ik snap er echt nix van

ik was gister aan het nadenken over alles wat je niet mag eten tijdens je zwangerschap
je mag geen biefstuk geen brie geen kattebak verschonen of wat dan ook omdat het gevaarlijk kan zijn
maar in sommige gevallen word alleen jij er ziek van en niet je kind zoals bijvoorbeel bij toxoplasmose of heb ik het nou verkeerd begrepen???
 
Toxoplasmose is juist gevaarlijk voor je kind en niet zo zeer voor jou.

Verder zijn leverprodukten niet goed voor je kindje. Daar zit teveel vitamine A in. Je mag wel af een toe een broodje leverworst hoor, maar niet te veel. Verder is aspartaam (bijv in zoetjes en light drankjes) niet zo goed. En een teveel aan kaneel wordt ook vaak afgeraden (al is dit geloof ik nog niet helemaal bewezen)

Ehhh... zijn geloof ik nog wel een paar dingen (natuurlijk ook de voor de hand liggende dingen als roken, drugs en alcohol), maar daar kan ik even niet opkomen.

Groetjes Debbie
 
hoi yvonnie
dan heb je het inderdaad verkeerd begrepen. die toxoplasmose wat je noemde kan juist in die kattebak, biefstuk enz. zitten. is heel gevaarlijk voor je kindje.
daarbij is listeria ook heel gevaarlijk voor je kindje en kan ook in rauw vlees en rauwmelkse kaas zitten.
daarbij is salmonella NIET gevaarlijk voor je kindje maar rot voor jezelf! dat kan overal inzitten. bedorven eten enz.
ik hoop dat je het nu een beetje snapt. dus gewoon geen biefstuk eten (of goed doorbakken, maar dat smaakt niet) en geen schimmelkaas enz. brie mag overigens wel!
groetjes katja
 
Je kan t ook aan je verloskundige vragen, die weet er alles van!! verder kwa kazen mag je best wel wat eten, bijna alle kazen die in nederland verkocht worden,Je kan je kaas dan beter bij de kaasboer kopen die kan je precies vertellen wat er in zit en of de kaas gepastauriseerd is of niet!! verder moet je opassen dat je niet te veel leverproducten en rauwe vlees producten zoals filet americaan en biefstuk!!en verder een beetje matig met koffie en thee,te veel cafeiene is ook niet goed!! en natuurlijk roken en drugs zijn ook uit de boze!
 
Terug
Bovenaan