Ik snap er niets meer van

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik snap even niets meer van mijn lichaam. 16 juli ben ik het laatst ongesteld geworden en toen ben ik ook gestopt met de pil. 2 weken en 5 dagen later had ik bij het afvegen 1 keertje een heeeeeeh klein beetje bloed. 13 augustus had ik weer ongesteld moeten worden, maar niets. Steeds een negatieve test. Weer 2 weken en 5 dagen na de vorige keer dat ik dat beetje bloed had, had ik dit weer. Gisteren dus. Gisteren en vandaag af en toe een klein beetje bloed bij het afvegen niet meer dan dat. Nu is het weer weg. Ik snap er echt helemaal niets meer van en baal als een stekker. Ok, het zal wel met ontpillen te maken hebben, maar toch heb ik er op een één of andere manier geen goed gevoel over. Wat moet ik hier nou mee?
Groetjes Wendy

Hoi Wendy,
Wat het is weet ik ook niet, want ik ben niet met de pil gestopt omdat ik een spiraaltje had, maar als je geen goed gevoel hebt kan je misschien ff naar de huisarts bellen! Succes en probeer je niet te druk te maken! Liefs

Ik had na het stoppen met de pil ook heel erg onregelmatige en vooral erg lange cyclussen, nu nog trouwens, maar ook tussentijd boedverlies. Mijn eerste cyclus was 45 dagen en de tweede 75 dagen! Ik werd er ook erg onzeker van maar nu, 9 maanden later heb ik iets meer regelmaat maar wel een lange cyclus van 38 a 39 dagen. En dat tussentijds bloedverlies had ik de eerste twee cyclussen en daarna niet meer. Ik ben zelfs bij de huisarts geweest vanwege die lange cyclus en tussentijds bloedverlies en die adviseerde mij om mijn lichaam wat tijd te geven weer de balans terug te vinden. Dat kan even duren. De een is meteen na het stoppen met de pil weer regelmatig ongesteld en bij de ander duurt het een half jaar voordat alles weer op orde is. Geef het de tijd!

Vervelend! Dat ontpillen kan even duren, het enige dat je kan doen is afwachten en eventueel je huisarts om advies vragen. Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging? Hopelijk heb je snel duidelijkheid!!

Hallo,

Zelf ben ik nooit regelmatig geweest.Na het stoppen met de pil gaat het bij mij alleen maar bergafwaarts.Ik bleek ook PCOS (hormoonstoornis)te hebben.Als je nu naar de huisarts belt zeggen ze waarschijnlijk dat je geduld moet hebben.Geef het een klein half jaartje.Als je dan nog niet zwanger bent en de cyclus lijkt nog nergens naar,zou ik zeker je even door laten verwijzen naar de gyn.

Succes,

Groetjes Bien

Bij mij duurde het ook lang voordat mijn lijf gewend was aan het stoppen met de pil. 6 maanden niet ongesteld geweest - na een jaar een beetje regelmatig - wel lange cyclus. Ondertussen in het ziekenhuis beland - alle testen waren prima. Door gynaecoloog weer half jaar naar huis gestuurd.
Na 2 jaar aan het proberen te zijn toch weer naar gynaecoloog. Deze stelde nog een onderzoek voor en dan starten met IUI.
Dat onderzoek is er nooit van gekomen - daarvoor moet je afspraak maken op de eerste dag van je cyclus. Die kwam maar niet.... nu 17 weken zwanger

Terug
Bovenaan