ik snap er niks meer van..... groente/fruit + aantal flessen

hoi allemaal,
ben net begonnen met fruit. en binnenkort wil ik daar groente aan toe voegen. maar moet je nou een fles laten vallen of niet? ik lees overal van die tegenstrijdige berichten. ze krijgt nu 4 flessen van 210 + 7 schepjes, waarvan de laatste met rijstebloem. want het lijkt me toch dat je een bepaalde hoeveelheid groente/fruit moet eten voordat dat een fles kan vervangen. en geef je dan om het mnder aan vocht te compenseren iets anders te drinken?
hoe doen jullie het? o ja, nynke is 6 juli een half jaar.

groetjes,daphne

Hoi,

Renzo krijgt ook 4 flessen van 210cc en 7schepjes....hij krijgt de eerste fles smorgens om half 8 dan krijgt hij rond kwart voor 10 een fruithapje....rond half 12 krijgt hij weer een fles dan krijgt hij rond 3uur half 4 weer een fles en tegen half 6 zn groente....om 7uur half 8 krijgt hij zn laatste fles die ook met rijstebloem er door en dan gaat hij naar bed en moet ik hem smorgens altijd wakker maken hier werkt het dus perfect al lijkt het wel of je heel de dag aan het eten geven bent ;-)
hoop dat je hier iets aan hebt

liefs mamavanTimo en Renzo (bijna 6maanden)

hoi daphne
weet je hoe je het volgens mij het het beste kan   doen?rond 16 uur/16:30 een groentehap en daarna de fles.hoemeer groente ze gaat eten,hoemeer fles ze zal laten staan.als ze op een gegeven moment meer dan de helft van de fles laat staan kun je m weglaten.en als ze goed kan eten kun je rond 3/4 uur een liga en een sapje ofzo geven en de groentehap verschuiven naar je eigen etenstijd.
na de fruithap zou je de volgende fles een half uurtje later kunnen geven.
succes!!
groetjes kari

fruit eet hij meestal wel een potje leeg.....maar de groente niet maar ik laat het hem wel zelf aangeven hij geeft gelukkig wel aan als ie genoeg heeft dan houd meneer zijn mond stijf dicht whahahha of hij gooit het terug en denkt eet die flauwe hap zelf maar ;-)

hoi

ik sluit me aan bij kari

ik heb ook de fles na de groente gegeven uiteindelijk als ze alle groente opeten kun je de fles laten vallen

mijn schema ziet er zo uit:

kwart voor acht pap uit bordje met de lepel is goed voor spraakontwikkeling
200  ml   eerst heb ik rijstebloen gebruikt daarna half rijstebloen en bambix en nu krijgt hij helemaal bambix

half twaalf flesje 200 ml
twee uur fruit 6 maanden
vijf uur groente potje 6 maanden of zelf maken
en half negen flesje 200 ml

het cb adviseerd ook om geen roosvisee tussendoor te geven
zit suiker of glucosestroop doorheen is ongezond en daardoor eten ze weer minder groente
heb ik zelf ook gemerkt
hij krijgt nu gewoon af en toe een klein slokje water
of vers sap maar ook niet te veel
en om hem al een beetje te laten wennen om uit een gewone beker te drinken

heel veel succes ermee

heaven en kari?

mogen ze dan al met 6maanden 3flessen??? ik snap het niet helemaal en is een gewone vraag hoor ;-) want ik hoef pas 13juli terug naar het bureau dus weet het ff eg niet ......ga je dan vanaf 6maand die fles van euuu zeg maar half 8 laten vervallen???

liefs mamavanTimo en Renzo

Hee Daphne,

Evi zit sinds twee dagen pas op 4 flessen. Ook begint ze nu groenten lekker te vinden. Fruit gaat nog niet zo, wel vond ze vanmorgen danoontje start lekker.
Dus over op 3 flessen zal voor ons nog wel even duren.
Ik denk dan maar, zolang ze het goed doen en de flessen nog leeg drinken....

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan