Ik schaam me

Hallo meiden,

Ik durf het bijna niet op het forum te zetten, maar ik zit er toch wel erg mee.
Wij willen wel graag weten of we een jongen of meisje krijgen. Nu heeft mijn schoonzus te horen gekregen dat ze een meisje krijgt en ben ik jaloers.
Ik heb toch wel een stiekeme voorkeur voor een meisje. Ik voel me nu zo slecht! Ik ben bang dat ik straks heel teleurgesteld ben als het een jongen is.
Oh wat erg... Ik mag van geluk spreken als het gezond is, maar ik maak me druk om andere dingen. Schaam me echt diep maar kan het niet loslaten. Wat moet ik hier nou mee?
 
Denk dat de meesten je wel begrijpen hoor, iedereen zegt altijd, je mag geen voorkeur hebben, nou mooi wel hoor! Mijn voorkeur is stiekum ook een meisje, maar ik denk toch dat het een jongetje wordt en hier ben ik ook natuurlijk hartstikke gelukkig mee, want het is ook een klein wondertje! En ik geloof er niets van dat je straks teleurgesteld bent wanneer je hoort dat het een jongetje wordt, denk dat je veel gelukkiger bent, dat het hoge woord eruit is en dat hij of zij helemaal gezond is :)

Niets om je voor te schamen hoor (vind ik).

 
Ik denk dat iedereen wel een beetje een voorkeur heeft. Na 2 jongens zou ik het wel heel leuk als er een klein meisje bij zou komen. Natuurlijk ben ik met een jongetje ook dolgelukkig, maar een meisje is ook gewoon schattig. Waar ik zelf wel een beetje moeite mee heb, is als mensen het overduidelijk en hardop uitspreken. Daar kan ik niet zo goed tegen, maar dat komt omdat er in mijn omgeving een aantal mensen zijn waarbij het zwanger worden niet zo vanzelfsprekend is. In ieder geval vind ik het ook niks om je voor te schamen.
 
Hoi Hoi,

Ik ben na 2 jongens bevallen van een meisje. Ik had ook een voorkeur voor een meisje. En ik vind dat je je daar echt niet voor hoeft te schamen.
Ik wilde graag een meisje en dat was ook precies de reden dat ik wilde weten wat het was. Ik was ook zo bang om teleurgesteld te zijn bij de geboorte. Bij de andere 2 had ik echt geen voorkeur maar na de 2 jongens dus wel. Ik denk dat je er goed aan doet om bij de 20 weken echo (als je die laat maken) laat kijken of je een jongen of een meisje krijgt. Dan kan je er aan wennen mocht het een jongen zijn en ik weet zeker dat als je bevallen bent je helemaal verliefd bent op je kind of het nu een jongen of een meisje is.

Groetjes!
 
Hay meid,

Je hoeft je niet tegenover jezelf en ons te schamen. Wel tegenover mensen die ze niet kunnen krijgen maar dat komt omdat die het niet kunnen begrijpen.

Je hebt een voorkeur en dat mag en dat kan!

Voel je niet rot en kijk gewoon uit tegen wie je het uitspreekt.....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 
Een voorkeur hebben is echt heus heel gewoon. Ik zou het inderdaad wel voor me houden en gewoon dom cliché zeggen 'Als het maar gezond is'. Wat natuurlijk ook zo is, maar toch. Een voorkeur hebben is nog erg taboe.
Ik heb twee knullen. Bij de tweede hoopte ik erg op een meisje. Ik baalde wel even dat er weer een knul kwam. Maar nu heb ik twee zulke leuke jochies dat ik een 3e jongen echt te gek zou vinden! (en makkelijk). Maar een meisje is natuurlijk ook geweldig. Want dan heb ik toch nog wat ik de vorige keer hoopte.
Die teleurstelling (mocht die komen) die ben je echt zo te boven hoor! no wurries ;)
 
Terug
Bovenaan