Zo van:   Je kan me toch niet pakken! Dat was ook helemaal waar :-( Ik probeer op mijn drie werkdagen 3 a 4 uur te werken, maar dat is deze week niet gelukt, dat was te veel.
In huis red ik me nu aardig met onze dochter. Het huishouden wordt grotendeels gedaan door familie en mijn vriend. En zo breien we de boel zo'n beetje rond.
Komende week vakantie (jij ook?), maar we hebben onze meid anderhalve dag uit besteed, zodat ik wat ruimte heb om te rusten.

Fijn weekend, liefs, Kaskes

Terug
Bovenaan