Ik snap er niks van

A

Anoniem

Guest
Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen naar informatie op internet en in boeken. Maar het meeste gaat eigenlijk over het zwanger zijn. Terwijl ik graag info wil over zwanger worden. Zoals, wanneer ben je nu vruchtbaar. Op deze site staat rond de veertiende dag, maar is dag 1 dan de dag dat je ongesteld wordt of de dag dat je eigenlijk weer met de pil zou beginnen. Wij zijn nu een tijdje bezig om zwanger te worden, maar ik twijfel of ik nu wel of niet goed die berekening doe. Ik ben gisteren (8-1) ongesteld geworden(dat was weer balen!). Op welke data moet ik dan "bevrucht worden" (om het zo maar even te formuleren.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

hoi Melody,

het is bij elke vrouw verschillend hoelang na je menstruatie je eisprong is, dus je kan niet zeggen b.v. over 14 dagen ben je op je vruchtsbaar.
wat je wel kan doen is je temperatuur bijhouden,
als je nou morgenochtend begint dan zal je zien dat je temperatuur laag is, volgens mij meestal rond de 36.0 graden, hij kan nu ook nog wat hoog zijn dat hij over een paar dagen zakt! Nou en als je dan elke ochtend voor dat je je bed uit stapt je temperatuur meet (ik doe dat rectaal want ik denk dat dat nog steeds de meest betrouwbaar manier is) dan zal je op een gegeven moment zien dat je temperatuur stijgt (volgens mij minimaal 0,5 graden) die stijging betekent dat je eisprong heeft plaats gevonden! hierna blijft je temperatuur hoog tot aan je menstruatie, en dan zakt hij weer. Als hij nou niet zakt en hij blijft hoog ( na een week b.v.) dan is er grote kans dat je zwanger bent!
als je dit dan b.v. 2 maanden hebt gedaan dan zal je zien dat je kan zien wanneer jouw eisprong is!

nou ik hoop dat je er wat aan hebt en ik denk dat je op de volgende sites ook wel veel info. kan vinden!

www.babbybrabbel.org
www.negenmaanden.com

nou veel succes verder,

groetjes Nathalie.

Bedankt Nathalie voor je snelle reactie, ga ik morgen meteen mee beginnen. Ik had vandaag een boek gekocht. Deze zat in plastic dus het was wel een gokje of erin zou   staan wat ik wilde weten. Ik kom thuis en ben als boekenwurm van start gegaan en het boek ging over "de"9 maanden en wat er alleaal mis kon gaan. Dat was even een domper om te lezen terwijl je zwanger probeert te worden. Maar goed, in ieder geval, bedankt voor de goeie tip.  

Groetjes Tanja

Hoi Melody,

Ik was ook zo onwetend. Ik heb begrepen van een arts dat je in ieder geval 14 dagen voor je menstruatie een eisprong zou moeten hebben. Dit staat min of meer vast. Ik heb de afgelopen keer mijn eisprong waarschijnlijk gevoeld en kan nu berekenen wanneer mijn nod zou moeten zijn. Dus..als je de eisprong voelt, weet je al veel meer! En rond die dagen moet je aan de slag!
Succes!

D

Terug
Bovenaan