Ik schaam me soms dood om hoe ik er soms overdenk..



Goedemorgen ,

Ik ben joy en zwanger van ons eerst kindje.
Eerst dacht ik toen ik nog niet zwanger was dat ik een bavalling  niet aan kon, nu heb ik soms echt het idee dat ik het zwanger zijn niet aankan.
Ik vind het zo moeilijk dat ik nu al ( 11weken) dikker wordt, me benen worden dik me kont en  je kan  er ook niet meer omheen qua buik.
Soms schaam ik dood  als mensen tegen mij zeggen dat ik moet genieten terwijl ik het zo erg vind.
Al mijn kleding pas ik niet meer en mijn gezicht is ook dikker dus ook daarmee wordt ik telkens weer geconfronteerd.
Ben ik de enige die hier zo veel moeite mee heeft...
Ik voel me zo schuldig ...me vriend kan er op deze manier niet van genieten maar voor de baby vind ik het ook erg...
Verder ben ik nu al  2 maanden zoooooooo moe...dat ik er zelf moe van wordt..ik onderneem niets meer in het weekend en op werk kak ik dagelijks in ..gaat dat nog maanden duren ??
En me huilbuien...jeetje wat  kan ik huilen zeg !!
Ik herken gewoon mezelf niet meer...
Zwanger zijn vind ik heel heftig...

groetjes joy  

 
Hai Joyce,

Alleen het feit dat je zwanger kan zijn is al iets heel moois. Ik ben alleen maar trots op mijn buik en dat ik wederom zwanger mag zijn. Ik ben nu in verwacting van een tweeling en denk dus echt dat ik ga ontploffen maar dat zij dan zo.

Moe zijn is heel vervelend maar hoort wel bij de zwangerschap. Ik zal ook blij zijn als ik me weer wat beter cq fitter zal voelen. Wat betreft het huilen; bij mijn eerste zwangerschap huilde ik ongeveer 4 uur per dag. Gelukkig heb ik dat nu niet. Ik heb nu wel last van wat huilbuien.

Heel veel succes met je zwangerschap verder en kop op!!!

Groetjes,
Marielle
 
Hallo Joyce,

Misschien troost de gedachte je, dat het bij de een in het begin harder gaat dan bij de ander!

Toen ik zwanger was van mijn dochter (nu 21 maanden oud alweer), had ik in het begin, al duurde het bij mij wel wat langer voor je daadwerkelijk kon zien dat ik zwanger was, ook best wat moeite met het "dikker" worden. Vooral omdat ik er nog niet "zwanger" uit zag, ik werd alleen steviger, wacht maar tot je buik dadelijk de mooie ronde vorm aan gaat nemen en iedereen oog voor je krijgt en je straks dat hummeltje voelt bewegen, ik denk dat je dan al vergeten bent hoe je je nu voelt!

! Ik heb me in ieder geval nog nooit zo bijzonder gevoeld tijdens mijn zwangerschap! Ik ben tot week 15   (ongeveer) heeeeel erg moe geweest, echt futloos! Ervaren moeders zeiden toen: joh meid, nog even en dan krijg je energie voor 10.
Bij mij is dat ook echt zo gegaan en ik hoop dat het jou ook zo zal vergaan! Probeer er van te genieten en geef vooral toe aan je moeheid!

Groetjes en succes joh!
 
Hoihoi,

Ik ben ook zwanger van ons eerste kindje. (28,5 week) Ik kan me best een beetje in je verhaal vinden. Ik had zelf ook in het begin een beetje moeite met alles. Ik groeide ook behoorlijk hard en was erg moe. Ik was ook niet echt heel vrolijk. Naar de buitenwereld toe wilde ik dat absoluut niet laten merken. Maar na een maand of 4 kwam er in een keer een hele bult energie aan. Ik voelde me geweldig en begon ook steeds meer aan m'n lichaam te wennen. Ik voelde de kleine goed en kreeg ineens ook complimentjes van de mensen om mij heen. Ik zag er in een keer weer gezond uit. M'n gezicht was ook weer stukke frisser. Dat hielp mij enorm. Ik werd geweldig enthousiast en dat ben ik nog steeds. De babykamer is inmiddels klaar en ik vind het geweldig om met alles rondom de baby bezig te zijn. Dus wie weet........stroomt bij jou straks ook ineens de energie weer binnen. Het komt echt wel goed en probeer jezelf er een beetje overheen te zetten! Geniet van het wonder (dat klinkt je nu waarschijnlijk net zo vreemd in  je oren als toen bij mij)

Groetjes van Gretl.
 
Dag Joyce,

Ik begrijp je volledig. Ook ik had die gevoelens bij de eerste zwangerschap en ook nog na de bevalling. Ik vond het erg moeilijk te accepteren dat mijn lichaam zo dik werd, en voelde me enorm machteloos en op een of andere manier door de zwangerschap GEBRUIKT. Natuurlijk zegt je gezonde verstand, als je kindje maar gezond is. Maar ondertussen wordt je wel dikker en dikker. Ook in mijn omgeving van andere zwangere vrouwen hoorde ik er niemand over. Ook kwamen de meesten bijna niets aan en na de bevalling konden ze in hun gewone kleding. Ik was de enigste die dik bleef. Ik ben borstvoeding gaan geven, en iedereen zei ooo dat helpt wel en bla bla. Niet bij mij dus. Tot mijn kindje acht maanden oud was ben ik geen gram afgevallen, ondanks mijn gezonde eetpatroon en af en toe een beetje streng zijn voor mezelf. Ik baalde als een stekker.

Dit heeft in elk geval bij mij gezorgd voor een depressie. Ik durfde er ook niet over te spreken met andere mensen. Wat ook heel erg moeilijk was, de verandering van de borsten, ik heb een grote boezem vanmezelf, dus door gewichtstoename werden ze groter, en dan weer kleiner door borstvoeding enz. Dus toen ik stopte met borstvoeding hingen ze enorm, terwijl ik eerst mooie volle ronde borsten had. Mijn man vond ze altijd zo mooi, dus ik dacht, wat heeft hij een lelijke vrouw teruggekregen. Dus dat ging ook weer effect hebben op seksueel vlak, dat ik me schaamde, dat het licht altijd uit moest. Ik heb heel langzaam moeten wennen aan mijn nieuwe ik, en uiteindelijk is het goed met me gekomen, niet helemaal hoor, want ik was nog steeds te zwaar, maar ben mezelf extra gaan verzorgen, sporten, enz. Ik was nog tien kilo te zwaar voor ik weer zwanger werd, en nu heb ik er minder moeite, ben al een tijdje gewend aan mijn dikke ik. En de mensen nu om me heen ook. En ik wil geef mezelf straks de tijd, twee jaar of zo, om gewoon weer mezelf te zijn.

Maar ik ervaarde het ook als enorm moeilijk en zat een hele dag negatief over mezelf te praten, mijn man was het zo ontzettend beu. Dus ik neem je echt serieus, je moet dat gevoel niet onderschatten, het heeft te maken met je eigen identiteit, zorg dat je er met iemand over kunt praten die niet meteen zegt, als je kindje maar gezond is. Tuurlijk is dat het belangrijkst, maar een gezond kindje met een depressieve moeder die zichzelf niet kan accepteren, wordt op de lange termijn ongelukkig!

Heel veel sterkte!

Jo
 
Hoi,
Nou ik begrijp je heel goed hoor. Ik ben zwanger van mijn eerste en ben nu 17 weken. Ik zit al heel lang in de ziektewet omdat ik me zo beroerd voel. Ik heb ook niet het idee dat ik echt heb kunnen genieten. Elke dag heb ik ernstige vlagen van misselijkheid. En de zin: je weet toch waar je het voor doet ! kan ik dus echt niet meer horen. NEE, ik weet niet waar ik het voor doe, want ik heb nog nooit een baby gehad. Ik heb ook elke keer gehoord, na week 12 wordt het beter, na week 16 wordt het beter. Nou ik voel me nog steeds beroerd en heb ook helemaal geen energie. En ik ben echt ontzetten blij met deze zwangerschap, maar als ik me toch eens niet zo beroerd zou voelen, ik had nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn !
Birgit
 
Lieve dames,

Allereerst wil ik zeggen dat ik me gelukkig prijs dat ik nu eindelijk zwanger ben geworden. Ik heb 6 hormoonkuren achter de rug, omdat het allemaal niet vanzelf ging.  

Maar toch herken ik het gevoel een beetje!  Tijdens die hormoonkuren werd ik iets dikker (5kg). Ook voor het goede doel, maar dat doet er niets aan af dat je je leuke broeken niet meer aan kunt. Gezicht opgeblazen, blubbervet enzo.. Ik baalde van mezelf en heb mijn iets dikkere ik niet gewild, maar ja.... iedereen zei; 'het valt echt wel mee, hoor', maar voor mijn gevoel was ik 10kg zwaarder. Hormonen doen erg veel met je en dan heb ik het nog niet over de stemmingswisselingen gehad. Vreselijk!
Nu ik zwanger ben, ben ik allereerst heel blij dat het gelukt is. Ik hou me daar aan vast. Ik zal heus wel dikker worden en dat vind ik niet leuk, ook al is het voor het goede doel (WEDEROM!).

Wat ik eigenlijk wil zeggen, probeer het te accepteren 9hoe moeilijk het kan zijn). Je bent moe, wordt dikker en kan erg huilerig zijn.. Probeer positief te blijven, omdat je zwanger bent en dat is echt een wonder! Wat je nu allemaal voelt, zijn hormonen.. laat je niet gek maken! Blijf anders eens een weekje thuis, lekker slapen, met een deken op de bank een boek lezen enzo.. wie weet helpt dat je om je weer een beetje jezelf te voelen.

Heel veel liefs,
Bien
 
goedemorgen,
ik ben hier nieuw en ik dacht laat ik eerst wat over mezelf vertellen. Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 29. We zijn al een tijdje bezig om zwanger te raken en hopelijk is het gelukt. Ik moest vrijdag ongesteld worden maar nu is het dinsdag en ben het nog steeds niet terwijl ik het alijd regelmatig ben. Ik vind het wel spannend, maar ja ik juich nog niet te vroeg ik kijk het deze week nog wel ff af   en als ik het vrijdag nog niet ben doe ik een test. Kan dat al na een week of moet ik nog langer wachten?
Ik heb er nog niet echt ervaring mee. Verder ben ik wel moeier dan normaal maar ja dat   is alles ik weet het niet... Misschien word ik niet ongesteld omdat ik ermee bezig ben en er teveel over nadenk. Nou jullie horen het wel...
groetjes eve-lientje
 
Terug
Bovenaan