Ik snap er niks van? Ongesteld maar toch bloeding gehad?

<p>Hoi allemaal, ik ben Sascha en ik ben 17 jaar. Ik heb een vraag. Ik zit al een tijdje met een ding. Ik ben de 24e ongesteld geworden, deze heeft 7/8 dagen geduurd. Wel was dit een rare ongesteldheid, want de eerste dag bloedde ik, stopte het en ging het weer verder. Nu is het zo dat mijn vriend 2 januari in mij is klaargekomen. Ik heb een cyclus van 30 dagen, wat betekend dat ik ongeveer nu vruchtbaar zou moeten zijn. Vanmiddag had ik een beetje bloed in mijn onderbroek. Zou het dan toch zo kunnen zijn dat vandaag mijn innesteling wel is geweest? Het lijkt mij toch niet? Voel me heel raar, beetje zeurderige rugpijn, borsten iets gevoelig wat ik normaal tijdens een eisprong nooit heb, rommelende darmen. Heel vreemd allemaal. Kan iemand me helpen? Het kan toch eigenlijk niet want ben wel ongesteld geweest? </p>
 
de hamvraag is: gebruik je anticonceptie? Zo ja, maak je dan maar geen zorgen. Zo nee, dan bestaat de kans dat je zwanger bent. 24e begon je menstruatie, dan zit je  de 2e mogelijk al in je vruchtbare periode, bovendien kan zaad tot 5 dagen blijven leven. Heb je een morningafterpil gehaald?
 
Hoi Sacha, Ik denk inderdaad niet dat je innesteling is geweest. Deze is gemiddeld 9 dagen na je eisprong ,dus bij een cyclus van 28 dagen ongeveer op dag 23. Met jouw cyclus van 30 dagen zou je eisprong op dag 16 zitten en je innesteling op dag 25 maar je zit nu pas op dag 13. Je hebt misschien je eisprong nog niet gehad en daarom dus zeker geen innesteling. Ik denk wel dat je nog zwanger zou kunnen worden als je vriend vrij sterk zaad heeft dus houd dat wel in de gate! Ik weet niet of het de bedoeling is dat je een baby krijgt. Veel succes  
 
Het zou kunnen dat je een ovulatiebloeding had en dan loop je nu risico dat je zwanger wordt/bent. De kans is groter van niet, maar het kan. Zou even bellen met de HAP morgen of huisarts maandag of er iets is dat je kunt doen, of het afwachten geblazen is. En in het vervolg iets beter opletten. Je bent nog maar 17, ga aan de pil, het is gratis! Scheelt veel zorgen :).Iedereens cyclus is anders en het zou best kunnen dat je eisprong vroeg is. Het is niet zo dat als je nog bloedt, je niet al vruchtbaar bent. En dus goed om te weten dat zaad zo lang kan leven. Dus beter geen risico nemen.Succes en sterkte. 
 
Terug
Bovenaan