Ik snap er niks meer van... wel/niet zwanger?!

Hoi dames,

ik zit midden in een IUI traject (poging 5). 1 januari jl. was het een jaar na mijn miskraam (daarvoor ruim 1,5 jaar geprobeerd) en nu dus alweer een jaar en 5 behandelingen verder. op 22 dec. ovitrelle spuit gezet en 24 december IUI gehad. Aan alles voel ik me weer net als vorig jaar en dus zwanger, dus ik dacht vrijdag ik doe vast een Early test (die had ik nog liggen), deze was heel erg licht. Zaterdag en zondag (NOD) weer een test gedaan en deze waren beide licht maar wel heel duidelijk!
Toch aan alles voel ik dat ik twijfelde en niet echt durfde te juichen. Dus vanochtend toch maar weer een test gedaan en deze was weer heel licht, net zo licht als afgelopen vrijdag...

Dus ik heb de kliniek opgebeld en het verhaal uitgelegd en daar kreeg ik te horen: wacht nog even tot morgen of overmorgen en dan nog niet ongesteld, test dan nóg een keer. Is het dan negatief dan is het helaas, is hij weer heel licht dan ben je zwanger gebleven. Ovitrelle is volgens de mevr. vd kliniek met zo'n 10 dagen uit je lichaam, dus dat kan het niet meer zijn geweest volgens haar.

Nu zit ik dus helemaal in de rats.. vooral omdat het vorig jaar zo'n 10 dagen duurde voordat ik überhaupt positief testte en toen hij positief was (cb) gaf hij ook direct >5 weken zwanger aan. Daarnaast ben ik ongelooflijk moe, heb ik erg pijnlijke borsten en een continu gevoel van een 'band' om mijn buik hebben. Dit exact hetzelfde had ik vorig jaar ook, voordat het uiteindelijk een mk werd.

Arrgg.... ik word helemaal gek van mijzelf, iemand hier ervaring mee? Positief of negatief? Ik snap ook wel dat jullie hier niks mee kunnen, maar wilde het gewoon erg graag van mij af schrijven in de hoop dat iemand wellicht hetzelfde heeft meegemaakt.

liefs Inge
 
Laatst bewerkt:
Hoi Inge,
Een streepje is een streepje toch? Als er geen hcg te meten is zal de test ook niet positief zijn. Dus voorzichtig gefeliciteerd!
Ik hoop voor je dat je menstruatie uit blijft en de testen snel zullen knallen!
Liefs!
 
Kan zijn dat je kort zwanger was maar dat het al vroeg is misgegaan (biochemische zwangerschap). Er zal dan snel een bloeding volgen. Test daarbij nooit met early. Twee weken na IUI test je met een reguliere test ook wel positief als de zwangerschap nu goed loopt. Wat de kliniek dus zegt: binnenkort weer eens testen.
 
Terug
Bovenaan