Ik snap er helemaal niets van

<p>Dag dames, </p><p>Een uitgebreid verhaal in korte stapjes. 13 Juli gestopt met de nuvaring. 22 juli gedacht een eisprong te voelen, maar vond dit vroeg, wel een druppel bloed gevonden. Donderdag begonnen met ovulatietesten (want ik heb nog nooit een cyclus gehad), deze geven allemaal, elke dag een duidelijke streep, maar minder duidelijk dan de controlestreep. Ik heb de ovulatietesten van de action, bij de kruidvat vertelden ze mij vandaag dat ik deze ovulatietesten niet hoef te proberen omdat ze gevoeliger zijn dan die van de action en ik met deze dus al een streep test. De laatste keer dat ik anticonceptie heb laten staan, had ik ook een vroege eisprong en was ik direct zwanger (miskraam geworden helaas). Daarna stond mijn lichaam stil en ben ik weer begonnen met de nuvaring. Inmiddels 3 jaar verder en nu snap ik er helemaal niets van... Iemand ideeën waarom de kruidvat ovulatietest bij mij niet oploopt, ofloopt of wit blijft? </p>

Hi beay, ik weet niet helemaal zeker of ik je vraag goed begrijp... Maar wat ik wel kan vertellen is dat we allemaal het LH hormoon in ons lijf hebben. De piek hiervan zorgt voor de eisprong. 
Dus met ovulatietesten meet je wanneer doe piek is zodat je weet dat je eisprong binnen 48 uur daarna komt. 
De reden dat je steeds 2 strepen hebt is dus ook doordat dit hormoon altijd aanwezig is en daarom is een ovulatietest alleen geldig als de streep echt donkerder is dan de controlestreep. Dus als jij met nog gevoeligere testen bezig gaat dan wordt het alleen maar moeilijker af te lezen. (daarom adviseerde de kruidvat dus om niet met hun testen verder te gaan) 
Maar ik snap alleen je laatste stukje niet zo goed, heb je toch testen van de kruidvat gehaald en krijg je daar geen streepjes mee? 

Jaa ik snap dat dit onduidelijk is. Ik wilde de tekst veranderen maar dit kon helaas niet meer. Mijn laatste zin moet zijn, dat de ovulatietesten van de action dus niets doen. Ze lopen niet op, worden niet wit en blijven elke dag dezelfde streep geven. 
Ik maak me ietwat zorgen, omdat de action testen erom bekend staan niet supergevoelig te zijn en sommige mensen zelfs met eisprong geen felle strepen krijgen. Heb vergeleken met foto's van het internet van mensen die ermee hun eisprong ontdekken en die strepen zijn minder fel dan de mijne.
Omdat ik nog nooit een cyclus heb gehad en mijn laatste eisprong 3 jaar geleden ook vroeg was, dacht ik dat er misschien ervaringen zijn?
Het is geen noodzaak, maar ik heb zo weinig geduld?

Hmmm ik gebruik zelf geen ovulatietesten dus weet niet zo goed welke gevoelig zijn of juist niet...
En ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe dat gaat na een nuvaring (ik had de prikpil en het heeft hier 4 maanden geduurd voor er überhaupt weer een menstruatie was, en inmiddels in totaal alweer 2 jaar verder zonder zwangerschap).
Maar ik zou even goed onderzoeken wat minder gevoelige ovulatietesten zijn, en misschien daar op overstappen? En als de strepen op de ovulatietest knal positief blijven (dus echt net zo donker als de controlestreep) dan kan een zwangerschapstest ook geen kwaad tzt... 

Dag ElsieJoy, 
Ik vergelijk me inderdaad nog met andere vrouwen omdat ik zelf geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik sta onder controle bij de huisarts en heb in september een volledig onderzoek omdat ik nog nooit een cyclus heb gehad en dit dus wel de bedoeling is. Graag zou ik dan willen vertellen of ik wel of niet een eisprong heb, maar zoals het nu lijkt moet ik daar dan inderdaad andere testen voor bestellen. Het is ook nog geen september...
Ja Bo-Belle, de huisarts vertelde dat je na het stoppen met de nuvaring direct vruchtbaar kunt zijn. Mijn zwangerschap in 2016 was daar ook een resultaat van dus ik weet dat het kan. 
De bedoeling is om dmv zelfinseminatie te proberen zwanger te worden. 
Nou heb ik 21 juli wel een gezellige nacht gehad dus er is nu wel een mogelijkheid dat ik zwanger ben, maar daar ga ik niet vanuit. Dan is het sowieso ook nog te vroeg om te testen. Ik zal eens op zoek naar wat minder gevoelige ovulatietesten, iemand tips? 

Terug
Bovenaan